Ειδήσεις

1566: Σχεδόν 50.000 κλήσεις σε ένα μήνα λειτουργίας – Πότε μπαίνουν τα ραντεβού σε νοσοκομεία

Σχεδόν 50.000 κλήσεις μετρά το «1566», η νέα τηλεφωνική γραμμή για την Υγεία που καταργεί όλους τους άλλους αριθμούς – σήμερα είναι σε ισχύ περισσότεροι από 100. Η δωρεάν τηλεφωνική «πύλη» για ό,τι ψάχνουν οι πολίτες λειτουργεί από τα μέσα Ιουλίου και εξυπηρετεί καθημερινά για ραντεβού στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, πληροφορίες, απορίες. Επόμενος μεγάλος «σταθμός» είναι η είσοδος των ραντεβού για τα δημόσια νοσοκομεία.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Υγείας, σε συνεργασία με την ανάδοχο εταιρεία, αυτό θα γίνει σταδιακά από την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου. Τα ραντεβού των νοσηλευτικών ιδρυμάτων θα μπουν τμηματικά, καθώς πρόκειται για περισσότερα από 100 νοσοκομεία σε όλη τη χώρα. Σκοπός είναι σε μικρό χρονικό διάστημα για οποιοδήποτε ραντεβού, πρωινό ή απογευματινό στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ), οι πολίτες να καλούν το «1566», με τη σημερινή γραμμή για την Υγεία «1535» να καταργείται.

Άλλωστε, σήμερα ο τρόπος προγραμματισμού ραντεβού στα δημόσια νοσοκομεία είναι κατακερματισμένος. Σε πολλές περιπτώσεις οι πολίτες τηλεφωνώντας το «1535» ή μπαίνοντας στην ιστοσελίδα για ραντεβού διαπιστώνουν ότι δεν υπάρχει διαθέσιμο ραντεβού για μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να παρέχεται η ενημέρωση ότι τα περισσότερα νοσηλευτικά ιδρύματα καταρτίζουν πρόγραμμα ραντεβού κάθε μήνα στο τέλος του προηγούμενου. Έτσι, οι πολίτες μπορούν να βρουν … ανοιχτό παράθυρο για ραντεβού καλώντας τις τελευταίες ημέρες κάθε μήνα, μόνο που δεν το γνωρίζουν. Επιπλέον, δεν είναι όλα τα νοσοκομεία ενταγμένα στη συγκεκριμένη γραμμή, με αποτέλεσμα για κάποια να χρειάζεται κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για πιθανή αναμονή και ταλαιπωρία ανάμεσα στους διάφορους εκπροσώπους.

Η ένταξη των ραντεβού των νοσοκομείων στο «1566» εκτιμάται ότι θα διευκολύνει πολύ τους πολίτες. Ήδη η χρήση της γραμμής για τις επιλογές που έχει έως σήμερα είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική. Όπως προκύπτει από τις πληροφορίες, σε διάστημα ενός μήνα λειτουργίας έχουν πραγματοποιηθεί 47.000 κλήσεις.

Πιο αναλυτικά, οι θεματικές για τις οποίες μπορεί να εξυπηρετηθεί σήμερα κανείς από το «1566» είναι πέντε. Η πρώτη αφορά σε ραντεβού σε συμβεβλημένους γιατρούς με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), σε δημόσιες δομές υγείας καθώς και σε ραντεβού για διαγνωστικές εξετάσεις στις δημόσιες δομές υγείας. Επίσης, οι καλούντες μπορούν να λάβουν πληροφορίες για εφημερεύοντα νοσοκομεία και φαρμακεία, προληπτικές εξετάσεις που πραγματοποιούνται δωρεάν στο πλαίσιο του προγράμματος «Προλαμβάνω», συνταγογράφηση φαρμάκων και εξετάσεων και άλλες υπηρεσίες για το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ).

Μέσω της νέας τηλεφωνικής γραμμής για την Υγεία μπορούν όσοι ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για απογευματινά χειρουργεία, αναμονές και κόστη, ενώ υπάρχει ειδική επιλογή για θέματα ΕΟΠΥΥ, όπως είναι οι παραδόσεις/παραλαβές των Φαρμάκων Υψηλού Κόστους (ΦΥΚ) στα σπίτια των ασθενών. Στην πρώτη φάση του το «1566» δίνει, επίσης, πληροφορίες για την ευρωπαϊκή κάρτα ασφάλισης και ζητήματα ταξιδιωτικής ιατρικής.

Ο πολίτης τηλεφωνώντας στη γραμμή ακούει ένα ηχογραφημένο μήνυμα που του δίνει τις επιλογές εξυπηρέτησης και αναλόγως τι ψάχνει πληκτρολογεί το αντίστοιχο πλήκτρο επιλογής. Έπειτα, συνδέεται με εκπρόσωπο ο οποίος και τον εξυπηρετεί. Η καινοτομία του νέου συστήματος είναι πως το ίδιο το «1566» θα παίρνει τηλέφωνο τους πολίτες, με στόχο να τους ενημερώσει για προληπτικά προγράμματα που δικαιούνται να πραγματοποιήσουν δωρεάν. Έτσι, σταματά η αγωνιώδης αναζήτηση υπηρεσιών υγείας από τους πολίτες και καθιερώνεται μια αλληλεπίδραση και μια εγγύτητα των υγειονομικών αρχών με αυτούς, καθιερώνοντας την κουλτούρα πρόληψης που επιδιώκεται στη χώρα μας.

Μετά την είσοδο και των νοσοκομείων στο «1566», από τον Οκτώβριο έως και τον Δεκέμβριο, επεκτείνονται οι υπηρεσίες πληροφόρησης – εξυπηρέτησης και μπαίνουν οι field officers, οι οποίοι θα καθοδηγούν τους πολίτες στις δομές και τις υπηρεσίες υγείας. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2026 αναμένεται η τρίτη και τελευταία φάση υλοποίησης της νέας υπηρεσίας, δηλαδή η εισαγωγή του συνόλου των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας, καθώς και των εποπτευόμενων δομών και υπηρεσιών. Η δυναμική του νέου τηλεφωνικού αριθμού είναι να δέχεται 11.000 κλήσεις την ημέρα και να ανταποκρίνεται σε δευτερόλεπτα.

Πηγή: .ygeiamou.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου