Τοπικές Ειδήσεις

Επεκτείνεται ο ξύλινος πεζόδρομος μέχρι το λιμάνι της Ακαντιάς

Στο αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να εγκατασταθεί ο ανάδοχος του έργου της επέκτασης του ξύλινου πεζόδρομου (από τα φανάρια του Κόβα μέχρι και το λιμάνι της Ακαντιάς). Στον ηλεκτρονικό μειοδοτικό διαγωνισμό που διεξήχθη συμμετείχαν 12 εταιρείες και σύμφωνα με τις πληροφορίες προκρίθηκε η ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. που προσέφερε το μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης ήτοι 49,15%.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για ένα έργο με συνολικό προϋπολογισμό 1.2 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 780 εξασφαλίστηκαν από το σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης, ενώ τα υπόλοιπα προέρχονται από πόρους του λιμενικού ταμείου. Η δεύτερη εταιρεία προσέφερε έκπτωση 46,30% και η τρίτη 46,25%.
Ο ξύλινος πεζόδρομος, από τα σημαντικότερα έργα που έχουν εκτελεστεί τα τελευταία χρόνια στη Ρόδο και έχει συμβάλει στην αναβάθμιση της εικόνας της πόλης, προχωρά στην επόμενη φάση.
Στο μεταξύ, αναμένεται να προχωρήσει άμεσα και ο διαγωνισμός για τη β’ φάση της επέκτασης του ξύλινου πεζόδρομου (στο πλαίσιο της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου). Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 2.750.000 ευρώ και τα 1.800.000 έχουν εξασφαλισθεί από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα (μέσω της Περιφέρειας) ενώ τα υπόλοιπα θα καταβάλει το ΔΛΤ (απαιτείται προγραμματική σύμβαση με το Υπουργείο Πολιτισμού).
Στην τελική ευθεία περνά και ένα άλλο σημαντικό έργο που δεν είναι άλλο από την αναβάθμιση του συστήματος ασφαλείας, που θα μετατρέψει κάθε ένα από τα τρία λιμάνια (Ακαντιά, Αγγέλων, Κολόνας) σε “αστακό”. Στις 4 Φεβρουαρίου αναμένεται να ανοίξει η οικονομική προσφορά της εταιρείας που προκρίθηκε στο διαγωνισμό, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά.
Τα συστήματα επιτήρησης ασφαλείας, ελέγχου ασφαλείας και ελέγχου πρόσβασης, τα οποία θα εγκατασταθούν, καθιστούν δυνατές μόνιμες και προσωρινές αναγνωρίσεις, για το προσωπικό και τους χρήστες, τους επισκέπτες και ενίοτε τους επιβάτες οι οποίοι θα πρέπει να μπορούν να αποδεικνύουν την ταυτότητά τους με κάρτες επιβίβασης, εισιτήρια κλπ. Θα διασφαλίζεται εν ολίγοις ότι όσα άτομα εισέρχονται στη λιμενική εγκατάσταση έχουν συγκεκριμένη εργασία, ή είναι χρήστες του λιμένα, ή προσωπικό, ή επισκέπτες, οι οποίοι εισέρχονται προς εξυπηρέτηση υπόχρεων στον Κώδικα ISPS πλοίων.
Παράλληλα θα διασφαλίζεται η διαρκής επιτήρηση της ασφαλούς λειτουργίας των ζωτικών χώρων των λιμενικών εγκαταστάσεων και του λιμένα με μέσα εποπτείας, αποτροπής και προστασίας. Η παρούσα προμήθεια του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου (ΔΛΤΝΔ) στοχεύει στη δημιουργία ενός νέου, αρθρωτού, πλήρως παραμετροποιημένου και επεκτάσιμου, σύγχρονου συστήματος διαχείρισης ασφάλειας ΙSΡS για τις λιμενικές εγκαταστάσεις του και τα ζωτικά σημεία του, με δυνατότητα κεντρικής διαχείρισης από το Κέντρο Ελέγχου Ασφαλείας Λιμενικών Εγκαταστάσεων, και εναλλακτικά, προκειμένου να διασφαλίζεται η επιχειρησιακή συνέχεια σε περίπτωση αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης, από το Κέντρο Ελέγχου Επιβατών Αγγέλων και το Κέντρο Ελέγχου Επιβατών Ακαντιάς.
Κύριος σκοπός του έργου είναι η πλήρης συμμόρφωση του ΔΛΤΝΔ με τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής και ελληνικής νομοθεσίας σχετικά με τη προστασία των κρίσιμων υποδομών θαλασσίων μεταφορών/λιμένων, την ενίσχυση της παρεχόμενης ασφάλειας και τη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών εξυπηρέτησης κρουαζιέρας, ημερόπλοιων (εσωτερικές πλωτές μεταφορές, υπόχρεες και μη στον Κώδικα ΙSΡS) και άλλων, υψηλής επικινδυνότητας, πλοίων, καθώς και των απαιτήσεων των εταιρειών κρουαζιέρας, γι αυτό και πρόκειται για πρωτοποριακό έργο καθώς τα συστήματα θα εφαρμοσθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Η δαπάνη της προμήθειας και εγκατάστασης του έργου ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 3.526.127,24 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ισχύοντος Φ.Π.Α. (24%). Το έργο χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στο πλαίσιο στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου