ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ηλεκτρονικές αποδείξεις : Πώς θα γλιτώσετε έξτρα φόρους

news room 1 λεπτό ανάγνωση
POS

Με έξτρα φόρο θα βρε­θούν  αντι­μέ­τω­πα τα νοι­κο­κυ­ριά που δεν θα κα­τα­φέ­ρουν το τρέ­χον έτος να κα­λύ­ψουν το 30% του ει­σο­δή­μα­τός τους με δα­πά­νες οι οποί­ες θα πρέ­πει να έχουν πραγ­μα­το­ποι­η­θεί με ηλε­κτρο­νι­κό χρήμα.

Το πο­σο­στό του 30% για τις e-απο­δεί­ξεις πα­ρα­μέ­νει αφού, σύμ­φω­να με πα­ρά­γο­ντες του υπουρ­γεί­ου, δια­πι­στώ­θη­κε, ει­δι­κά στην κα­ρα­ντί­να, αύ­ξη­ση της κα­τα­νά­λω­σης με ηλε­κτρο­νι­κά μέσα πλη­ρω­μής, οπότε κα­λύ­πτε­ται το συ­γκε­κρι­μέ­νο πο­σο­στό.

Για την από­δει­ξη της εξό­φλη­σης με ηλε­κτρο­νι­κά μέσα πλη­ρω­μής των εν λόγω δα­πα­νών γί­νε­ται δεκτό κάθε πρό­σφο­ρο μέσο όπως εν­δει­κτι­κά, κα­τά­στα­ση κί­νη­σης τρα­πε­ζι­κού λο­γα­ρια­σμού (bank statement) ή αντί­γρα­φο κί­νη­σης τρα­πε­ζι­κού λο­γα­ρια­σμού, ανα­λυ­τι­κή ει­κό­να καρ­τών, απο­δει­κτι­κά κα­τά­θε­σης ή εξό­φλη­σης, αντί­γρα­φο εκτύ­πω­σης της συ­ναλ­λα­γής από το τερ­μα­τι­κό μη­χά­νη­μα (POS) κ.λπ. χωρίς να απαι­τεί­ται η συλ­λο­γή απο­δεί­ξε­ων.

Τα έγ­γρα­φα (π.χ. κα­τά­στα­ση κί­νη­σης τρα­πε­ζι­κού λο­γα­ρια­σμού) που απο­δει­κνύ­ουν την εξό­φλη­ση της δα­πά­νης για από­κτη­ση αγα­θών και λήψη υπη­ρε­σιών, φυ­λάσ­σο­νται από τους φο­ρο­λο­γου­μέ­νους μέχρι την πα­ρα­γρα­φή του δι­καιώ­μα­τος της φο­ρο­λο­γι­κής διοί­κη­σης για έλεγ­χο της αρ­χι­κής δή­λω­σης.

Στις πε­ρι­πτώ­σεις κοι­νών τρα­πε­ζι­κών λο­γα­ρια­σμών σε χρη­μα­το­πι­στω­τι­κά ιδρύ­μα­τα στην Ελ­λά­δα ή στο εξω­τε­ρι­κό, οι πραγ­μα­τι­κοί δι­καιού­χοι, οι οποί­οι κα­θο­ρί­ζο­νται με βάση τις πραγ­μα­τι­κές πε­ρι­στά­σεις, μπο­ρούν να χρη­σι­μο­ποιούν τους εν λόγω λο­γα­ρια­σμούς ανά­λο­γα με τις δα­πά­νες που πραγ­μα­το­ποιούν μέσω αυτών. Το ίδιο ισχύ­ει και για πι­στω­τι­κές κάρ­τες με δι­καιού­χους κύρια και πρό­σθε­τα μέλη.

Το ποσό των δα­πα­νών που πραγ­μα­το­ποιεί­ται με ηλε­κτρο­νι­κά μέσα πλη­ρω­μής δη­λώ­νε­ται ατο­μι­κά από κάθε σύ­ζυ­γο ή από κάθε μέρος συμ­φώ­νου συμ­βί­ω­σης. Σε πε­ρί­πτω­ση κοι­νής δή­λω­σης φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος, όπου κα­λύ­πτε­ται το απαι­τού­με­νο ποσό δα­πα­νών από οποιον­δή­πο­τε εκ των δύο συ­ζύ­γων ή μερών συμ­φώ­νου συμ­βί­ω­σης, το τυχόν πλε­ο­νά­ζον ποσό δύ­να­ται κατά τον προσ­διο­ρι­σμό του φόρου ει­σο­δή­μα­τος να με­τα­φερ­θεί στον άλλον σύ­ζυ­γο ή στο άλλο μέρος συμ­φώ­νου συμ­βί­ω­σης για τυχόν κά­λυ­ψη του απαι­τού­με­νου ποσού δα­πα­νών.

Οι δα­πά­νες που πρέ­πει να έχετε e-απο­δεί­ξεις

Στις δα­πά­νες με ηλε­κτρο­νι­κά μέσα πε­ρι­λαμ­βά­νε­ται μια ευ­ρεία γκάμα προ­ϊ­ό­ντων και υπη­ρε­σιών, και ει­δι­κό­τε­ρα:

  • Δια­τρο­φή και μη αλ­κο­ο­λού­χα ποτά
  • Αλ­κο­ο­λού­χα ποτά και κα­πνός
  • Έν­δυ­ση και υπό­δη­ση
  • Στέ­γα­ση (εξαι­ρου­μέ­νων των ενοι­κί­ων)
  • Διαρ­κή αγαθά, είδη νοι­κο­κυ­ριού και υπη­ρε­σί­ες
  • Υγεία
  • Με­τα­φο­ρές (εξαι­ρου­μέ­νης της δα­πά­νης για τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας και της αγο­ράς οχη­μά­των, πλην των πο­δη­λά­των)
  • Επι­κοι­νω­νί­ες
  • Ανα­ψυ­χή, πο­λι­τι­στι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες (εξαι­ρου­μέ­νης της αγο­ράς σκα­φών, αε­ρο­πλά­νων και αε­ρο­σκα­φών)
  • Εκ­παί­δευ­ση
  • Ξε­νο­δο­χεία
  • Καφέ, εστια­τό­ρια και άλλα αγαθά και υπη­ρε­σί­ες.

Τι προ­βλέ­πει η από­φα­ση

Όπως προ­κύ­πτει από την από­φα­ση του υφυ­πουρ­γού Οι­κο­νο­μι­κών Από­στο­λου Βε­συ­ρό­που­λου:

1. Το απαι­τού­με­νο ποσό δα­πα­νών με ηλε­κτρο­νι­κά μέσα πλη­ρω­μής για κάθε φο­ρο­λο­γι­κό έτος ορί­ζε­ται σε 30% του πραγ­μα­τι­κού ει­σο­δή­μα­τος, που προ­κύ­πτει στην ημε­δα­πή ή/και στην αλ­λο­δα­πή, και προ­έρ­χε­ται από μι­σθω­τή ερ­γα­σία και συ­ντά­ξεις, από επι­χει­ρη­μα­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα και από ακί­νη­τη πε­ριου­σία και μέχρι 20.000 ευρώ δα­πα­νών.

2. Στον υπο­λο­γι­σμό του πραγ­μα­τι­κού ει­σο­δή­μα­τος δεν πε­ρι­λαμ­βά­νο­νται το ποσό της ει­δι­κής ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης, το ποσό της δια­τρο­φής που δί­δε­ται από τον φο­ρο­λο­γού­με­νο στον δια­ζευγ­μέ­νο σύ­ζυ­γο ή σε μέρος συμ­φώ­νου συμ­βί­ω­σης εφό­σον αυτό κα­τα­βάλ­λε­ται με ηλε­κτρο­νι­κά μέσα πλη­ρω­μής. Επι­πλέ­ον, στην έν­νοια του πραγ­μα­τι­κού ει­σο­δή­μα­τος δεν πε­ρι­λαμ­βά­νε­ται το ει­σό­δη­μα που προ­κύ­πτει από την προ­στι­θέ­με­νη δια­φο­ρά τεκ­μη­ρί­ων.

3. Για τον φο­ρο­λο­γού­με­νο του οποί­ου είναι κα­τα­σχε­μέ­νοι ένας ή πε­ρισ­σό­τε­ροι λο­γα­ρια­σμοί, πλην του ακα­τά­σχε­του λο­γα­ρια­σμού, το όριο των δα­πα­νών που πρέ­πει να κα­τα­βλη­θούν με τη χρήση ηλε­κτρο­νι­κών μέσων πλη­ρω­μής εντός του φο­ρο­λο­γι­κού έτους πε­ριο­ρί­ζε­ται στις 5.000 ευρώ.

4. Στην πε­ρί­πτω­ση που οι δα­πά­νες που έχουν πραγ­μα­το­ποι­η­θεί και αφο­ρούν κα­τα­βο­λές φόρου ει­σο­δή­μα­τος φυ­σι­κών προ­σώ­πων και ΕΝΦΙΑ, ανε­ξαρ­τή­τως του χρό­νου βε­βαί­ω­σης αυτών, δα­νεια­κές υπο­χρε­ώ­σεις προ­σω­πι­κές ή επαγ­γελ­μα­τι­κές προς χρη­μα­το­πι­στω­τι­κά ιδρύ­μα­τα (στην Ελ­λά­δα ή στο εξω­τε­ρι­κό) και για ενοί­κια, υπερ­βαί­νουν το 60% του πραγ­μα­τι­κού ει­σο­δή­μα­τος, τότε το απαι­τού­με­νο πο­σο­στό δα­πα­νών πε­ριο­ρί­ζε­ται στο 20%, υπό την προ­ϋ­πό­θε­ση ότι οι ανω­τέ­ρω δα­πά­νες έχουν κα­τα­βλη­θεί με ηλε­κτρο­νι­κά μέσα πλη­ρω­μής. Στα ενοί­κια πε­ρι­λαμ­βά­νε­ται το ποσό που κα­τα­βάλ­λε­ται για ενοί­κιο κύ­ριας ή και δευ­τε­ρεύ­ου­σας κα­τοι­κί­ας του φο­ρο­λο­γου­μέ­νου, επαγ­γελ­μα­τι­κής στέ­γης, καθώς και το ποσό που κα­τα­βάλ­λε­ται για ενοί­κιο κα­τοι­κί­ας των εξαρ­τώ­με­νων τέ­κνων του που φοι­τούν σε άλλη πόλη.

5. Απαλ­λάσ­σο­νται από την υπο­χρέ­ω­ση πραγ­μα­το­ποί­η­σης δα­πα­νών με ηλε­κτρο­νι­κά μέσα πλη­ρω­μής και δεν απαι­τεί­ται να προ­σκο­μί­σουν απο­δεί­ξεις:

• Φο­ρο­λο­γού­με­νοι που έως το τέλος του εκά­στο­τε φο­ρο­λο­γι­κού έτους έχουν συ­μπλη­ρώ­σει το 70ό έτος της ηλι­κί­ας τους.

• Άτομα με πο­σο­στό ανα­πη­ρί­ας 80% και άνω.

• Οι φο­ρο­λο­γι­κοί κά­τοι­κοι αλ­λο­δα­πής, που υπο­χρε­ού­νται σε υπο­βο­λή δή­λω­σης στην Ελ­λά­δα.

• Δη­μό­σιοι λει­τουρ­γοί και δη­μό­σιοι υπάλ­λη­λοι που υπη­ρε­τούν στην αλ­λο­δα­πή, καθώς και φο­ρο­λο­γι­κοί κά­τοι­κοι Ελ­λά­δας που δια­βιούν ή ερ­γά­ζο­νται στην αλ­λο­δα­πή. Στην έν­νοια της αλ­λο­δα­πής πε­ρι­λαμ­βά­νο­νται τόσο οι χώρες της Ευ­ρω­παϊ­κής Ενω­σης ή του ΕΟΧ όσο και οι τρί­τες χώρες.

• Ανή­λι­κοι που υπο­χρε­ού­νται σε υπο­βο­λή δή­λω­σης φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος.

• Οι υπη­ρε­τού­ντες την υπο­χρε­ω­τι­κή στρα­τιω­τι­κή τους θη­τεία.

• Φο­ρο­λο­γού­με­νοι που κα­τοι­κούν μό­νι­μα σε χωριά με πλη­θυ­σμό έως 500 κα­τοί­κους και σε νησιά με πλη­θυ­σμό κάτω των 3.100 κα­τοί­κων, σύμ­φω­να με την τε­λευ­ταία απο­γρα­φή, εκτός αν πρό­κει­ται για του­ρι­στι­κούς τό­πους.

• Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι που είναι δι­καιού­χοι κοι­νω­νι­κού ει­σο­δή­μα­τος αλ­λη­λεγ­γύ­ης (ΚΕΑ).

• Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι που βρί­σκο­νται σε κα­τά­στα­ση μα­κρο­χρό­νιας νο­ση­λεί­ας (πέραν των 6 μηνών).

• Όσοι δια­μέ­νουν σε οίκο ευ­γη­ρί­ας και σε ψυ­χια­τρι­κό κα­τά­στη­μα.

• Οι φυ­λα­κι­σμέ­νοι.

Πηγή: tanea.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.