Με κεντρικό μήνυμα «Οδηγώντας τον Τουρισμό σε Ισορροπία» («Leading Tourism into Balance») και με αφορμή τη συμπλήρωση 60 ετών από την ίδρυσή της, η διεθνής έκθεση τουρισμού ITB Berlin προετοιμάζεται για μία επετειακή αλλά και ιδιαίτερα κρίσιμη διοργάνωση για το μέλλον του παγκόσμιου τουρισμού. Η κορυφαία διεθνής έκθεση και think tank του κλάδου θα πραγματοποιηθεί από τις 3 έως τις 5 Μαρτίου 2026 στο Βερολίνο, ως καθαρά B2B γεγονός, φιλοξενώντας παράλληλα την ITB Berlin Convention 2026.
Στο συνέδριο θα συμμετάσχουν περίπου 400 διεθνείς ομιλητές, οι οποίοι θα αναλύσουν τις μεγάλες προκλήσεις και τις στρατηγικές επιλογές της τουριστικής βιομηχανίας μέσα από 17 θεματικά tracks και τέσσερις σκηνές. Στόχος είναι να δοθούν πρακτικές απαντήσεις για το πώς μπορούν να λειτουργήσουν βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα, χωρίς να υπονομεύεται το φυσικό περιβάλλον και η κοινωνική συνοχή των προορισμών.
AI, κλιματική προσαρμογή και υπερτουρισμός στην ατζέντα
Η ITB Berlin Convention 2026 εστιάζει σε ένα περιβάλλον αυξανόμενης πολυπλοκότητας, όπου η εξισορρόπηση μεταξύ ανάπτυξης, περιβάλλοντος και κοινωνιών αποτελεί μονόδρομο. Η τεχνητή νοημοσύνη, η διαχείριση δεδομένων, ο υπερτουρισμός και η κλιματική αλλαγή βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα, με έμφαση σε λύσεις που προϋποθέτουν συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Μεταξύ των κορυφαίων ομιλητών ξεχωρίζουν ο Nathan Blecharczyk, συνιδρυτής και Chief Strategy Officer της Airbnb, η Mitra Sorrells (Senior Vice President, Phocuswright) και ο Bruce Poon Tip, ιδρυτής της G Adventures, οι οποίοι θα παρουσιάσουν τις τελευταίες εξελίξεις και στρατηγικές τάσεις της αγοράς. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται και από τις παρεμβάσεις της Frauke Fischer, ειδικού στη βιοποικιλότητα, αλλά και του Thor Pedersen, γνωστού για το ταξίδι του σε όλο τον κόσμο χωρίς αεροπλάνο.
Πρακτική γνώση και νέα formats
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και το 2026 στη μεταφορά πρακτικής γνώσης. Τα ITB Transition Labs επιστρέφουν ενισχυμένα, εστιάζοντας σε δείκτες απόδοσης (KPIs), στρατηγικές βιωσιμότητας και την εφαρμογή τους στην καθημερινή λειτουργία των επιχειρήσεων. Παράλληλα, τα νέα ITB Deep Dives φιλοδοξούν να λειτουργήσουν ως «εργαστήρια ιδεών», όπου δοκιμάζονται νέες προσεγγίσεις και αναπτύσσονται εφαρμόσιμες λύσεις.
Ενισχυμένη παρουσία της φιλοξενίας
Ο ξενοδοχειακός και ευρύτερος κλάδος της φιλοξενίας αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ρόλο, με το Hospitality Track να ξεκινά από την πρώτη ημέρα της έκθεσης. Στελέχη όπως ο Thomas Hertkorn (a&o Hostels) και η Renée Nicole Wagner (Orascom Hotels Management) θα αναλύσουν τις τεχνολογικές και επιχειρηματικές εξελίξεις που διαμορφώνουν το μέλλον των ξενοδοχείων.
Η Airbnb, ως Official Premium Partner της ITB Berlin, ενισχύει το περιεχόμενο του hospitality track, ενώ το Περού, Adventure Travel Partner της διοργάνωσης, θα παρουσιάσει το τουριστικό του δυναμικό.
Έμφαση στη διαφορετικότητα και την ασφάλεια
Η Διαφορετικότητα και η Ένταξη παραμένουν βασικοί άξονες, με ειδικές εκδηλώσεις και το Diversity & Inclusion Track. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η ITB Berlin, σε συνεργασία με την A3M Global Monitoring και το Diversity Tourism, διεξάγει έρευνα για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι LGBTQ ταξιδιώτες, αναδεικνύοντας τη σημασία της ασφάλειας και της αποδοχής στους προορισμούς.
ITB Berlin 2026: 60 χρόνια παγκόσμιας τουριστικής ιστορίας
Η ITB Berlin 2026 θα πραγματοποιηθεί υπό το επετειακό μότο «Discover the stories behind 60 years of legacy», επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της ως το κορυφαίο διεθνές σημείο συνάντησης της τουριστικής βιομηχανίας. Ενδεικτικά, το 2025 συμμετείχαν 5.800 εκθέτες από 170 χώρες, με σχεδόν 100.000 επαγγελματίες επισκέπτες.
Η πώληση εισιτηρίων έχει ήδη ξεκινήσει, με early bird εκπτώσεις έως τις 14 Ιανουαρίου 2026, ενώ έχει ανοίξει και η ηλεκτρονική διαπίστευση για δημοσιογράφους και creators.
Σε μια περίοδο βαθιάς μετάβασης για τον παγκόσμιο τουρισμό, η ITB Berlin 2026 φιλοδοξεί να αποτελέσει όχι απλώς έναν εκθεσιακό θεσμό, αλλά έναν καταλύτη στρατηγικής σκέψης και δράσης για την επόμενη ημέρα του κλάδου.
Πηγή: tornosnews.gr














