Μία άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη με την οπoία βάζει τα πράγματα στη θέση τους και θα συζητηθεί πολύ, παραχώρησε αποκλειστικά στη “δ” ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, k. Alexander Zinell.
Για πρώτη φορά μιλά δημόσια για τα έργα που εκτελούνται στο «Διαγόρας». Δηλώνει ότι οι ελλείψεις του αεροδρομίου ήταν τόσο πολλές που ήταν απολύτως απαραίτητη η εκ βάθρων ανακαίνισή του.
“Έχουμε κάνει ένα «σπριντ» ολοκλήρωσης μιας σειράς έργων και η ομάδα μας δίνει καθημερινά πολλές μικρές «μάχες» αντιμετωπίζοντας επιτυχώς τις όποιες πιέσεις και απρόβλεπτες καταστάσεις μπορεί να προκύψουν από διάφορους εξωγενείς παράγοντες. Ως υπεύθυνοι εταίροι της τουριστικής ανάπτυξης 14 περιοχών στην Ελλάδα, κάνουμε καθημερινά αυτοκριτική, αναλαμβάνουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν και με ευελιξία ανταποκρινόμαστε και δίνουμε λύσεις στα όποια θέματα προκύπτουν”, αναφέρει χαρακτηριστικά.
Σε ερώτηση σχετικά με τις έκτακτες και απρόβλεπτες καταστάσεις που κλήθηκε να διαχειριστεί η Fraport, ο κ. Zinell αποκαλύπτει ότι βρέθηκε στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου της Ρόδου η δεκαπλάσια από την υπολογιζόμενη ποσότητα αμιάντου. Χρειάστηκαν δύο μήνες προκειμένου να απομακρυνθεί από εξειδικευμένη εταιρεία και να μεταφερθεί στο εξωτερικό για την σωστή και ασφαλή εναπόθεσή του!
Σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις στο πτητικό πρόγραμμα και τις ουρές διευκρινίζει ότι τα προβλήματα αυτά δεν έχουν να κάνουν με τη δήθεν κακή διαχείριση από την πλευρά της Fraport Greece, αφού υπάρχουν λειτουργίες του αεροδρομίου που δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητά της όπως καθυστερήσεις εξαιτίας ελλείψεων προσωπικού και μέσων εναέριας κυκλοφορίας ή αντίστοιχα ελλείψεις στο διαβατηριακό έλεγχο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece δηλώνει επίσης ότι αυτές τις μέρες θα αντιμετωπιστούν τα ζητήματα που έχουν ανακύψει με τους χώρους στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων και τη χωροθέτηση για την εξυπηρέτηση από τουριστικά πρακτορεία.
Ευχαριστεί τη Ροδιακή κοινωνία για την υποστήριξη και υπομονή που επιδεικνύει στο γεμάτο προκλήσεις αυτό διάστημα και δηλώνει: «Πλησιάζουμε στην τελική φάση της μεταμόρφωσης του αεροδρομίου και της παράδοσής του στους κατοίκους της Ρόδου και τους επισκέπτες της. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα βιαστούμε να τελειώσουμε τη δουλειά. Εκπτώσεις δεν κάνουμε- κάθε τι που υλοποιούμε, γίνεται με υπευθυνότητα και επαγγελματισμό και προσβλέπουμε σε ένα άρτιο αποτέλεσμα».
Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά τη συνέντευξη του κ. Zinell:
• Η τουριστική σεζόν βρίσκεται στο απόγειό της, ενώ τα έργα στο αεροδρόμιο της Ρόδου είναι σε πλήρη εξέλιξη με αποτέλεσμα τοπικοί φορείς και επιχειρηματίες να εκφράζουν την έντονή τους δυσαρέσκεια για την εικόνα που παρουσιάζει ο αερολιμένας. Πέρα από την εικόνα, δημιουργούνται προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του;
Για να αποκτήσει η Ρόδος ένα αεροδρόμιο πιο λειτουργικό, πιο φιλικό στον επισκέπτη και πιο ανταγωνιστικό η υλοποίηση εκτεταμένων έργων αναβάθμισης αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση. Βασική μας προτεραιότητα, κατά την εκτέλεση των εργασιών και στα 14 αεροδρόμια ήταν και παραμένει η ομαλή λειτουργία τους και η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού με τη μικρότερη δυνατή όχληση με την αυτονόητη τήρηση όλων εκείνων των διαδικασιών που διασφαλίζουν την ασφάλεια επιβατών και εργαζόμενων του αεροδρομίου. Είναι βέβαια λογικό, να υπάρχει μια μικρή αναστάτωση από την ταυτόχρονη λειτουργία του αεροδρομίου και τις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά πρόκειται για μια επένδυση τεράστιας σημασίας στις υποδομές του αεροδρομίου της Ρόδου.
Μέχρι σήμερα έχουμε καταφέρει να εξασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στη μέση της θερινής τουριστικής περιόδου. Ακούμε με προσοχή τα αιτήματα των επαγγελματιών και επίσης παρακολουθούμε και την όποια κριτική διατυπώνεται. Η αλήθεια είναι ότι πολλά τεχνικά ζητήματα, όπως για παράδειγμα το επίπεδο κλιματισμού ή μεμονωμένα περιστατικά καθυστερήσεων που παρουσιάστηκαν στα σημεία ελέγχου στην αρχή του καλοκαιριού έχουν επιλυθεί. Αυτές τις μέρες αντιμετωπίζουμε με αποτελεσματικότητα ζητήματα που έχουν ανακύψει και αφορούν τους χώρους στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων και τη χωροθέτηση για την εξυπηρέτηση από τουριστικά πρακτορεία. Για όλες τις άλλες αναφορές σχετικά με τις καθυστερήσεις στο πτητικό πρόγραμμα και τις ουρές εξαιτίας της δήθεν κακής διαχείρισης από πλευράς μας και άλλα που κατά καιρούς μας καταλογίζουν πρέπει να ξεκαθαρίσουμε δυο πράγματα ώστε να αποκαταστήσουμε την αλήθεια: αφενός υπάρχουν λειτουργίες του αεροδρομίου που δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητά μας, όπως για παράδειγμα καθυστερήσεις εξαιτίας ελλείψεων προσωπικού και μέσων εναέριας κυκλοφορίας, όπως επίσης και αντίστοιχες ελλείψεις στον διαβατηριακό έλεγχο.
Αφετέρου, έχουμε προχωρήσει σε διαρθρωτικές αλλαγές μέσα στον τερματικό σταθμό ώστε να ανταποκρινόμαστε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ανάγκες των επιβατών, έχουμε κάνει ένα «σπριντ» ολοκλήρωσης μιας σειράς έργων και η ομάδα μας δίνει καθημερινά πολλές μικρές «μάχες» αντιμετωπίζοντας επιτυχώς τις όποιες πιέσεις και απρόβλεπτες καταστάσεις μπορεί να προκύψουν από διάφορους εξωγενείς παράγοντες.
Ως υπεύθυνοι εταίροι της τουριστικής ανάπτυξης 14 περιοχών στην Ελλάδα, κάνουμε καθημερινά αυτοκριτική, αναλαμβάνουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν και με ευελιξία ανταποκρινόμαστε και δίνουμε λύσεις στα όποια θέματα προκύπτουν.
• Ένα υπαρκτό πρόβλημα είναι πάντως η χωροθέτηση των τουριστικών λεωφορείων αλλά και των stand των τουριστικών πρακτορείων. Πώς θα χειριστείτε τα θέματα αυτά; 
Έχουμε αναγνωρίσει το πρόβλημα που έχει προκύψει με τα τουριστικά λεωφορεία και για τον λόγο αυτό, αυτές τις μέρες ολοκληρώνουμε την ασφαλτόστρωση και διαγράμμιση επιπλέον 2.500 τ.μ. τόσο για τα τουριστικά λεωφορεία όσο και τα mini buses στο χώρο του πρώην κτηρίου της αστυνομίας. Τον Οκτώβριο θα διαμορφωθεί και θα διατεθεί για αποκλειστική χρήση των λεωφορείων επιπλέον χώρος με τη συνολικά διαθέσιμη επιφάνεια για στάθμευση λεωφορείων να φτάνει τα 3.100 τ.μ. Τέλος, όσον αφορά στα stands των τουριστικών πρακτορείων, βρισκόμαστε σε ανοιχτή επικοινωνία μαζί τους και εξετάζουμε κάθε πιθανή πρόταση για τη βέλτιστη λειτουργική χρήση των διαθέσιμων χώρων, δεδομένων πάντα των τρεχουσών συνθηκών.
• Πότε, λοιπόν, θα ολοκληρωθούν τα έργα και ποιες είναι οι κύριες παρεμβάσεις στο αεροδρόμιο Ρόδου; 
Χωρίς να σταματήσει ούτε για μια ώρα η επιχειρησιακή λειτουργία του αεροδρομίου, ολοκληρώσαμε μεγάλες και πολύ σημαντικές δομικές αλλαγές για το αεροδρόμιο «Διαγόρας». Σε μόλις 100 μέρες, αντικαταστήσαμε 80.000 τ.μ. του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών με ταυτόχρονη προσθήκη 12 νέων πυλώνων ηλεκτροφωτισμού. Παράλληλα αντικαταστήσαμε το παλιό σύστημα διαχείρισης αποσκευών, στον παλιό και τον νέο τερματικό σταθμό, με κόστος 3,6 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ μέχρι τον Αύγουστο αναμένεται να αντικατασταθούν δύο ακόμα καρουζέλ παραλαβής αποσκευών. Επίσης, αυξήσαμε κατά 13% τους σταθμούς check-in και τον συνολικό αριθμό πυλών, ενώ τα σημεία ελέγχου και ασφαλείας αυξήθηκαν κατά 71%. Τα έργα αυτά και πολλά ακόμα, άλλαξαν την όψη του αεροδρομίου της Ρόδου. Το 2020 και σύμφωνα πάντα με τον αρχικό μας σχεδιασμό – οπότε και θα έχουμε ολοκληρώσει τις εργασίες, το «Διαγόρας» θα απογειωθεί.
• Ποιο είναι το συνολικό κόστος των εργασιών; 
Τα σημαντικά, αλλά και απαραίτητα, έργα υποδομής που υλοποιήσαμε στο αεροδρόμιο της Ρόδου έδωσαν νέα πνοή στην λειτουργικότητά του και έναν επιβατοκεντρικό χαρακτήρα στις υπηρεσίες που παρέχονται στους επισκέπτες του νησιού. Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα της Fraport Greece για την μεταμόρφωση του αεροδρομίου ξεπερνάει τα 35 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη επένδυση που μας κάνει πολύ περήφανους, καθώς αλλάζει τα δεδομένα σε έναν από τους σπουδαιότερους διεθνείς προορισμούς και ταυτόχρονα ενισχύει το τουριστικό προϊόν του νησιού.
Υπήρξαν προβλήματα στην πορεία των εργασιών τα οποία δεν υπολογίζατε και πώς τα διαχειριστήκατε; 
Σε κάθε μεγαλόπνοο κατασκευαστικό εγχείρημα μπορεί να παρουσιαστούν προκλήσεις, τις οποίες σε κάθε περίπτωση εκτιμούμε, διαχειριζόμαστε και ξεπερνάμε γρήγορα και αποτελεσματικά, ώστε να προχωρά η ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος εντός χρονοδιαγραμμάτων. Για παράδειγμα, όταν ξεκινήσαμε τις εργασίες στο «Διαγόρας» διαπιστώσαμε ότι η ποσότητα του απαγορευμένου αμιάντου στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου ήταν η δεκαπλάσια από την υπολογιζόμενη. Χρειάστηκαν δύο μήνες προκειμένου το σύνολο της επικίνδυνης ποσότητας αμιάντου που βρέθηκε στις εγκαταστάσεις να απομακρυνθεί από εξειδικευμένη εταιρεία, με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους και αφού σφραγίστηκε σε ειδικά containers, μεταφέρθηκε στο εξωτερικό για την σωστή και ασφαλή εναπόθεση του. Σήμερα, όπως προανέφερα, πλησιάζουμε στην τελική φάση της μεταμόρφωσης του αεροδρομίου και της παράδοσής του στους κατοίκους της Ρόδου και τους επισκέπτες της. Αυτό δε σημαίνει ότι θα βιαστούμε να τελειώσουμε τη δουλειά. Εκπτώσεις δεν κάνουμε- κάθε τι που υλοποιούμε, γίνεται με υπευθυνότητα και επαγγελματισμό και προσβλέπουμε σε ένα άρτιο αποτέλεσμα.
• Θα μπορεί μελλοντικά το αεροδρόμιο Ρόδου να εξυπηρετεί περισσότερα αεροσκάφη και επιβάτες με τις παρεμβάσεις που γίνονται; 
Βασική προτεραιότητα στα σχέδιά μας, είναι η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και γι΄ αυτόν τον λόγο προχωρήσαμε στην αναδιαμόρφωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών που από 13 θέσεις στάθμευσης το αεροδρόμιο πλέον διαθέτει 20, σε συνδυασμό με την εφαρμογή της πρακτικής «push back» επιτρέπει την ταυτόχρονη και πιο ασφαλή φιλοξενία περισσότερων αεροσκαφών.
• Εντυπωσιάζουν τα σχέδια για το αεροδρόμιο της Μυκόνου και το γεγονός ότι  αναδεικνύεται έντονα το παραδοσιακό στοιχείο. Δεν βλέπουμε όμως στη Ρόδο να λαμβάνονται υπόψη τα τοπικά χαρακτηριστικά, γιατί; 
Κάθε ένας από τους 14 προορισμούς είναι μοναδικός και οι ανάγκες του εκάστοτε αντιμετωπίζονται ως τέτοιες. Μελετήσαμε προσεκτικά κάθε αεροδρόμιο και στην περίπτωση του «Διαγόρας» καταλήξαμε ότι είναι μείζονος σημασίας να μεταμορφώσουμε την επιβατική εμπειρία και όχι την πρόσοψη του κτηρίου. Οι ελλείψεις του αεροδρομίου ήταν τόσο μεγάλες που ήταν απολύτως απαραίτητη η εκ βάθρων ανακαίνιση του αεροδρομίου τόσο στους τερματικούς σταθμούς όσο και στο διάδρομο από-προσγείωσης. Έχω την απόλυτη βεβαιότητα ότι σε λίγους μήνες το αποτέλεσμα του έργου μας θα είναι ορατό από όλους. Θα ήθελα να ευχαριστώ τη Ροδιακή κοινωνία για την υποστήριξη και υπομονή που επιδεικνύουν στο γεμάτο προκλήσεις αυτό διάστημα.

Ένα σχόλιο στο Διευθύνων σύμβουλος της Fraport στη «δ»: «Πλησιάζουμε στην τελική φάση μεταμόρφωσης του αεροδρομίου»

  1. Avatar Ο/Η εχω μια απλή ερώτηση λέει:

    Αυξήθηκε ο αριθμός θέσεων στάθμευσης των αεροσκαφών από 15(όχι 13) σε 20. Η ερώτηση μου είναι αυξήθηκε ο χώρος στάθμευσης; ή στα ίδια τετραγωνικά μέτρα αυξήθηκε ο αριθμός των αεροσκαφών αφήνοντας έτσι κανένα περιθώριο λάθους;

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ