Ο γερμανικός όμιλος που επικράτησε στο διαγωνισμό για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων ζητά πολύμηνη παράταση της εγγυητικής επιστολής προκειμένου να εξασφαλίζει καλύτερη χρηματοδότηση. Μικρή παράταση δίνει το ΤΑΙΠΕΔ.
Fraport: «Κρυφτούλι» με το ΤΑΙΠΕΔ για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Advertisement
Για χθες το απόγευμα είχε προγραμματιστεί συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της γερμανικής Fraport, που τις τελευταίες ημέρες βρέθηκε στην Ελλάδα, προκειμένου να συζητηθεί η παράταση της εγγυητικής επιστολής στο διαγωνισμό για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.

Η σύγχυση γύρω από την τύχη του διαγωνισμού για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, εν μέσω έντονης φημολογίας για τη στάση που τηρούν οι Γερμανοί, επεκτείνεται στο σύνολο του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, τα χρονοδιαγράμματα του οποίου οδηγούνται προς νέο εκτροχιασμό.

Η διοίκηση της Fraport, υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Stefan Schulte, δεν έτυχε θερμής υποδοχής από τους εργαζομένους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), όπως έδειξε και η συζήτηση που είχαν οι δύο πλευρές στο αερόδρομιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Αλλά και οι Γερμανοί φέρονται αποφασισμένοι να ζητήσουν παράταση της εγγυητικής επιστολής για διάστημα πέραν των 3 – 4 μηνών που δηλώνει πως θέλει να δώσει η διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Μάλιστα, ο πρόεδρος του Ταμείου Στέργιος Πιτσιόρλας έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως δεν πρόκειται να γίνει δεκτή μείωση του τιμήματος καθώς υπήρχαν σχετικές πληροφορίες.

Η Fraport και το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκονται, πάντως, σε διαπραγματεύσεις ενόψει της υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης, με τη γερμανική πλευρά να θεωρεί πως όσο πιο πίσω πάει η τελική υπογραφή, τόσο πιο ελκυστική θα είναι η χρηματοδότηση της επένδυσης. Οι Γερμανοί προσέφεραν εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. και ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ (συν ποσοστό περί το 28% των EBITDA από το 2019) και τώρα αναζητούν χρηματοδότηση. Το ερώτημα είναι τι θα πράξουν στην περίπτωση που δεν γίνει δεκτό το αίτημα για πολύμηνη παράταση της εγγυητικής, αν και στη Φρανκφούρτη δεν κρύβουν το ζωηρό ενδιαφέρον τους για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.

Οι εγγυητικές επιστολές τόσο της Fraport, όσο και των δύο άλλων κοινοπραξιών που είχαν υποβάλλει προσφορές στο ΤΑΙΠΕΔ λήγουν στα τέλη του μήνα.

Γι’ αυτό φουντώνουν τα σενάρια περί «ετοιμότητας» των δύο κοινοπραξιών (Corporacion America – ΜΕΤΚΑ ΜΕΤΚ +3,42% και Vinci Airport – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις), οι οποίες είχε καταθέσει προσφορές περί τα 800 – 900 εκατ. ευρώ στο διαγωνισμό του περασμένου Νοεμβρίου.

euro2day.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ