Ειδήσεις

Τα υποκαταστήματα των τραπεζών έχουν πλέον μετατραπεί σε… ΚΕΠ

«Ηρθε στο τραπεζικό κατάστημα για να πληρώσει τη δόση του ΕΝΦΙΑ, τα τέλη κυκλοφορίας, εισφορές ΕΦΚΑ, αλλά και κάποιες ακόμη ασφαλιστικές εισφορές. Περισσότερες από πέντε συναλλαγές που θα μπορούσε να πληρώσει με δύο κλικ από το e-banking που διαθέτει, χωρίς να χρειάζεται να περιμένει από τα ξημερώματα ουρά έξω από το κατάστημα για να πάρει σειρά προτεραιότητας», αναφέρει στην «Κ» διευθυντής υποκαταστήματος συστημικής τράπεζας στο κέντρο της Αθήνας, αναφερόμενος σε μια κοπέλα που απασχολούσε για ώρα έναν τραπεζικό υπάλληλο.

«Μόνον δύο από τους περίπου 30 πελάτες που βλέπετε αυτή τη στιγμή στο κατάστημα έχουν έρθει για δάνεια ή καταθέσεις. Δηλαδή, κάποια από τις δύο βασικότερες εργασίες του τραπεζικού συστήματος. Ολοι οι υπόλοιποι έχουν έρθει για πληρωμές που θα μπορούσαν να τις κάνουν από το Διαδίκτυο, καθώς όλοι τους έχουν χρεωστική κάρτα ή ενεργούς κωδικούς e-banking. To εντυπωσιακό είναι, μάλιστα, ότι πολλοί από τους πελάτες του καταστήματος είναι νέοι σε ηλικία, σε αντίθεση με την άποψη που έχει επικρατήσει ότι κυρίως οι ηλικιωμένοι επισκέπτονται το κατάστημα για συναλλαγές στο ταμείο», μας αναφέρει.

Γεγονός που δείχνει ότι παρά τη μεγάλη αύξηση που έχει σημειωθεί στη χώρα μας στις συναλλαγές μέσω των εναλλακτικών ψηφιακών δικτύων, υπάρχει ακόμη απόσταση να καλυφθεί προκειμένου να φθάσουμε στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των τραπεζών, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με συνολικές επενδύσεις που θα προσεγγίσουν το ένα δισ. ευρώ, θα συμβάλει ουσιαστικά προς την κατεύθυνση αυτή.

Ενα άλλο στοιχείο που επισημαίνουν επιτελικά στελέχη τραπεζών αφορά το γεγονός ότι μεγάλος αριθμός συναλλαγών και ειδικότερα πληρωμών –που ακόμη και μέχρι πρόσφατα γίνονταν στις εφορίες– τις έχει πλέον επωμισθεί το τραπεζικό σύστημα. Οπως για παράδειγμα η εξόφληση οφειλών ΦΠΑ, ΕΦΚΑ, φόροι εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, τέλη κυκλοφορίας και μια σειρά ακόμη φορολογικών υποχρεώσεων. Ταυτόχρονα όμως μεγάλος αριθμός πολιτών επισκέπτεται το τραπεζικό κατάστημα για να ζητήσει και να λάβει σειρά εγγράφων και δικαιολογητικών, όπως βεβαιώσεις για «πόθεν έσχες», ανανεώσεις των στοιχείων του κ.λπ. «Κοντεύουμε να γίνουμε ΚΕΠ», μας αναφέρει χαρακτηριστικά στέλεχος ενός καταστήματος, δείχνοντας την αιτία γιατί τα τραπεζικά καταστήματα εξακολουθούν να έχουν αναμονή.

Το μεγάλο στοίχημα πάντως που προσπαθεί να κερδίσει το ανθρώπινο δυναμικό του δικτύου των καταστημάτων είναι στη διάρκεια παραμονής των πελατών να τους προσεγγίσει και να τους ενημερώσει για σειρά τραπεζικών προϊόντων και νέων υπηρεσιών, όπως μεταξύ άλλων τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων, νέων δανείων, αποταμιευτικών προϊόντων κ.λπ. «Το τραπεζικό κατάστημα στο τέλος του 2020 θα έχει πλέον περισσότερο συμβουλευτικό ρόλο και λιγότερο συναλλακτικό· εάν δεν το έχουμε πετύχει αυτό, θα έχουμε αποτύχει», αναφέρει χαρακτηριστικά στην «Κ» διοικητικό στέλεχος συστημικής τράπεζας.

ΠΗΓΉ kathimerini.gr

ΑΛΕΚΟΣ ΛΙΔΩΡΙΚΗΣ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου