ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Εστειλαν ειδοποιητήρια για ΕΝΦΙΑ σε… 6000 νεκρούς!

news room 1 λεπτό ανάγνωση
χρήματα ευρώ
Χι­λιά­δες ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των που δεν είναι πια στη ζωή, έλα­βαν τη “λυ­πη­τε­ρή” του Ενιαί­ου Φόρου Ιδιο­κτη­σί­ας Ακι­νή­των. Ποια είναι η δια­δι­κα­σία για τη δια­γρα­φή του φόρου

Ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των που έφυ­γαν από τη ζωή, ακόμη και πριν από πέντε-έξι χρό­νια, κα­λού­νται να πλη­ρώ­σουν… ΕΝΦΙΑ (Ενιαί­ος Φόρος Ιδιο­κτη­σί­ας Ακι­νή­των). Ο αριθ­μός τους, διό­λου ευ­κα­τα­φρό­νη­τος, καθώς φέ­ρε­ται να ξε­περ­νά τις 5.500 – 6.000.

Όπως ανα­φέ­ρει δη­μο­σί­ευ­μα της Κα­θη­με­ρι­νής, όσο μά­λι­στα περ­νούν οι ημέ­ρες, γί­νε­ται ολο­έ­να και με­γα­λύ­τε­ρος, καθώς οι κλη­ρο­νό­μοι τους συ­νει­δη­το­ποιούν τι έχει συμ­βεί και προ­σέρ­χο­νται στις εφο­ρί­ες για να βρουν το δίκιο τους.

Εκεί, αντι­λαμ­βά­νο­νται ότι πρέ­πει να ακο­λου­θή­σουν -πολ­λοί από αυ­τούς για δεύ­τε­ρη φορά- όλη τη δια­δι­κα­σία που προ­βλέ­πει ο νόμος για τη δή­λω­ση ενός θα­νά­του στο μη­τρώο της εφο­ρί­ας, προ­κει­μέ­νου στη συ­νέ­χεια να αι­τη­θούν και τη δια­γρα­φή του φόρου, η οποία τους έχει ήδη κα­τα­λο­γι­στεί.

Μά­λι­στα, υπάρ­χουν πε­ρι­πτώ­σεις που το ίδιο ακί­νη­το έχει φο­ρο­λο­γη­θεί δύο φορές με ΕΝΦΙΑ, καθώς ο φόρος έχει κα­τα­λο­γι­στεί: α) και στο όνομα του κλη­ρο­νό­μου (δε­δο­μέ­νου ότι τα ακί­νη­τα έχουν πε­ριέλ­θει στη δική του με­ρί­δα) β) και στο όνομα του εκλι­πό­ντος (για την κα­τα­βο­λή του φόρου του οποί­ου είναι υπεύ­θυ­νοι βάσει του νόμου και πάλι οι κλη­ρο­νό­μοι).

Το πρό­βλη­μα ήρθε στην επι­φά­νεια μετά την ανάρ­τη­ση των εκ­κα­θα­ρι­στι­κών του ΕΝΦΙΑ στο σύ­στη­μα Taxis. Η δομή του φόρου είναι τέ­τοια ώστε φέρ­νει στην επι­φά­νεια όλα τα λάθη και τις πα­ρα­λεί­ψεις που «έκρυ­βε» το σύ­στη­μα Taxis στο εσω­τε­ρι­κό του επί σειρά ετών. Στην προ­κει­μέ­νη πε­ρί­πτω­ση, το λάθος συ­νί­στα­ται στο ότι το ηλε­κτρο­νι­κό μη­τρώο του Taxis «αγνο­εί» σε πε­ρισ­σό­τε­ρες από 5.500 πε­ρι­πτώ­σεις τον θά­να­το του φο­ρο­λο­γου­μέ­νου. Αυτό μπο­ρεί να έχει γίνει είτε με ευ­θύ­νη του κλη­ρο­νό­μου, ο οποί­ος δεν προ­σήλ­θε ποτέ στη ΔΟΥ για να ακο­λου­θή­σει την απα­ραί­τη­τη δια­δι­κα­σία, είτε με ευ­θύ­νη του υπαλ­λή­λου της εφο­ρί­ας, ο οποί­ος, αν και πα­ρέ­λα­βε τα δι­καιο­λο­γη­τι­κά, δεν ολο­κλή­ρω­σε ποτέ σωστά την προ­βλε­πό­με­νη δια­δι­κα­σία. Δεν απο­κλεί­ε­ται σε αρ­κε­τές πε­ρι­πτώ­σεις η πα­ρά­λει­ψη της δή­λω­σης να κρύ­βει και δόλο, καθώς δεν είναι λίγα τα πε­ρι­στα­τι­κά από­κρυ­ψης θα­νά­του με στόχο την εί­σπρα­ξη επι­δό­μα­τος ή σύ­ντα­ξης από τους κλη­ρο­νό­μους.

Οι πλη­ρο­φο­ρί­ες για τέ­τοιου εί­δους πε­ρι­στα­τι­κά έχουν αρ­χί­σει να συ­γκε­ντρώ­νο­νται απ’ όλες τις εφο­ρί­ες της χώρας, καθώς οι κλη­ρο­νό­μοι έντρο­μοι κα­τα­φεύ­γουν στις ΔΟΥ για να δη­λώ­σουν τον θά­να­το εκ των υστέ­ρων. Εχουν ήδη εντο­πι­στεί πε­ρί­που 400 πε­ρι­στα­τι­κά «υπό­χρε­ων» που κλή­θη­καν να πλη­ρώ­σουν φόρο παρά το γε­γο­νός ότι έχουν απο­βιώ­σει από το 2005 ή το 2006, 1.500 πε­ρι­στα­τι­κά αν­θρώ­πων που πέ­θα­ναν στη διε­τία 2011-2012 και πάνω από 2.000 πε­ρι­στα­τι­κά που απε­βί­ω­σαν μέσα στο 2013.

Για τη δια­γρα­φή του φόρου απαι­τεί­ται μια ολό­κλη­ρη γρα­φειο­κρα­τι­κή δια­δι­κα­σία η οποία περ­νά­ει από τον δήμο, το ει­ρη­νο­δι­κείο ή το πρω­το­δι­κείο και κα­τα­λή­γει στην εφο­ρία. Και αυτό, διότι η δή­λω­ση θα­νά­του στο μη­τρώο της ΔΟΥ προ­ϋ­πο­θέ­τει την προ­σκό­μι­ση συ­γκε­κρι­μέ­νων δι­καιο­λο­γη­τι­κών και συ­γκε­κρι­μέ­να:

–  Λη­ξιαρ­χι­κή πράξη θα­νά­του.

–  Πι­στο­ποι­η­τι­κό κο­ντι­νών συγ­γε­νών (η δια­δι­κα­σία γί­νε­ται στον δήμο και απαι­τεί ένορ­κη βε­βαί­ω­ση από συμ­βο­λαιο­γρά­φο ή υπεύ­θυ­νη δή­λω­ση δύο μαρ­τύ­ρων).

–  Βε­βαί­ω­ση περί μη δη­μο­σί­ευ­σης δια­θή­κης ή απο­δει­κτι­κό δη­μο­σί­ευ­σης, εφό­σον υπάρ­χει δια­θή­κη, και αντί­γρα­φο αυτής. Το συ­γκε­κρι­μέ­νο έγ­γρα­φο εκ­δί­δε­ται από το ει­ρη­νο­δι­κείο ή το πρω­το­δι­κείο (ανά­λο­γα με την ημε­ρο­μη­νία του θα­νά­του), ενώ η έκ­δο­σή του απαι­τεί την υπο­βο­λή τη σχε­τι­κής αί­τη­σης και φω­το­α­ντί­γρα­φο αστυ­νο­μι­κής ταυ­τό­τη­τας.

Δυ­να­τό­τη­τα δια­γρα­φής του φόρου υπάρ­χει μόνο από το όνομα ιδιο­κτή­τη που απε­βί­ω­σε πριν από τις 31/12/2013. Σε αυτές τις πε­ρι­πτώ­σεις, ο φόρος κα­τα­βάλ­λε­ται από τον κλη­ρο­νό­μο. Ο νόμος ορί­ζει ότι ο κλη­ρο­νό­μος πλη­ρώ­νει «αν έχει απο­κτή­σει δι­καί­ω­μα σε ακί­νη­το με ορι­στι­κό συμ­βό­λαιο δω­ρε­άς αιτία θα­νά­του, εφό­σον ο θά­να­τος επήλ­θε μέχρι και την 31η Δε­κεμ­βρί­ου του προη­γού­με­νου της φο­ρο­λο­γί­ας έτους».

Για όλους όσοι απε­βί­ω­σαν μέσα στο 2014 έχει επί­σης εκ­δο­θεί εκ­κα­θα­ρι­στι­κό ΕΝΦΙΑ στο όνομά τους, καθώς ελή­φθη­σαν υπόψη οι συν­θή­κες κατά την 1/1/2014. Σε αυτές τις πε­ρι­πτώ­σεις, η υπο­χρέ­ω­ση κα­τα­βο­λής του φόρου πα­ρα­μέ­νει στο όνομα του ιδιο­κτή­τη που απε­βί­ω­σε και η υπο­χρέ­ω­ση με­τα­φέ­ρε­ται στους κλη­ρο­νό­μους.

Πηγή: Κα­θη­με­ρι­νή της Κυ­ρια­κής

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.