Γράφει ο
Εμμανουήλ Μοράρης
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Κολοκύθα
Όλες οι ποικιλίες κολοκύθας είναι πλούσιες σε Βιταμίνη A & C, περιέχουν αντιφλεγμονώδη ουσίες όπως τα ω3 λιπαρά οξέα.
Η κολοκύθα είναι πλούσια σε κάλιο και παρέχει περισσότερο από το 20% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης φυτικών ινών.
Επιπλέον, αποτελεί πολύ καλή πηγή Βιταμινών του Συμπλέγματος Β, θρεπτικές ουσίες που βοηθούν στο μεταβολισμό των λιπών, των πρωτεϊνών και των σακχάρων που αποθηκεύονται ως λίπος στο σώμα και ειδικά στην κοιλιά.
Μανιτάρια
Τα μανιτάρια ουσιαστικά είναι πλούσια σε βιταμίνες D & B και συνδυάζεται πολύ εύκολα με πολλά τρόφιμα και μπορεί να το προστεθεί από σαλάτες έως και μπιφτέκια λόγω του ότι η υφή του μιμείται αυτή του κρέατος.
Τα μανιτάρια ενισχύουν το μεταβολισμό καθώς περιέχουν σελήνιο σε μεγάλες ποσότητες, το οποίο είναι ένα αντιοξειδωτικό που “επισκευάζει” κυτταρικές βλάβες και βελτιώνει το θυρεοειδή.
Κουνουπίδι
Το κουνουπίδι αποτελεί μια καλή επιλογή ώστε να αντικαταστήσουμε το ρύζι, ενώ ο πουρές από κουνουπίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί της πατάτας. Τα σταυρανθή λαχανικά όπως το κουνουπίδι, έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλουν στη μείωση κινδύνου ορισμένων μορφών καρκίνου (π.χ. προστάτη), λόγω της υψηλής αντιοξειδωτικής τους δράσης.
Τέλος, περιέχει μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών που μπορούν να βοηθήσουν στο αίσθημα πληρότητας (να νιώθετε χορτάτοι) για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, πράγμα που μπορεί να σας οδηγήσει στην κατανάλωση λιγότερων θερμίδων οδηγώντας στην απώλεια βάρους. Συνοδεύετε με ψάρι και κρέας.
Λάχανο
Αυτό το φυλλώδες πράσινο λαχανικό είναι μια εξαιρετική πηγή Βιταμίνης Α και Βιταμίνης C και είναι καλύτερο ποιοτικά το φθινόπωρο και τους χειμερινούς μήνες.
Καλή πηγή ασβεστίου και καλίου.
Τα φύλλα του είναι αρκετά ανθεκτικά και παραμένουν καλά ακόμα κι αν τα προσθέσετε σε σούπες ή τα σοτάρετε με λίγο λάδι και σκόρδο.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σαλάτες με φασόλια και σε συνδυασμό με πολύχρωμο ρύζι
Μήλα
Συνώνυμο του φθινοπώρου αποτελούν τα μήλα, όπου θα πρέπει να είναι πανταχού παρόν στην κουζίνα σας.
Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, οι οποίες σας κρατούν για μεγαλύτερο διάστημα χορτάτους και Βιταμίνη C, όπου είναι αντιοξειδωτικό σημαντικό για την προστασία των ούλων, την επούλωση τραυμάτων με την ενίσχυση της παραγωγής κολλαγόνου.
Είναι από τα καλύτερα φρούτα για την απώλεια λίπους.Πολλά από τα θρεπτικά συστατικά ενός μήλου βρίσκονται στο φλούδι, επομένως πλύνετε καλά και απολαύστε ολόκληρο το φρούτο.
Αχλάδια
Τα αχλάδια είναι τόσο γλυκά που φαίνεται αδύνατο να περιέχουν μόνο 100 θερμίδες, αλλά είναι αλήθεια!!
Αυτό το φρούτο του φθινοπώρου είναι καλή πηγή Βιταμίνης C και περιέχει 6γρ φυτικών ινών ανά μέσο φρούτο.
Τα αχλάδια βοηθούν να κρατήσουμε μακριά την πείνα χάρη στην πηκτίνη, μια “διαλυτή” ίνα, που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα και στη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου και καρκίνου του παχέος εντέρου.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ