ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τέλος η ομηρία των επιχειρήσεων, στα 10 χρόνια ο χρόνος παραγραφής για φορολογικά

news room 1 λεπτό ανάγνωση
Υπουργείο οικονομικων

Σε ανα­γκα­στι­κή αλ­λα­γή της νο­μο­θε­σί­ας οδη­γεί­ται η κυ­βέρ­νη­ση μειώ­νο­ντας τον χρόνο πα­ρα­γρα­φής των υπο­θέ­σε­ων σε 10 χρό­νια από 20 που ισχύ­ει σή­με­ρα. Στα τέλη Σε­πτεμ­βρί­ου θα κα­τα­τε­θεί σχε­τι­κή διά­τα­ξη στη Βουλή που θα άρει επί της ου­σί­ας της ομη­ρία των επι­χει­ρή­σε­ων από το ελ­λη­νι­κό δη­μό­σιο αλλά και επί­ορ­κους εφο­ρια­κούς οι οποί­οι έβρι­σκαν διά­φο­ρους τρό­πους για να προ­χω­ρή­σουν σε επα­νέ­λεγ­χο κά­ποιας υπό­θε­σης ή δήθεν στοι­χεία φο­ρο­δια­φυ­γής.

Αυτό που δεν έκανε τόσα χρό­νια το ελ­λη­νι­κό δη­μό­σιο το έκανε η δι­καιο­σύ­νη «κα­ταρ­γώ­ντας» τον σχε­τι­κό νόμο με τον οποίο η κυ­βέρ­νη­ση μπο­ρού­σε να πάει μέχρι και 20 χρό­νια πίσω για να επι­βά­λει πρό­στι­μα.

Μετά την από­φα­ση αυτή του ΣτΕ δεν μπο­ρεί να γίνει τα­κτι­κός έλεγ­χος προ 2011 και δεν μπο­ρεί να γίνει έκτα­κτος ή επα­νέ­λεγ­χος προ του 2011, εφό­σον ανα­κύ­ψουν από τις φο­ρο­λο­γι­κές αρχές νέα στοι­χεία σε βάρος του φο­ρο­λο­γου­μέ­νου. Επί­σης το χρο­νι­κό διά­στη­μα με­τα­ξύ 2005 και 2011 δεν μπο­ρεί να γίνει έλεγ­χος εάν δεν ανα­κύ­ψουν νέα στοι­χεία σε βάρος του φο­ρο­λο­γου­μέ­νου.

Αυτό ση­μαί­νει ότι οι επι­χει­ρή­σεις μπο­ρούν να απαλ­λα­γούν από την «χαρ­τού­ρα» που είχαν στις απο­θή­κες με στοι­χεία και απο­δεί­ξεις 20 ετών και μπο­ρούν χωρίς άγχος (όσο είναι αυτό δυ­να­τόν δε­δο­μέ­νου ότι οι τε­λευ­ταί­οι νόμοι λει­τουρ­γούν ενά­ντια στο επι­χει­ρείν) να ανα­διορ­γα­νώ­σουν τα λο­γι­στή­ρια τους και τους προ­ϋ­πο­λο­γι­σμούς.

Όπως προ­α­να­φέρ­θη­κε η διά­τα­ξη θα κα­τα­τε­θεί στη Βουλή εντός του μήνα και δεν απο­κλεί­ε­ται να ισχύ­σει και ανα­δρο­μι­κά για υπο­θέ­σεις που έχει ολο­κλη­ρω­θεί ο έλεγ­χος αλλά δεν έχουν κα­τα­λο­γι­στεί οι φόροι.

Επί­σης η διά­τα­ξη αυτή δεν απο­κλεί­ε­ται να ανοί­ξει το ασκό του Αιό­λου και να οδη­γή­σει σε μα­ζι­κές προ­σφυ­γές φο­ρο­λο­γού­με­νων οι οποί­οι τα τε­λευ­ταία χρό­νια έχουν ελεγ­χθεί για δια­στή­μα­τα με­γα­λύ­τε­ρα των 12 ετών (λίστα με 65 cd) και στους οποί­ους επι­βλή­θη­καν φόροι. Με βάση τα ανω­τέ­ρω δε­δο­μέ­να και οι οι­κο­νο­μι­κοί ει­σαγ­γε­λείς που έχουν στα χέρια τους τα στοι­χεία των φο­ρο­λο­γού­με­νων των τε­λευ­ταί­ων 12 χρό­νων θα πρέ­πει να προ­χω­ρή­σουν σε ελέγ­χους μόνο για τα 10 χρό­νια.

Τι προ­βλέ­πει η νο­μο­θε­σία σή­με­ρα

Στις πε­ρι­πτώ­σεις που για κά­ποια φο­ρο­λο­γία προ­βλέ­πε­ται η υπο­βο­λή πε­ρισ­σό­τε­ρων δη­λώ­σε­ων, η έκ­δο­ση της πρά­ξης του προη­γού­με­νου εδα­φί­ου μπο­ρεί να γίνει εντός πέντε ετών από τη λήξη του έτους εντός του οποί­ου λήγει η προ­θε­σμία υπο­βο­λής της τε­λευ­ταί­ας δή­λω­σης. Εξαι­ρε­τι­κά, πράξη διοι­κη­τι­κού, εκτι­μώ­με­νου ή διορ­θω­τι­κού προσ­διο­ρι­σμού φόρου για πε­ρι­πτώ­σεις φο­ρο­δια­φυ­γής μπο­ρεί να εκ­δο­θεί εντός εί­κο­σι (20) ετών από τη λήξη του έτους εντός του οποί­ου λήγει η προ­θε­σμία υπο­βο­λής δή­λω­σης.

liberal.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου 1 σχόλιο

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.