Ειδήσεις

Στις 41 έφτασαν οι διεθνείς αλυσίδες διαχείρισης ξενοδοχείων – Ελέγχουν ή συνεργάζονται με 399 συγκροτήματα στην Ελλάδα

Συνεχίζεται η αύξηση της διείσδυσης των μεγάλων ξένων ξενοδοχειακών αλυσίδων διαχείρισης ξενοδοχείων στην ελληνική αγορά, τόσο λόγω της ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού όσο και του γεγονότος ότι στην Ελλάδα μέχρι πριν από λίγα χρόνια η παρουσία τους ήταν πολύ χαμηλότερη απ’ ό,τι σε άλλες μεσογειακές τουριστικές χώρες. Ετσι, αλυσίδες όπως η Marriott International, η Hilton Worldwide και η Intercontinental Hotels Group ενισχύουν την παρουσία τους μέσω νέων συμφωνιών με Ελληνες ιδιοκτήτες ξενοδοχείων.

Η Marriott International έχει το μεγαλύτερο μερίδιο (16%) στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά.

Πλέον το 8% όλων των ξενοδοχείων και το 22% των δωματίων ξενοδοχείων στην Ελλάδα αποτελούν μέρος μιας διεθνούς, ή και ελληνικής, αλυσίδας ξενοδοχείων, σύμφωνα με στοιχεία της GBR Consulting εταιρείας συμβούλων με ειδικότητα στον τουρισμό. Στα ποσοστά αυτά περιλαμβάνονται και ξενοδοχεία που τελούν υπό τη διαχείριση ισχυρών ελληνικών brands μεταξύ των οποίων η Grecotel και τα Mitsis Hotels ή και ελληνικών brands που έχουν επεκταθεί πλέον στο εξωτερικό και ειδικότερα τα Sani/Ikos.

Η διείσδυση των αλυσίδων διαχείρισης είναι υψηλότερη στην κατηγορία των 5 αστέρων, όπου το 45% των ξενοδοχείων και το 53% των δωματίων αποτελούν μέρος μιας τέτοιας επώνυμης ομάδας ελληνικής ή ξένης. Στην κατηγορία των 4 αστέρων, τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 15% και 27%, ενώ τα ξενοδοχεία 1-3 αστέρων λειτουργούν ως επί το πλείστον ανεξάρτητα. Αυτή τη στιγμή, 41 διεθνείς αλυσίδες έχουν παρουσία στην Ελλάδα, που περιλαμβάνουν 399 μονάδες διαμονής με 37.298 δωμάτια. Επιπλέον, υπάρχουν και 59 ελληνικές αλυσίδες με 351 μονάδες και 48.969 δωμάτια και 64 τοπικές με 296 μονάδες και 29.948 δωμάτια.

Αυτό είναι το καλύτερο ξενοδοχείο στον κόσμο – Ενα ελληνικό στο Top 20
Ως αλυσίδα διαχείρισης, εξηγεί η GBR Consulting, ορίζεται μια ομάδα δύο ή περισσότερων ξενοδοχείων που λειτουργούν με κοινή ταυτότητα (brand) ορατή στον επισκέπτη. Ορισμένες εταιρείες λειτουργούν πολλά ξενοδοχεία, αλλά εάν τα καταλύματα δεν μοιράζονται μια επωνυμία που παρουσιάζεται στον επισκέπτη, δεν ταξινομούνται ως αλυσίδα. Μια διεθνής αλυσίδα λειτουργεί σε δύο ή περισσότερες χώρες, μια εθνική αλυσίδα λειτουργεί μόνο στην Ελλάδα και μια τοπική λειτουργεί αποκλειστικά σε μια συγκεκριμένη πόλη, νησί ή προορισμό, με κοινή επωνυμία.

Ορισμένα καταλύματα ανήκουν σε περισσότερες από μία αλυσίδες: 802 μονάδες αποτελούν μέρος μιας αλυσίδας με ένα μόνο εμπορικό σήμα, ενώ 244 μονάδες έχουν πολλαπλές συμμετοχές σε αλυσίδες.

Οσον αφορά τις αμιγώς διεθνείς αλυσίδες διαχείρισης διαπιστώνεται ότι στην κατηγορία των ξενοδοχείων 5 αστέρων, το 19% αποτελεί μέρος μιας τέτοιας διεθνούς αλυσίδας (αντιπροσωπεύοντας το 18% των δωματίων). Στον τομέα των 4 αστέρων, λιγότερο από το 2% των ξενοδοχείων και των δωματίων ξενοδοχείων συνδέεται με διεθνείς αλυσίδες.

Με βάση τα δεδομένα έως και το τρίτο τρίμηνο του 2025, η Marriott International ελέγχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά, το 16% και ακολουθούν με 15% η Hyatt International, 8% η Hilton Worldwide, 7% η Sani/Ikos, 7% και η Wyndham Hotels & Resorts, ενώ η Intercontinental Hotels Group και η Accor ελέγχουν από 4% εκάστη.

Πηγή: kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου