Ενθαρρυντικά είναι τα νέα που έρχονται για την κρουαζιέρα με ορίζοντα τον Ιούνιο του 2021 και με προϋποθέσεις, όπως το εμβόλιο για τον κορωνοϊό και η εφαρμογή πολύ αυστηρών πρωτοκόλλων μέσα στα κρουαζιερόπλοια.
Αυτό δηλώνει μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος της Five Senses Consulting κ. Ιωάννης Μπρας, ο οποίος έχει και την ευθύνη για την εφαρμογή των πρωτοκόλλων στα κρουαζιερόπλοια λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού που φέτος, ‘γονάτισε’ κυριολεκτικά τον κλάδο και φυσικά, τα λιμενικά ταμεία σε ολόκληρη την Ελλάδα, είδαν εκατομμύρια ζημιές από την δημιουργηθείσα κατάσταση.
«Η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη, καθώς, φέτος λόγω της πανδημίας με τον κορωνοϊό, σε πολλούς προορισμούς της Ελλάδας, δεν είχαμε καθόλου προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων. Αυτό συνέβη στους περισσότερους προορισμούς και στην Ευρώπη και στον κόσμο. Την Τετάρτη, ολοκληρώθηκε ένα μεγάλο φόρουμ στην Μαδρίτη, που διεξήχθη διαδικτυακά με τίτλο: ‘International Cruise Summit 2020 συζητώντας το Cruise ReStart’. Συμμετείχα κι εγώ στο πάνελ κι εκεί συζητήσαμε το τι μέλλει γενέσθαι στον κλάδο. Αυτό που έγινε σαφές είναι ότι ο κορωνοϊός έχει μπει στην ζωή μας και θα παραμείνει. Εισήχθησαν νέοι όροι όπως ‘προ-εμβολιασμού εποχή’ – ‘μετά εμβολιασμού εποχή’ – ‘μετά κορωνοϊού εποχή’, προσπαθώντας να εκτιμήσουμε και να κωδικοποιήσουμε την κατάσταση. Το μήνυμα είναι διπλό: αφενός, τα λιμάνια πρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα με τις υποδομές, με τις διαδικασίες που απαιτούνται, με τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν καθώς ακόμη και με το εμβόλιο είναι δεδομένο ότι τα μέτρα θα ισχύσουν για την κρουαζιέρα ολόκληρο το 2021 –ενδεχομένως και για ένα διάστημα του 2022. Είναι επίσης δεδομένο πως από τον επόμενο Απρίλιο θα δούμε προσεγγίσεις στην Ελλάδα αλλά όλα είναι ακόμη ανοικτά. Είναι ενθαρρυντικό πάντως, το γεγονός πως υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και ανταπόκριση για ταξίδια –έστω και αυτή την περίοδο- ενώ οι εταιρείες, ετοιμάζονται από τώρα με όλα τα μέτρα προστασίας και φυσικά, με μειωμένες πληρότητες ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε κατάσταση.
»Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως το 2020 ναυπηγήθηκαν 17 νέα κρουαζιερόπλοια (από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο) ενώ το 2021 αναμένεται να ναυπηγηθούν 27 νέα πλοία. Αυτό δείχνει ότι ο κλάδος δεν μένει απαθής αλλά ετοιμάζεται για την μετα-κορωνοϊό εποχή και φυσικά ετοιμάζεται για τα επόμενα δύο χρόνια. Οι χωρητικότητες των νέων πλοίων ξεκινούν από 126 άτομα το μικρότερο έως 5.400 άτομα το μεγαλύτερο. Το κλίμα είναι θετικό και αισιόδοξο –παρά το γεγονός πως φέτος πολλά πλοία να έχουν αλλάξει χέρια. Το μήνυμα που πέρασε στο φόρουμ, είναι ότι θα πρέπει να υπάρξει ένα πολύ καλό πρωτόκολλο επικοινωνίας: για την τοπική κοινωνία, για τις εταιρείες κρουαζιέρας, για τα λιμάνια αλλά και για τους υγειονομικούς φορείς. Αυτό θα δώσει την δυνατότητα σε όλους να κάνουν βήματα μπροστά –έως και το 2023» όπως τόνισε.
Ο κ. Μπρας είπε ακόμη ότι δεν έχει ξεκαθαριστεί το τοπίο με τις προσεγγίσεις καθώς όλος ο πλανήτης αναμένει το εμβόλιο και φυσικά δεν μπορεί κανείς να κάνει προγραμματισμό αλλά είναι η ώρα που ο κλάδος της κρουαζιέρας, προετοιμάζεται για το ‘επόμενο βήμα’.
Οι νέες εκδρομές θα είναι διαφορετικές, οι τιμές θα είναι πάρα πολύ ανταγωνιστικές με χαμηλά πακέτα ενώ αναμένεται να έρθει το θέμα της ‘αειφορίας’ που θα συμβάλει σε πολλά πράγματα στον κλάδο.
«Δεν λέμε ότι το 2021 θα είναι όπως το 2019 όμως αν θα φτάσουμε να έχουμε το 60 – 70% σε προσεγγίσεις θα είμαστε πολύ ικανοποιημένοι –δεδομένων των συνθηκών. Το θετικό στοιχείο είναι ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για ταξίδια. Στην Αμερική π.χ. έβαλαν μια αγγελία για εθελοντικά ταξίδια ώστε να δοκιμαστούν τα μέτρα και τα πρωτόκολλα και μέσα σε μία εβδομάδα, σημειώθηκαν 200.000 εγγραφές!». Ευτυχώς, η εικόνα της Ελλάδας είναι πολύ θετική για τον Τουρισμό και για την κρουαζιέρα με συνέπεια να είναι μια καλή ευκαιρία για προετοιμασία της χώρας και γενικότερα των λιμανιών, των κατά τόπους φορέων κ.λπ.
Καταλήγοντας ο κ. Μπρας, υπογράμμισε πως «είναι η ώρα να προετοιμαστούμε για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας. Εφόσον υπάρξουν οι εξελίξεις με το εμβόλιο και τα επιδημιολογικά επίπεδα, αναμένουμε μία καλή κινητικότητα έως και το 2023».

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ