Ειδήσεις

Εξήχθησαν πολλά συμπεράσματα από την ημερίδα για τον τουρισμό

Με μεγάλη συμμετοχή από τοπικούς φορείς, επιχειρηματίες και τοπικές αρχές πραγματοποιήθηκε η ημερίδα για τον Τουρισμό, στο ΕΒΕΔ. Η Ημερίδα απευθυνόταν σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους που ασχολούνται με τον τουρισμό.
Ομιλητές ήταν οι: Γεώργιος Ματσίγκος – Πρόεδρος Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, Ευάγγελος Γεωργίου – Διευθυντής Πωλήσεων TUI Group, Ιωάννης Αφουκατούδης – Διευθύνων Σύμβουλος, Thomas Cook Austria, Natalie Humphreys – HolidayCheck Hellas, Άρης Ίκκος – Επιστημονικός Διευθυντής ΙΝΣΕΤΕ, Αιμιλία Βλάμη – Επιστημονικός Συνεργάτης Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος, Νατάσσα Αντωνοπούλου- Υπεύθυνη Συντονισμού Προγράμματος Green Key – ΕΕΠΦ, Δημήτρης Κούτουλας- Σύμβουλος Τουριστικών Επιχειρήσεων και Οργανισμών-Πανεπιστημιακός, Μιχάλης Βασταρδής – Σύμβουλος Επιχειρήσεων και Πανεπιστημιακός Ανέστης Αναστασίου – Σύμβουλος Επιχειρήσεων και Πανεπιστημιακός.
Το «παρών» έδωσαν ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, οι αντιδήμαρχοι κ.κ. Τέρης Χατζηϊωάννου και Μαρίζα Χατζηλαζάρου, ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Μάνος Κόνσολας, ο ξενοδόχος κ. Κώστας Κωνσταντινίδης, πολλοί τουριστικοί πράκτορες, εκπρόσωποι σωματείων όπως οι εστιάτορες και η Λέσχη Αρχιμαγείρων Δωδεκανήσου,
Τις εργασίες άνοιξε ο πρόεδρος των Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Γιώργος Ματσίγκος. Χαιρετισμό απέστειλε η Έλενα Κουντουρά, η οποία λόγω βεβαρυμμένου προγράμματος δεν μπορούσε να παραβρεθεί, ενώ δεσμεύτηκε πως θα επισκεφθεί πολύ σύντομα στην Ρόδο.
Χαιρετισμό απέστειλε και ο βουλευτής του Πασόκ κ. Δημήτρης Κρεμαστινός, ενώ ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Μάνος Κόνσολας, που παρέστη, επισήμανε μεταξύ άλλων στον χαιρετισμό του: «Οι τοπικοί φορείς του Τουρισμού έχουν βάλει πολύ ψηλά τον πήχη. Ο τουρισμός για την Ρόδο χρειάζεται να γίνει υψηλός πόλος ανάπτυξης. Θέλω να πιστεύω ότι και η κυβέρνηση θα στηρίξει τον Τουρισμό. Πιστεύω ότι χρειάζεται ένας αληθινός αναπτυξιακός νόμος – πακέτο για ΜΜΕ επιχειρήσεις που συνθέτουν τον αναπτυξιακό δρόμο για την τουριστική βιομηχανία» και μίλησε για την δύσκολη συγκυρία στην οποία βρίσκεται η Δωδεκάνησος και τα νησιά μας για τα προσφυγικό. Ο κ. Κόνσολας έκανε ειδική μνεία στο θέμα της κατάργησης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, που πρέπει να δοθούν ως κίνητρο για τα νησιά που υφίστανται τις συνέπειες του προσφυγικού, όπως η Κως και η Λέρος.
Ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, επισήμανε πως «ο τουρισμός είναι ο μοναδικός πυλώνας στήριξης της οικονομίας μας. Θα μπορούσαμε να τα συνδυάσουμε όλα τόσο με την παροχή υπηρεσιών όσο και με την ποιότητα των προϊόντων και βέβαια με την ποιότητα των υποδομών. Τα πρακτορεία εξυπηρετούν τον δικό τους σκοπό και όχι τον ποιοτικό τουρισμό. Εμείς οι Ροδίτες πρέπει να αλλάξουμε αντιλήψεις όσον αφορά το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν». Ο κ. Χατζηδιάκος αναφέρθηκε και στην πρόκριση της Ρόδου για την διεκδίκηση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης το 2021 το οποίο είναι ένα μεγάλο βήμα για την Ρόδο. Έδωσε ακόμη συγχαρητήρια σε όλους τους φορείς, επαγγελματίες και επιχειρηματίες της Ρόδου, που δίνουν πάντα τον αγώνα με τις προσπάθειές τους και την εμπειρία τους για το καλύτερο αποτέλεσμα. «Χρειάζονται δύο πράγματα: το να πιστέψουμε πως θα γίνουμε καλύτεροι και τα κίνητρα», ξεκαθαρίζοντας πως μεγάλο ζήτημα για την Ρόδο είναι η ανωτατοποίηση της ΑΣΤΕΡ που θα δώσει άλλη ώθηση στο μέλλον του Τουρισμού μας.
Χαιρετισμό απηύθυνε και ο κ. Γιάννης Κακλιός.
Στην τοποθέτησή του ο κ. Ματσίγκος επισήμανε μεταξύ άλλων: «Οι καιροί άλλαξαν. Οι τουρίστες ψάχνουν πάντα κάτι νέο. Χρειαζόμαστε εμπλουτισμό του προϊόντος μας στοχεύοντας στην ποιότητα. Θέλουμε να καθιερωθεί η Ρόδος ως ποιοτικός προορισμός», ενώ κάλεσε όλους τους εμπλεκομένους να συνεργαστούν τώρα και να βελτιώσουν την Ρόδο ως προορισμό. Μάλιστα αναφέρθηκε στην κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ εκτιμώντας πως το φορολογικό καθεστώς επηρεάζει άμεσα τον Τουρισμό. «Είναι η Ρόδος ποιοτικός προορισμός; Γνώμη μου, είμαστε ένας πολύ καλός ποιοτικός προορισμός. Έτσι μας προβάλλουν τόσα χρόνια. Όμως λείπουμε από νέες βραβεύσεις. Παλαιότερα ήμασταν προορισμός για άλλες δράσεις όπως γάμοι, αθλητισμός, γκολφ, συνέδρια, αγώνες ράλι κ.λπ. Ας αναλογιστούμε ότι πρέπει να συνεργαστούμε και να ανταγωνιστούμε τους αντιπάλους μας που δίνουν προσφορές έως και 50% πιο φτηνά», είπε χαρακτηριστικά.
Στην ομιλία του ο κ. Ευάγγελος Γεωργίου – Διευθυντής Πωλήσεων TUI Group είπε: «Είναι μια κατάσταση φέτος ούτως ή άλλως δύσκολη. Και πέρσι οι επαγγελματίες του Τουρισμού είχαν την ίδια ανησυχία. Καταφέραμε πέρσι παρά τις δυσκολίες της οικονομίας, να εξυπηρετήσουμε περίπου 3εκ. τουρίστες. Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε και φέτος». Ο κ. Γεωργίου παρουσίασε μερικά στοιχεία της εταιρείας λέγοντας πως καλύπτει πολλές υπηρεσίες στον πελάτη που την κάνουν να ξεχωρίζει και στάθηκε στο θέμα της αειφορίας το οποίο θεωρεί σημαντικό η TUI. Ο κ. Γεωργίου είπε ότι σύμφωνα με μελέτη της TUI, η Ρόδος όσον αφορά το επίπεδο ικανοποίησης των πελατών στα ξενοδοχεία, βρίσκεται λίγο πιο κάτω από τον Μέσο Όρο ενώ πρώτη έρχεται η Κως.
Ο κ. Ιωάννης Αφουκατούδης – Διευθύνων Σύμβουλος, Thomas Cook Austria, Natalie Humphreys στην τοποθέτησή του μίλησε για το πώς βαθμολογούν οι πελάτες της Thomas Cook: «Εμείς, βάζουμε στρατηγικά τον πελάτη στο κέντρο των δραστηριοτήτων μας. Ο μεγαλύτερος στόχος μας είναι να γίνουμε το 2016 ο πιο δημοφιλής ‘holiday maker’ στην Ευρώπη. Θέλουμε να έχουμε ευχαριστημένους πελάτες. Είναι η εκπλήρωση των προσδοκιών που έχει ο πελάτης από τα προσφερόμενα προϊόντα μας. Το μάνατζμεντ στην εταιρεία μας το βλέπουμε σαν αναδομένη ενέργεια. Φέραμε την 24ωρη προθεσμία που δίνουν στους πελάτες για ακύρωση. Θέλουμε να έχουμε περισσότερους ‘διαφημιστές’ και όχι ‘δυσφημιστές’». Όπως είπε, το 2015 υπήρχαν προβλήματα στις κρατήσεις λόγω των οικονομικών συγκυριών πέρσι ενώ οι κακές ειδήσεις επηρεάζουν την αγορά.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία και αυτής της εταιρείας όσον αφορά τα παράπονα και διαμαρτυρίες των τουριστών, αφού η Ρόδος παρουσιάζει. αύξηση σε αυτό τον τομέα ενώ έρχεται πρώτη η Κως!
Ο κ. Αφουκατούδης είπε ακόμη πως με την σωστή προετοιμασία και με τις στοχευμένες δράσεις, μπορούν να βελτιωθούν οι προσφερόμενες υπηρεσίες στον πελάτη, με πρωταρχικό στόχο να περιοριστούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι δυσαρεστημένοι πελάτες.
Ο κ. Άρης Ίκκος – Επιστημονικός Διευθυντής ΙΝΣΕΤΕ έδωσε κατ’ αρχήν μια εικόνα για τις αεροπορικές αφίξεις: «Ο μεγαλύτερος όγκος των τουριστών που διακινούνται είναι αεροπορικώς και όχι με άλλους τρόπους. Το καλό νέο είναι ότι τα αεροπλάνα πέρσι ήρθαν γεμάτα αφού από 77-80% και πάνω είναι μια πολύ καλή πληρότητα.
Για την Ρόδο: μπροστά στις προκρατήσεις βρίσκονται η Σουηδία, Ισραήλ, Νορβηγία, Βρετανία και Γαλλία ενώ Ιταλία και Πολωνία βρίσκονται χαμηλότερα. Η Ρόδος σημείωσε πτώση με 40.000 επισκέπτες πέρσι που οφείλεται στην πτώση από Ρωσία. Όλες οι υπόλοιπες αγορές είχαν αυξητική τάση και κάλυψαν την Ρωσική αγορά. Στις χώρες που έρχονται πρώτες, οι τουρίστες είναι περισσότεροι από 3 στους 4.
Για το 2016 και σύμφωνα με τις προγραμματισμένες θέσεις, η Ρόδος παρουσιάζει πτώση του 10% σε σχέση με πέρσι και αφορά περισσότερο την Ρωσία. Όμως, επειδή ήδη είναι σε πτώση αυτή η αγορά, βρισκόμαστε σε σταθερά ποσοστά και αυτό δείχνει πως δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με τις άλλες χώρες. Ο φετινός προγραμματισμός όμως από την Ρωσία, είναι σε σχετικά καλύτερο βαθμό σε σχέση με πέρσι.
Κίνηση εσωτερικού σε σχέση με 2015 και με αφορμή την δραστηριοποίηση της RYAN AIR σημειώθηκε πολύ μεγάλη αύξηση για την Ρόδο με αρκετά υψηλά ποσοστά.
Σύμφωνα με τον κ. Ίκκο για το 2016 αναμένονται 165.000 περισσότερες αεροπορικές θέσεις στην Ρόδο -συν θέσεις από την Ρωσία που δεν είναι ακόμη σίγουρες. Όπως είπε, «είναι στο δικό σας χέρι να αυξήσετε την κίνηση».
Ενδιαφέρον πάντως παρουσίασαν και τα στοιχεία για το 2015 των πελατών, που σε 280.000 καταμετρημένα σχόλια πελατών, τα 34.000 αφορούν τα Δωδεκάνησα και τα 22.000 την Ρόδο: «Η Ρόδος υστερεί σε βαθμολογία σε σχέση με τον Μέσο Όρο σε άλλες περιοχές αν και έχει βαθμολογία πάνω από 80% που θεωρείται ικανοποιητικό. Η καθαριότητα έρχεται πρώτη στα σχόλια των πελατών. Η Ρόδος έχει καλύτερη βαθμολογία στα 5στερα ξενοδοχεία και χαμηλότερα στα ξενοδοχεία μικρότερης δυναμικότητας. Αυτό έχει τεράστια συνάφεια με το σέρβις. Μετά έρχεται η σχέση τιμής και ξενοδοχείου» όπως κατέληξε. Αυτό απαιτεί ετοιμότητα, εγρήγορση και πολύ δουλειά.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου