Συνεντεύξεις

Βασ. Παπαοικονόμου: «Το 2022 θα είναι η χρονιά της ουσιαστικής επανεκκίνησης της κρουαζιέρας»

«Η Ρόδος μπορεί να θεωρηθεί ένας από τους πιο ελκυστικούς προορισμούς στην Μεσόγειο καθώς διαθέτει πληθώρα σημείων ενδιαφέροντος, φυσικού κάλλους, αρχαιολογικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Μεγάλης βαρύτητας είναι επίσης ο χαρακτηρισμός της Παλιάς Πόλης ως μνημείου παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO».
Αυτό δηλώνει σε συνέντευξή του προς τη «δημοκρατική» ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου κ. Βασίλης Παπαοικονόμου, αναφερόμενος στην κρουαζιέρα και στις προοπτικές που έχει το νησί στον τομέα αυτόν.
Ακόμη, αναφέρεται στην πορεία της κρουαζιέρας το 2021, στις εκτιμήσεις για το 2022 και αναλύει το σχέδιο και τον προγραμματισμό του Δήμου Ρόδου και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου για το επόμενο έτος.
• Πώς κλείνει το 2021 σε προσεγγίσεις πλοίων και σε αριθμό επισκεπτών για τη Ρόδο; Είχε θετικό πρόσημο και προς την τοπική αγορά και την οικονομία η αύξηση της κρουαζιέρας;
Η ελληνική κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία εξασφάλισαν αρκετά νωρίς τα ειδικά πρωτόκολλα και το Λιμενικό Ταμείο σε συνεργασία με όλους τους τοπικούς φορείς σχεδίασε και ενέκρινε το ειδικό σχέδιο δράσης για τον COVID. Αυτό επέτρεψε, μετά και τις επαφές που είχαμε με τις εταιρείες που σχεδίαζαν την επανεκκίνηση τους, να συμπεριλάβουν τη Ρόδο στα προγράμματα τους για το 2021. Έτσι, στην χρονιά επανεκκίνησης της κρουαζιέρας το νησί μας ήταν παρών και έβαλε τις βάσεις για μια καλύτερη χρονιά το 2022. Μέχρι σήμερα έχουν προγραμματιστεί, καλώς εχόντων των πραγμάτων, 470 προσεγγίσεις, ενώ το 2019 είχαμε 258 προσεγγίσεις, που καλύπτουν όλους τους μήνες κάνοντας έτσι τη Ρόδο για πρώτη φορά προορισμό για όλο τον χρόνο (Year Round Cruise Destination).
Η κατάσταση με τις επισκέψεις των επιβατών γρήγορα ομαλοποιήθηκε και τα μηνύματα από την αγορά είναι θετικά, καθώς πολλοί από τους επισκέπτες μας είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στην τοπική αγορά και να γνωρίσουν τα τοπικά προϊόντα και τα καταστήματά μας.
• Για το 2022 και εκτός άλλων περιορισμών με μεταλλάξεις στην πανδημία κ.λπ., τι περιμένουμε για την Ρόδο; Είναι ενθαρρυντικά τα μηνύματα για το μέλλον;
Το 2022 θα είναι η χρονιά της ουσιαστικής επανεκκίνησης καθώς μέχρι σήμερα σύμφωνα με τα στοιχεία, έχουμε σε λειτουργία περίπου 240 από τα 410 κρουαζιερόπλοια με μια μέση παγκόσμια πληρότητα περίπου στο 65%. Έτσι, αναμένουμε περί την άνοιξη όλα σχεδόν τα πλοία να έχουν ενεργοποιηθεί και τις πληρότητες να φτάνουν ή να ξεπερνούν το 80-85%. Σε αυτά πρέπει να προστεθούν τα 30 νέα κρουαζιερόπλοια που είναι υπό ναυπήγηση και θα παραδοθούν σταδιακά μέσα στην επόμενη χρονιά με πολλά από αυτά να έρχονται και στις θάλασσές μας.
Τα νέα λοιπόν είναι καλύτερα από ό,τι τα περιμέναμε καθώς ελπίζουμε να βρεθούμε στα επίπεδα λειτουργικής δυνατότητας σε σχέση με τη χρονιά ρεκόρ του 2019 για την παγκόσμια κρουαζιέρα (30,2 εκ. επιβάτες το 2019) στις αρχές του 2023. Με τη χρονιά αυτή να αποτελεί τη χρονιά ορόσημο της ολικής επαναφοράς του κλάδου, βέβαια, πάντα υπό το πρίσμα ότι η πανδημία θα εξελιχθεί ομαλά.
• Ποιο είναι το σχέδιο και ο προγραμματισμός του Δήμου Ρόδου και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου για το επόμενο έτος;
Ο προορισμός της Ρόδου και με τις οδηγίες της δημοτικής αρχής, ήταν και είναι παρών στα κέντρα λήψεως των αποφάσεων και πραγματοποίησε μέσω του ειδικού συνεργάτη της, συναντήσεις σχεδόν με το σύνολο των εταιρειών αναδεικνύοντας τις ειδικές δυνάμεις και δυνατότητες του προορισμού. Έτσι καταφέραμε την ουσιαστική επέκταση της σεζόν (τελευταίο πλοίο στις 18/12 και πρώτο στις 09/01) και μέσα από τις ενέργειές μας και τις προτάσεις μας που είναι σε εξέλιξη ευελπιστούμε να αναδείξουμε καλύτερα τα χαρακτηριστικά εμπειρίας που σχετίζονται όχι μόνο με τα ιστορικά, πολιτιστικά και γαστρονομικά μας χαρακτηριστικά, αλλά και με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην ανάδειξη του προορισμού σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα των επισκεπτών μας.
Μέσα από δομημένες προτάσεις βελτίωσης της προσφερόμενης πληροφορίας σε σχέση με τον ενσυνείδητο και υποσυνείδητο τρόπο κατανόησής της και προβάλλοντας ταυτόχρονα τις σχετικές άμεσες και έμμεσες πληροφορίες για τον προορισμό, τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τα σημεία ενδιαφέροντος θα επιδιώξουμε μια καλύτερη σχέση με την τοπική επιχειρηματικότητα και τις επιχειρήσεις.
Στους στόχους του δημάρχου κ. Αντώνη Καμπουράκη και του Λ.Τ. είναι, επίσης, και η ανάδειξη του προορισμού μας ως σημείου εκκίνησης και από την Ρόδο ταξιδιών κρουαζιέρας (Interport). Είμαστε σε συζητήσεις με εταιρείες και ελπίζουμε σύντομα να έχουμε και σε αυτό τον τομέα θετικά αποτελέσματα, καθώς όπως είναι γνωστό, οι επιβάτες εκεί που ξεκινούν ξοδεύουν πολλαπλάσια χρήματα αφού συνήθως μένουν μερικές μέρες πριν ή μετά την κρουαζιέρα τους.
• Είναι η Ρόδος ελκυστικός προορισμός για τους επισκέπτες της κρουαζιέρας;
Η Ρόδος μπορεί να θεωρηθεί από τους πιο ελκυστικούς προορισμούς στη Μεσόγειο καθώς διαθέτει πληθώρα σημείων ενδιαφέροντος, φυσικού κάλλους, αρχαιολογικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Μεγάλης βαρύτητας είναι επίσης ο χαρακτηρισμός της παλιάς πόλης ως μνημείου παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την UNESCO.
Σε κάθε περίπτωση είμαστε ενεργοποιημένοι για τα επόμενα μεγάλα θέματα που θα απασχολούν τις εταιρείες και τους επιβάτες στα επόμενα χρόνια που δεν είναι άλλα από την αειφορία, την τοπική βιωσιμότητα, τη δημιουργία ουδέτερου ενεργειακού αποτυπώματος στις εκδρομές τους κτλ.
Ειδικά για τις εκδρομές, θα πρέπει να σχεδιαστούν και προτάσεις που να περιλαμβάνουν γαστρονομία, οινογευσιγνωσία, διαδρομές πεζοπορίας ή/και ποδηλάτου, μαθήματα μαγειρικής και επισκέψεις σε συνεταιρισμούς. Ειδικά, εάν θέλουμε να αναπτύξουμε τον προορισμό μας ως «κρουαζιερικό» για όλο τον χρόνο τα παραπάνω, είναι απαραίτητα να υπάρχουν ως προτάσεις προς τα τμήματα εκδρομών των εταιρειών.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου