Στις συνοικίες της Ρόδου, εκεί όπου ακόμα οι δεσμοί των γειτόνων παραμένουν ισχυροί, στην μετά κορωνοϊό εποχή, ξαναβγήκαν τα… τεφτέρια από τα συρτάρια και τα αιτήματα για «βερεσέ» διαδέχονται το ένα το άλλο.
“Τα «τεφτέρια» υπήρχαν πάντα, κυρίως στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, κι εμείς και πολλοί πελάτες μας επιβιώσαμε χάρις σε αυτά” λέει στη «δ» ιδιοκτήτης συνοικιακού παντοπωλείου σημειώνοντας ωστόσο ότι ειδικά τους τελευταίους δύο μήνες οι πελάτες που ζητούν «βερεσέ» έχουν αυξηθεί.
«Ερχόμαστε κι εμείς πλέον σε δύσκολη θέση. Πρόκειται για πελάτες που γνωρίζουμε χρόνια αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες όλων για βερεσέ. Είμαστε οικογενειακή επιχείρηση και προσπαθούμε να σταθούμε όρθιοι σε δύσκολες συνθήκες και με τον ανταγωνισμό από τις αλυσίδες να είναι εναντίον μας. Εξυπηρετούμε όσους γνωρίζουμε ότι έχουν μεγάλες ανάγκες. Με τα ξενοδοχεία κλειστά, τις εποχικές επιχειρήσεις κλειστές, τις οικοδομικές εργασίες να έχουν “παγώσει” τι να κάνει και ο κόσμος. Λογικό είναι να έχει αδειάσει το πορτοφόλι. Μπορείς να πεις όχι στη μάνα που θέλει να αγοράσει γάλα και ψωμί στα παιδιά της; Γιατί για τέτοια είδη μιλάμε, γάλα, ψωμί, μακαρόνια… Το κακό είναι ότι δεν ξέρουν πότε θα γυρίσουν στη δουλειά και κυρίως αν θα έχουν δουλειά για τη σεζόν. Αυτό σημαίνει ότι κι εμείς θα αργήσουμε να πάρουμε χρήματα ή μπορεί κάποιοι να μην ξοφλήσουν και καθόλου και να εξαφανιστούν, όπως έχει γίνει και στο παρελθόν. Αλλά οι περισσότεροι πελάτες μας που ζητάνε βερεσέ, είναι άνθρωποι που πράγματι έχουν ανάγκη. Είχαν κάνει το κουμάντο τους μέχρι να ξαναπιάσουν δουλειά αρχές της σεζόν αλλά ο κορωνοϊός τα άλλαξε όλα», λέει στη «δ» ο ιδιοκτήτης του παντοπωλείου.

Ο γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου κ. Κωνσταντίνος Σπανός, σχολιάζοντας την κατάσταση που επικρατεί με τη ζήτηση για βερεσέ δήλωσε σκωπτικά: «Οσο χειμωνιάζει, το πορτοφόλι θα αδειάζει…» σημειώνοντας ότι τα χρήματα τελειώνουν και οι εικόνες αυτές θα γίνονται όλο και πιο γνώριμες, με δεδομένο ότι ακόμα όλα είναι στον «αέρα», αφού εκατοντάδες ξενοδοχοϋπάλληλοι και υπάλληλοι σε εποχικές επιχειρήσεις δεν ξέρουν αν και πότε θα επιστρέψουν στις θέσεις τους.
Η ίδια κατάσταση επικρατεί σε πολλά συνοικιακά καταστήματα του νησιού, κρεοπωλεία, mini market, περίπτερα, μπακάλικα, φούρνοι αλλά και φαρμακεία έχουν βγάλει ξανά τα τεφτέρια στην επιφάνεια, παρ’ ότι ξέρουν ότι πολλά χρωστούμενα ίσως και να μην τα εισπράξουν.
«Για να πληρωθούμε εμείς, πρέπει πρώτα να πληρωθούν εκείνοι και για να πληρωθούν εκείνοι πρέπει να πιάσουν δουλειά… Φαύλος κύκλος. Στους εκ συστήματος επιτήδειους έχουμε κόψει την πίστωση. Αν δείτε το τετράδιο, έχει πολλά βερεσέδια που δεν θα εξοφληθούν ποτέ. Προσπαθούμε όσο μπορούμε να εξυπηρετούμε όσους έχουν ανάγκη, δεν είμαστε φιλανθρωπικό ίδρυμα αλλά έχουμε επιχειρήσεις με έξοδα που τρέχουν. Να γράψετε ότι τα συνοικιακά και τα μαγαζάκια της γειτονιάς είναι εκείνα που στηρίζουν αυτή την περίοδο την κοινωνία και τις ανάγκες της. Οι μεγάλες αλυσίδες και τα σούπερ μάρκετ δεν δέχονται βερεσέ, γι αυτό καλό είναι όσο μπορούν οι καταναλωτές να στηρίζουν κι εμάς», λέει στη «δ» ο ιδιοκτήτης του παντοπωλείου ο οποίος πάντως εκτιμά ότι αυτό που γίνεται τώρα με τα «βερεσέ» δεν είναι τίποτα μπροστά στην έκρηξη που έρχεται τον χειμώνα: «Εχω πελάτη που το χρέος του φτάνει τα 300 ευρώ. Αναγκαζόμαστε και γινόμαστε ζητιάνοι, για τα χρήματά μας. Ξέρουμε όμως ότι ο κόσμος έχει δυστυχία, πόνο, είτε δεν πληρώνεται όπως πριν είτε δεν δουλεύει και προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε. Το επίδομα των 800 ευρώ, είναι ασπιρίνη για μια πληγή που αιμορραγεί ακατάσχετα και πολύ φοβάμαι ότι τον χειμώνα ο ασθενής… δεν θα αντέξει».
Υπάρχουν ακόμη και ταβέρνες και καφενεία που δέχονται από τακτικούς θαμώνες τους βερεσέ. Το πλέον εντυπωσιακό είναι ότι σε περιορισμένες αλλά αξιοσημείωτες δε περιπτώσεις, οι πιστώσεις αφορούν σε… είδη ένδυσης και υπόδησης και μάλιστα επώνυμων προϊόντων, αφού η κρίση έχει επηρεάσει αισθητά ακόμα και τους μέχρι πρότινος «έχοντες» που δεν μπορούν να στερηθούν αυτά που για τους περισσότερους φαντάζουν περιττές πολυτέλειες!

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ