ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φορολογικές δηλώσεις: Τι έφερε την παράταση έως 24 Ιουλίου – Καθυστερήσεις από φορείς παρά τα πρόστιμα

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΕΦΟΡΙΑ
✦ Σύ­νο­ψη ⌄
  • Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι έχουν πλέον προ­θε­σμία έως τις 24 Ιου­λί­ου για να υπο­βά­λουν τις δη­λώ­σεις Ε1 χωρίς πρό­στι­μο, μετά την πα­ρά­τα­ση που ανα­κοί­νω­σε η ΑΑΔΕ.
  • Παρά την πα­ρά­τα­ση, η προ­θε­σμία πλη­ρω­μής της πρώ­της δόσης φόρου πα­ρα­μέ­νει η 31η Ιου­λί­ου, γε­γο­νός που ση­μαί­νει ότι οι κα­θυ­στε­ρη­μέ­νες δη­λώ­σεις θα έχουν λι­γό­τε­ρο χρόνο για εξό­φλη­ση.
  • Η κα­θυ­στέ­ρη­ση στην υπο­βο­λή δη­λώ­σε­ων οφεί­λε­ται κυ­ρί­ως σε λάθη και πα­ρα­λεί­ψεις δη­μο­σί­ων υπη­ρε­σιών, ενώ οι πε­ρισ­σό­τε­ροι φο­ρο­λο­γού­με­νοι έχουν ήδη υπο­βά­λει τις δη­λώ­σεις τους εγκαί­ρως.
  • Πολ­λοί αυ­το­α­πα­σχο­λού­με­νοι επαγ­γελ­μα­τί­ες Υγεί­ας πε­ρι­μέ­νουν ακόμα τα εκ­κα­θα­ρι­στι­κά κρα­τή­σε­ων για να υπο­λο­γί­σουν το φο­ρο­λο­γη­τέο ει­σό­δη­μά τους, γε­γο­νός που επη­ρε­ά­ζει την υπο­βο­λή των δη­λώ­σε­ών τους.

Πε­ρισ­σό­τε­ρο χρόνο για δη­λώ­σεις -και για διορ­θώ­σεις όμως- θα έχουν φέτος οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι, μετά την πα­ρά­τα­ση κατά μία και πλέον εβδο­μά­δα στη διο­ρία υπο­βο­λής Ε1, την οποία ανα­κοί­νω­σε η ΑΑΔΕ. Το myAADE θα δέ­χε­ται δη­λώ­σεις ει­σο­δή­μα­τος χωρίς πρό­στι­μο, έως και την Πα­ρα­σκευή 24 Ιου­λί­ου (και ώρα 23.59.59) αντί της Τε­τάρ­της 15 Ιου­λί­ου που κα­νο­νι­κά έληγε η διο­ρία.

Μέχρι και χθες απέ­με­ναν μισό εκα­τομ­μύ­ριο νοι­κο­κυ­ριά (φυ­σι­κά πρό­σω­πα) και 70.000 εται­ρί­ες (νο­μι­κά πρό­σω­πα) που δεν είχαν υπο­βά­λει δή­λω­ση. Για όσους σπεύ­δουν τε­λευ­ταία στιγ­μή να υπο­βά­λουν δή­λω­ση ει­σο­δή­μα­τος πά­ντως, τα εκ­κα­θα­ρι­στι­κά πλη­ρω­μής φόρου βγαί­νουν πλέον «βαριά και ασή­κω­τα», καθώς υπερ­βαί­νουν τα 2.000 ευρώ κατά μέσον όρο το κα­θέ­να.

Παρά την πα­ρά­τα­ση υπο­βο­λής όμως, η κα­τα­λη­κτι­κή διο­ρία πλη­ρω­μή της πρώ­της δόσης δεν με­τα­τί­θε­ται αντί­στοι­χα. Πα­ρα­μέ­νει η 31η Ιου­λί­ου, ανε­ξάρ­τη­τα από το πότε θα κλεί­σει η πλατ­φόρ­μα για υπο­βο­λή. Έτσι, όσο πιο αργά στα­λεί η δή­λω­ση και εκ­δο­θεί το εκ­κα­θα­ρι­στι­κό, τόσο μι­κρό­τε­ρη διο­ρία θα έχουν να σπεύ­σουν να εξο­φλή­σουν τον φόρο. Ενώ από 1η Αυ­γού­στου θα επι­βάλ­λο­νται αυ­τό­μα­τα πρό­στι­μα και προ­σαυ­ξή­σεις εκ­πρό­θε­σμης πλη­ρω­μής, σε όσους κα­θυ­στε­ρή­σουν.

Γιατί δό­θη­κε πα­ρά­τα­ση: στο ίδιο έργο θε­α­τές

Το οξύ­μω­ρο είναι ότι για την πα­ρά­τα­ση στις δη­λώ­σεις, δεν φταί­ει ότι οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι αρ­γούν και δεν δη­λώ­νουν. Αντι­θέ­τως, 9 στους 10 και έχουν κάνει εγκαί­ρως τη δή­λω­σή τους! Ωστό­σο, τα­λαι­πω­ρού­νται και φο­ρο­λο­γού­με­νοι που θα ήθε­λαν και αυτοί να έχουν ξε­μπερ­δέ­ψει ήδη με τις δη­λώ­σεις, για λάθη ή πα­ρα­λεί­ψεις δη­μο­σί­ων υπη­ρε­σιών αφού, όπως ανα­κοί­νω­σε το Οι­κο­νο­μι­κό Επι­με­λη­τή­ριο -και παρά τα πε­ρι­βό­η­τα πρό­στι­μα και κυ­ρώ­σεις σε κρα­τι­κούς φο­ρείς που κα­θυ­στε­ρούν ή στέλ­νουν λαν­θα­σμέ­να στοι­χεία κρα­τή­σε­ων ή μι­σθο­δο­σί­ας- επα­να­λαμ­βά­νε­ται και πάλι το «γνώ­ρι­μο» σκη­νι­κό κα­θυ­στε­ρή­σε­ων όπως τα προη­γού­με­να χρό­νια, κα­θι­στώ­ντας επι­τα­κτι­κή την ανά­γκη για πα­ρά­τα­ση.

Για πα­ρά­δειγ­μα: ιδιω­τι­κοί ια­τροί, μι­κρο­βιο­λό­γοι, ακτι­νο­λό­γοι, φαρ­μα­κο­ποιοί κλπ δεν ξέ­ρουν τι λεφτά «έβγα­λαν» και τι τους «έκοψε» το δη­μό­σιο το 2025. Και αυτό διότι τα εκ­κα­θα­ρι­στι­κά κρα­τή­σε­ων (claw back και rebate) για τις κρα­τή­σεις που διε­νερ­γεί στις αμοι­βές τους ΕΟΠΥΥ, δεν είχαν αναρ­τη­θεί ακόμη, πα­ρό­τι η διο­ρία υπο­βο­λής των δη­λώ­σε­ων Ε1 τυ­πι­κά εξέ­πνεε άμεσα, την ερ­χό­με­νη Τε­τάρ­τη.

Αυτός είναι και ένας από τους βα­σι­κούς λό­γους που οι «κα­θυ­στε­ρη­μέ­νες» δη­λώ­σεις στα μέσα Ιου­λί­ου, βγαί­νουν πιο «βα­ριές» από όσες είχαν εκ­κα­θα­ρι­στεί μέχρι τον Ιού­νιο: μέχρι τις τε­λευ­ταί­ες ημέ­ρες υπο­βο­λής απέ­με­ναν χι­λιά­δες αυ­το­α­πα­σχο­λού­με­νοι επαγ­γελ­μα­τί­ες Υγεί­ας (και όχι μόνο) ακόμα πε­ρι­μέ­νουν να δουν πόσο έχει «ψα­λι­δί­σει» το δη­μό­σιο τα χρή­μα­τα που τους χρω­στά­ει από το 2025, ώστε μετά να προ­κύ­ψει και το «κα­θα­ρό» φο­ρο­λο­γη­τέο ει­σό­δη­μα στο οποίο το δη­μό­σιο έρ­χε­ται και να τους φο­ρο­λο­γή­σει, επι­βάλ­λο­ντάς τους ακόμα με­γα­λύ­τε­ρο πρό­σθε­το φόρο.

Πόσοι πλη­ρώ­νουν πόσα

Συ­νο­λι­κά πά­ντως, με βάση τα επί­ση­μα στοι­χεία της ΑΑΔΕ πά­ντως, από τα μέσα Μαρ­τί­ου μέχρι και εχθές, είχαν υπο­βά­λει δή­λω­ση 6,2 εκατ. από τα 6,7 εκατ. νοι­κο­κυ­ριά, καθώς και 280.000 από τις 350.000 εται­ρί­ες-νο­μι­κά πρό­σω­πα. Για τα φυ­σι­κά πρό­σω­πα, τα εκ­κα­θα­ρι­στι­κά που έχουν εκ­δο­θεί έδει­ξαν:

1 στα 3 μη­δε­νι­κό πρό­σθε­το φόρο (35,5% μη­δε­νι­κά εκ­κα­θα­ρι­στι­κά)

1 στα 3 πρό­σθε­το φόρο ύψους 1.930 ευρώ κατά μέσον όρο (34,7% χρε­ω­στι­κά εκ­κα­θα­ρι­στι­κά).

1 στα 3 επι­στρο­φή φόρου ύψους 312 ευρώ κατά μέσον όρο (29,8% πι­στω­τι­κά εκ­κα­θα­ρι­στι­κά). Εξ αυτών μά­λι­στα, οι 8 στους 10 (το 85%) ήδη έλα­βαν άμεσα ήδη τα σχε­τι­κά ποσά, είτε ως επι­στρο­φή απευ­θεί­ας στον τρα­πε­ζι­κό τους λο­γα­ρια­σμό (οι 2 στους 3), είτε με αυ­τό­μα­το συμ­ψη­φι­σμό ένα­ντι άλλων υπο­χρε­ώ­σε­ων πλη­ρω­μής φόρων που είχαν οι υπό­λοι­ποι (πχ ΕΝΦΙΑ, «ανοι­χτές» οφει­λές κλπ).

 

Πηγή: insider.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.