ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ακυρες οι μεταβιβάσεις ακινήτων χωρίς πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ

news room 1 λεπτό ανάγνωση
πρώτη κατοικια

Μπλό­κο στις με­τα­βι­βά­σεις ακι­νή­των βάζει το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών, εφό­σον δεν έχουν κα­τα­βλη­θεί από τους υπό­χρε­ους οι φόροι της τε­λευ­ταί­ας πε­ντα­ε­τί­ας. Σύμ­φω­να με τη νο­μο­θε­σία, προ­κει­μέ­νου να με­τα­βι­βα­σθεί ένα ακί­νη­το θα πρέ­πει να έχουν πλη­ρω­θεί από τους υπό­χρε­ους όλοι οι φόροι ακι­νή­των της τε­λευ­ταί­ας πε­ντα­ε­τί­ας. Οι με­τα­βι­βά­σεις που θα γί­νο­νται χωρίς πι­στο­ποι­η­τι­κό ενιαί­ου φόρου ιδιο­κτη­σί­ας ακι­νή­των (ΕΝΦΙΑ) θα θε­ω­ρού­νται άκυ­ρες. Αν και ονο­μά­ζε­ται «πι­στο­ποι­η­τι­κό ΕΝΦΙΑ», αφορά και τους φό­ρους ακι­νή­των που ίσχυαν και τα προη­γού­με­να χρό­νια. Σύμ­φω­να με την εγκύ­κλιο της Γε­νι­κής Γραμ­μα­τεί­ας Δη­μο­σί­ων Εσό­δων, οι εν­δια­φε­ρό­με­νοι θα πρέ­πει να εκ­δί­δουν το πι­στο­ποι­η­τι­κό ΕΝΦΙΑ 2015 ηλε­κτρο­νι­κά μέσω του Taxis. Ει­δι­κό­τε­ρα, το πι­στο­ποι­η­τι­κό κατά το έτος 2015 προ­σκο­μί­ζε­ται από όλους τους φο­ρο­λο­γου­μέ­νους που συμ­βάλ­λο­νται στο ίδιο συμ­βο­λαιο­γρα­φι­κό έγ­γρα­φο, για τα έτη 2010 έως και 2014.

Το πι­στο­ποι­η­τι­κό ΕΝΦΙΑ εκ­δί­δε­ται απο­κλει­στι­κά ηλε­κτρο­νι­κά, εκτός από τις κα­τω­τέ­ρω πε­ρι­πτώ­σεις:

• Πι­στο­ποι­η­τι­κό, το οποίο χο­ρη­γεί­ται για απο­βιώ­σα­ντα.

• Πι­στο­ποι­η­τι­κό νο­μι­κών προ­σώ­πων για τα έτη 2010 έως και 2013.

• Πι­στο­ποι­η­τι­κό το οποίο χο­ρη­γεί­ται σε φο­ρο­λο­γού­με­νο, ο οποί­ος έχει ανε­ξό­φλη­τες λη­ξι­πρό­θε­σμες οφει­λές ΦΑΠ και ΕΝΦΙΑ.

• Πι­στο­ποι­η­τι­κό το οποίο χο­ρη­γεί­ται με πα­ρα­κρά­τη­ση του ανα­λο­γού­ντος φόρου.

• Πι­στο­ποι­η­τι­κό το οποίο χο­ρη­γεί­ται σε πρό­σω­πο που έχει εξου­σιο­δο­τη­θεί για τη λήψη του με ει­δι­κό προς τούτο πλη­ρε­ξού­σιο.

Αρ­μό­διος για τη χο­ρή­γη­ση του πι­στο­ποι­η­τι­κού με χει­ρό­γρα­φη δια­δι­κα­σία, είναι ο προϊ­στά­με­νος της ΔΟΥ, ο οποί­ος ήταν αρ­μό­διος για την πα­ρα­λα­βή ή τη σύν­θε­ση της δή­λω­σης ΦΑΠ και ΕΝΦΙΑ κατά τα αντί­στοι­χα έτη.

Δια­δι­κα­σία χο­ρή­γη­σης πι­στο­ποι­η­τι­κού σε νο­μι­κά πρό­σω­πα

Το πι­στο­ποι­η­τι­κό ΕΝΦΙΑ για τα έτη 2010 έως και 2013 χο­ρη­γεί­ται από τον αρ­μό­διο προϊ­στά­με­νο ΔΟΥ, στον οποίο υπο­βάλ­λε­ται σχε­τι­κή αί­τη­ση, ενώ το πι­στο­ποι­η­τι­κό ΕΝΦΙΑ έτους 2014 και επο­μέ­νων ετών χο­ρη­γεί­ται ηλε­κτρο­νι­κά.

Σε φυ­σι­κά πρό­σω­πα

1. Το πι­στο­ποι­η­τι­κό ΕΝΦΙΑ εκ­δί­δε­ται ηλε­κτρο­νι­κά σε φυ­σι­κό πρό­σω­πο, ενερ­γό χρή­στη των υπη­ρε­σιών του Taxisnet. Ηλε­κτρο­νι­κό πι­στο­ποι­η­τι­κό εκ­δί­δε­ται για κάθε ακί­νη­το χω­ρι­στά.

2. Το πι­στο­ποι­η­τι­κό χο­ρη­γεί­ται χει­ρό­γρα­φα από τον αρ­μό­διο προϊ­στά­με­νο ΔΟΥ, στον οποίο υπο­βάλ­λε­ται σχε­τι­κή αί­τη­ση εφό­σον βέ­βαια δεν μπο­ρεί να εκ­δο­θεί ηλε­κτρο­νι­κά. Ση­μειώ­νε­ται ότι δεν χο­ρη­γεί­ται το πι­στο­ποι­η­τι­κό ΕΝΦΙΑ για δι­καιώ­μα­τα επί αγρο­τε­μα­χί­ων φυ­σι­κών προ­σώ­πων για τα έτη 2010 έως και 2013. Στις πε­ρι­πτώ­σεις αυτές δεν μνη­μο­νεύ­ε­ται και δεν επι­συ­νά­πτε­ται πι­στο­ποι­η­τι­κό ΕΝΦΙΑ.

Ει­δι­κές πε­ρι­πτώ­σεις

Στις πε­ρι­πτώ­σεις κατά τις οποί­ες απαι­τεί­ται η προ­σκό­μι­ση πι­στο­ποι­η­τι­κού ΕΝΦΙΑ και ο φο­ρο­λο­γού­με­νος έχει ανε­ξό­φλη­τες οφει­λές από δια­φο­ρε­τι­κές πηγές, συ­μπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νων των ΦΑΠ και ΕΝΦΙΑ, οι οποί­ες έχουν υπα­χθεί σε ρύθ­μι­ση κα­τα­βο­λής, υπο­βάλ­λει αί­τη­ση στην εφο­ρία και το πι­στο­ποι­η­τι­κό χο­ρη­γεί­ται από τον αρ­μό­διο προϊ­στά­με­νο ΔΟΥ. Προ­κει­μέ­νου να χο­ρη­γη­θεί το πι­στο­ποι­η­τι­κό αυτό ακο­λου­θεί­ται η κα­τω­τέ­ρω δια­δι­κα­σία:

α) Αφού δια­πι­στω­θεί από το τμήμα συμ­μόρ­φω­σης και σχέ­σε­ων με τους φο­ρο­λο­γου­μέ­νους της ΔΟΥ ότι το ακί­νη­το ή το δι­καί­ω­μα επί ακι­νή­του πε­ρι­λαμ­βά­νε­ται με τα ίδια στοι­χεία στη δή­λω­ση ΦΑΠ και ΕΝΦΙΑ για όσα έτη αι­τεί­ται το πι­στο­ποι­η­τι­κό, υπο­λο­γί­ζε­ται ο επι­με­ρι­στι­κά ανα­λο­γών φόρος ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας ανά έτος, Επί­σης, ανα­γρά­φε­ται το σύ­νο­λο των ανα­λο­γού­ντων ΦΑΠ και ΕΝΦΙΑ, που αφο­ρούν ακί­νη­τα για τα οποία ο φο­ρο­λο­γού­με­νος έχει ήδη λάβει πι­στο­ποι­η­τι­κό ΕΝΦΙΑ του ιδίου έτους, καθώς και το σύ­νο­λο του φόρου που πρέ­πει να κα­τα­βλη­θεί, προ­κει­μέ­νου να χο­ρη­γη­θεί το οι­κείο πι­στο­ποι­η­τι­κό.

β) Το τμήμα εσό­δων της ΔΟΥ ανα­γρά­φει το υπό­λοι­πο του φόρου,που πρέ­πει να κα­τα­βλη­θεί, τις προ­σαυ­ξή­σεις, τους τό­κους και τα πρό­στι­μα επ’ αυτού, το συ­νο­λι­κό ποσό και τα στοι­χεία του χρέ­ους προς κα­τα­βο­λή.

Κα­θη­με­ρι­νή

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.