Ειδήσεις

Διεθνές «απαγορευτικό» επιβίβασης Κινέζων στα κρουαζιερόπλοια

Σε οριζόντια παγκόσμια απαγόρευση επιβίβασης σε κρουαζιερόπλοια σε οποιονδήποτε, είτε μέλος πληρώματος είτε επιβάτη, προέρχεται από την Κίνα ή ταξίδεψε τις τελευταίες 14 ημέρες από ή προς την Κίνα, καθώς και στη διακοπή μετακινήσεων πληρωμάτων από την ίδια χώρα, προχώρησε η Παγκόσμια Ενωση Κρουαζιέρας, CLIA.

Η απαγόρευση αφορά ασφαλώς και τις ελληνικές εταιρείες που είναι μέλη της, δηλαδή τη Celestyal Cruises η οποία ξεκινάει τη σεζόν του 2020 από τον Πειραιά αρχικά με ένα πλοίο από τα τέλη Φεβρουαρίου και κατόπιν με άλλο ένα από τα μέσα Μαρτίου. Νωρίτερα, στα μέσα Φεβρουαρίου, καταφθάνει στον Πειραιά το πρώτο μεγάλο ξένο κρουαζιερόπλοιο μετά το ξέσπασμα της επιδημίας στην Κίνα, καθώς αρχίζουν και αυξάνονται σταδιακά οι αφίξεις της νέας σεζόν.

Σε κανένα από όλα αυτά τα πλοία δεν θα επιτρέπεται, μέχρι νεωτέρας, να έχουν επιβάτες ή πληρώματα που προέρχονται από την Κίνα ή που ταξίδεψαν σε αυτή 14 ημέρες πριν από την αναχώρηση του πλοίου, διάστημα που αντιστοιχεί στην εκδήλωση των συμπτωμάτων, στο πλαίσιο των μέτρων πρόληψης της εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Οπως αναφέρει η Παγκόσμια Ενωση Κρουαζιέρας μετά τη δεσμευτική απόφασή της για τα μέλη της, τόσο η ίδια όσο και οι εταιρείες κρουαζιέρας-μέλη της ενημερώνονται συνεχώς για τις εξελίξεις και προβαίνουν συστηματικά σε εκτίμηση και αλλαγές στην πολιτική και στις διαδικασίες που ακολουθούν, ανάλογα με το πώς διαμορφώνεται η κατάσταση. Αυτό, προσθέτει η Παγκόσμια Ενωση Κρουαζιέρας, περιλαμβάνει τροποποιήσεις σε προγράμματα κρουαζιέρας, όπου αυτό απαιτείται. Επιπλέον, οι εταιρείες οφείλουν να ελέγχουν εάν οι τουρίστες ταξίδεψαν πρόσφατα στις περιοχές που πλήττονται, σύμφωνα με την καθοδήγηση από τις παγκόσμιες αρχές υγείας. Η CLIA ισχυρίζεται πως η βιομηχανία κρουαζιέρας είναι μία από τις καλύτερα εξοπλισμένες και έμπειρες στη διαχείριση και στον έλεγχο καταστάσεων υγείας επιβατών και πληρώματος.

Διαβεβαιώνει δε ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας-μέλη της λαμβάνουν προληπτικά μέτρα για τη διεξαγωγή ελέγχων επιβατών και πληρώματος για την ίωση πριν από την επιβίβαση, όταν οι περιστάσεις το απαιτούν. Επιπλέον, ξεκαθαρίζει πως «τα μέλη της εφαρμόζουν μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης επιδημιών και τα πλοία τους πρέπει να διαθέτουν ιατρικές εγκαταστάσεις όπως και ιατρικό προσωπικό διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή, στην ξηρά και στο πλοίο, για την πρώτη αντιμετώπιση περιστατικών ασθένειας και πρόληψης μετάδοσή της».

Τα στοιχεία για τον αριθμό των Κινέζων επισκεπτών στην Ελλάδα, όσον αφορά κυρίως συμβατικές μορφές τουρισμού (ταξιδιωτικά πακέτα κ.ά.) αλλά και την κρουαζιέρα, κατά το 2019 δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί, ωστόσο εκτιμάται πως θα είναι σημαντικά αυξημένα σε σχέση με το 2018 καθώς ενισχύθηκαν οι αεροπορικές συνδέσεις αλλά και η δημοφιλία της χώρας μας στην Κίνα. Σε κάθε περίπτωση ο ρυθμός αύξησης των αφίξεων είναι τα τελευταία έτη μεγάλος. Το 2018 σημειώθηκε αύξηση κατά 27% των αφίξεων από την Κίνα, στους 134.570 ταξιδιώτες (συμβατικούς και σε μικρό ποσοστό κρουαζιέρας) σε σχέση με το 2017, σύμφωνα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, της ΤτΕ και άλλων πηγών. Ανάλογη αύξηση, κατά 32%, σημειώθηκε και το 2017, όταν ήλθαν 106.264 Κινέζοι σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Κατά το 2019 εκτιμάται πως ήλθαν περισσότεροι από 170.000, πιθανώς έως και 200.000.

πηγή kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου