Τοπικές Ειδήσεις

Επιτυχής η 4η διακρατική συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA220 με τίτλο “Digital for Active Education” στο 4ο ΓΕ.Λ. Ρόδου

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο 4ο Γενικό Λύκειο Ρόδου η 4η διακρατική συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA220 με τίτλο “Digital for Active Education” και κωδικό 2023-1-PT01-KA220-SCH-000166387. Η συνάντηση έλαβε χώρα από τις 28 Απριλίου έως τις 2 Μαΐου 2025 με τη συμμετοχή των σχολείων Hacı Bektaş Veli Anatolian High School (Τουρκία), Daugavpils Iespēju vidusskola (Λετονία), Colegiul Tehnic Edmond Nicolau Focsani (Ρουμανία), Agrupamento De Escolas Da Maia (Πορτογαλία) και 4ο ΓΕΛ Ρόδου (Ελλάδα).

Οι συμμετέχοντες – πενταμελείς μαθητικές ομάδες με δύο εκπαιδευτικούς συνοδούς από κάθε χώρα – εργάστηκαν πάνω σε καινοτόμα STEAM έργα με φόντο το θέμα της κινητικότητας “Living off Earth”. Τα έργα που υλοποιήθηκαν, βασίστηκαν στη χρήση μικροελεγκτών Arduino, αισθητήρων και αυτοματισμών, ενσωματώνοντας τεχνολογικές και επιστημονικές γνώσεις στους τομείς STEM.

Ανάμεσα στα δημιουργήματα των μαθητών περιλαμβάνονται:

«Έξυπνα» σπίτια με ηλιακή ενέργεια και συστήματα αποθήκευσης βρόχινου νερού.
Θερμοκήπια με αυτόματη ρύθμιση ποτίσματος και αερισμού.
Μοντέλα πυραύλων με σύστημα αποφυγής διαστημικών σκουπιδιών.
Συσκευές παρακολούθησης ζωτικών λειτουργιών αστροναυτών.
Προσομοιώσεις συνθηκών μηδενικής βαρύτητας.
Οι μαθητές σχεδίασαν αρχικά τα έργα τους σε ψηφιακό περιβάλλον (Tinkercad) και προγραμμάτισαν σε C++, ώστε να δημιουργήσουν έργα που βασίζονταν στη χρήση μικροελεγκτών arduino, εφαρμόζοντας με αυτόν τον τρόπο, βιωματικά τη γνώση και την ομαδική συνεργασία.

Παράλληλα με τα εργαστήρια, οι αποστολές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον πολιτισμό και τις φυσικές ομορφιές της Ρόδου μέσα από πλήθος επισκέψεων:

Στο Ενυδρείο – Υδροβιολογικό Σταθμό Ρόδου, με βιωματική ξενάγηση για τη θαλάσσια βιοποικιλότητα και σημαντική αναφορά στην κλιματική αλλαγή και στις επιδράσεις της στα θαλάσσια οικοσυστήματα.
Στη Μεσαιωνική Πόλη και το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου, γνωρίζοντας την πλούσια ιστορία του νησιού.
Στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, (Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών – τμήμα ΠΤΔΕ), όπου παρακολούθησαν παρουσιάσεις για την ψηφιακή μάθηση, την εκπαιδευτική ανάλυση δεδομένων και την εφαρμογή τεχνολογιών VR στην εκπαίδευση στο . Εργαστήριο Ψυχολογίας, Εκπαιδευτικής Έρευνας και ΜΜΕ στην Εκπαίδευση και στο Εργαστήριο Μαθηματικών, Διδακτικής και Πολυμέσων
Στις Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Νερού του Φράγματος Γαδουρά, ενημερώθηκαν για τις διαδικασίες καθαρισμού και ελέγχου του πόσιμου νερού και για τις τεχνολογίες με χρήση αισθητήρων και τον έλεγχο της υδροδότησης μέσω αυτοματισμών και Η/Υ.
Η αρχικά προγραμματισμένη επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Λίνδου αναβλήθηκε λόγω καιρικών συνθηκών, ωστόσο αντικαταστάθηκε από μια ευχάριστη βραδιά με bowling και skating.

Ιδιαίτερη στιγμή αποτέλεσε η προβολή στο 9D Cinema της Ρόδου, όπου οι μαθητές «ταξίδεψαν» διαδραστικά στην ιστορία του νησιού μέσα από συνδυασμό εικόνας, ήχου και εφέ.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία ψηφιακών βιβλίων από τους μαθητές/-τριες με τις εμπειρίες τους και την τελετή λήξης, που ήταν μια γιορτή κατά την οποία οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν πολιτισμικά στοιχεία μέσα από χορούς από όλες τις χώρες, αποδεικνύοντας την ουσία της ευρωπαϊκής συνεργασίας.

Τη διοργάνωση της κινητικότητας ανέλαβε η εκπαιδευτικός Θεοχαρώ Ματζαβίνου ως συντονίστρια, με τη συνδρομή των μελών της παιδαγωγικής ομάδας του έργου: Ελένη Φλουρή, Στυλιανή Κουπάδη, Αναστασία Βροντάκη, καθώς και των Ευαγγελίας Τσακανίκα, Μαρίας Δρακάκη και Κυριάκου Θεουλάκη.

Η βασική ομάδα μαθητών που εργάστηκε στα εργαστήρια ήταν οι: Βικτώρια Καραπάνου (Γ’ Λυκείου), Δερμιτζάκης Κωνσταντίνος – Μιχαήλ, Μπαλτάς, Μπαντίδα Ανδριάνα Κωνσταντίνος, Φλεβάρη Ελευθερία – Φαίδρα (Α’ Λυκείου).

Πολύτιμη ήταν και η συμβολή μαθητών που συμμετείχαν εθελοντικά κατά την προετοιμασία και υλοποίηση της κινητικότητας, ακόμα και μέσα στις διακοπές του Πάσχα. Μαθητές και μαθήτριες από όλες τις τάξεις πρόσφεραν τον χρόνο, τη δημιουργικότητα και τον ενθουσιασμό τους για την επιτυχία της διοργάνωσης, συγκεκριμένα συμμετείχαν οι εξής: από την Α’ Λυκείου: Ζάνδε Δήμητρα, Σταυρίδη Ραφαηλία, Καλτσή Ευτυχία, Γρύλλη Σεβαστιάννα – Μαρία και από την Β’ Λυκείου: Αμπελά Ευδοκία – Φανουρία, Ζαμαντάκη Σελίν-Μουραντιέ, Ντουραλή Ναρίν-Ντουρντανε, Παπαδόπουλος Κοσμάς, Ντελλάκη Γαβριέλλα, Μαστροσαββάκη Άννα, Ανάσοβιτς Αλίνα, Βαλταδώρου Δέσποινα, Πέτρου Αικατερίνη, Μουστακοπούλου Βασιλική, Μπαντίδας Δημήτριος, Κρανιδιώτη Βαρβάρα, Παλατιανού Μαρκέλλα, Ντοροσένκο Νικήτας.

Η 4η διακρατική συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ “Digital for Active Education” στο 4ο ΓΕ.Λ. Ρόδου αποτέλεσε μια δυναμική εμπειρία μάθησης, συνεργασίας και πολιτισμικής ανταλλαγής, επιβεβαιώνοντας τον δυναμικό ρόλο του  4ου ΓΕ.Λ. Ρόδου στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική σκηνή, ενισχύοντας την εξωστρέφεια, την πολυγλωσσία και την τεχνολογική ετοιμότητα των μαθητών/τριών του. Οι μαθητές/-τριες και οι εκπαιδευτικοί εργάστηκαν με ζήλο, αξιοποιώντας τη δύναμη της τεχνολογίας και της πολυπολιτισμικής συνύπαρξης. Μέσα από καινοτόμες προσεγγίσεις, ενίσχυσαν τις δεξιότητές τους, διεύρυναν τους ορίζοντές τους και απέδειξαν έμπρακτα ότι το σχολείο μπορεί να είναι ένας ζωντανός πυρήνας δημιουργίας, γνώσης και ευρωπαϊκού διαλόγου. Η επιτυχία της κινητικότητας αποτυπώνει τη δυναμική των ευρωπαϊκών συμπράξεων και το όραμα για ένα σχολείο ανοιχτό, σύγχρονο και δημιουργικό, ενώ οι εμπειρίες, οι φιλίες και οι γνώσεις που αποκόμισαν όλοι οι συμμετέχοντες θα αποτελέσουν πολύτιμο εφόδιο για το μέλλον.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου