Τοπικές Ειδήσεις

Εργασίες εκβάθυνσης του λιμανιού της Pοδου για την προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς!

Πυρετός εργασιών επικρατεί στο τουριστικό λιμάνι της Ρόδου, προκειμένου όλα να είναι έτοιμα για την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου και την υποδοχή στις 9 Ιουνίου, του εντυπωσιακού κρουαζιερόπλοιο “Odyssey of the Seas” της Royal Caribbean Cruises! Πρόκειται για ένα νέο κρουαζιερόπλοιο κατηγορίας Quantum Ultra όπου οι επιβάτες μπορούν να θαυμάσουν τη θέα που κόβει την ανάσα 91 μέτρα πάνω από τη θάλασσα στο North Star μια γυάλινη κάψουλα με θέα 360 μοιρών! Διαθέτει 16 καταστρώματα και μπορεί να μεταφέρει έως 4.500 επιβάτες!
Αξίζει να σημειωθεί ότι κρουαζιερόπλοιο αυτού του βεληνεκούς, δεν έχει επισκεφθεί ξανά το νησί μας και πρόκειται για μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, για τον θαλάσσιο τουρισμό μας.
Στο πλαίσιο αυτό, και για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, αποφασίστηκε από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, να προχωρήσει σε σειρά εργασιών για την εκβάθυνση του λιμανιού σε συγκεκριμένα σημεία προκειμένου να μπορεί το κρουαζιερόπλοιο να ελλιμενίζεται με ασφάλεια στο λιμάνι της Ρόδου.
Παραλλήλως, οι εργασίες που θα εκτελεστούν, διασφαλίζουν τον ελλιμενισμό όλων των τύπων κρουαζιερόπλοιων τελευταίας γενιάς ενόψει επανεκκίνησης της κρουαζιέρας για την θερινή περίοδο 2021, καθώς πολλές εταιρείες κρουαζιέρας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, έχουν εντάξει το τουριστικό λιμάνι της Ρόδου στο νέο θερινό πρόγραμμά τους με αρκετές προσεγγίσεις.
Τα κρουαζιερόπλοια τα οποία ελλιμενίζονται στο τουριστικό λιμάνι Ρόδου κατά την καλοκαιρινή περίοδο, μεταφέρουν χιλιάδες κόσμο το κάθε ένα, αποφέροντας τεράστια οικονομικά οφέλη στην περιοχή, καθιστώντας ταυτόχρονα άκρως αναγκαία, την ομαλή λειτουργία των υποδομών του λιμανιού.
Η «Royal Cαribbean Cruise Lines» ενημέρωσε ήδη το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο σε τηλεδιάσκεψη αλλά και με επιστολή στις 14-04-21 μέσω του τοπικού της αντιπροσώπου, ζητώντας να βελτιωθούν τα λειτουργικά βάθη των κρηπιδωμάτων του λιμένα ώστε να υποδέχονται με ασφάλεια τα βυθίσματα των σκαφών της κατά τις διαδικασίες ελλιμενισμού τους.
To Odyssey of the Seas είναι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο της κατηγορίας Quantum Ultra Class στην περιοχή, το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που θα έχει υποδεχθεί ποτέ η Ρόδος, με μια ξεχωριστή νέα εμφάνιση, ένα γεμάτο δράση κατάστρωμα.
Το state-of-the-art κρουαζιερόπλοιο φέρει τεχνολογικές καινοτομίες, όπως την επόμενη γενιά SeaPlex, με την προσθήκη του πρώτου Playmakers Sports Bar & Arcade με θέα στο κυρίως χώρο του γηπέδου. Ένα επανασχεδιασμένο Adventure Ocean Kids Program, και το Social180 teen lounge με κονσόλες ηλεκτρονικών παιχνιδιών, μουσική, ταινίες και ένα υπαίθριο κατάστρωμα με θέα στην θάλασσα.
Οι επισκέπτες θα απολαύσουν επίσης μια ποικιλία από χώρους εστίασης, συμπεριλαμβανομένου του Teppanyaki, σερβίροντας ανατολικοασιατικές γεύσεις σε παραδοσιακό ιαπωνικό στυλ. Ιταλική κουζίνα στο Giovanni του Giovanni’s Italian Kitchen & Wine Bar, η οποία προσφέρει ρουστίκ ιταλικά πιάτα.
Στο τελευταίο κατάστρωμα του Odyssey δύο υπαίθριες πισίνες και τέσσερις υδρομασάζ με σκιές κασίτας και αιώρες.
Επίσης στο κατάστρωμα θα είναι πολλά αγαπημένα σημεία των επισκεπτών, συμπεριλαμβανομένου του προσομοιωτή surf FlowRider, ελεύθερη πτώση με RipCord από iFly, η εμβληματική κάψουλα παρατήρησης North Star all-glass που διαθέτει θέα 360 μοιρών από 300 πόδια πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, και ρομπότ bartenders στο Bionic Bar.
Το ανατολικό κρηπίδωμα του Μόλου των Μύλων είναι αυτό που επιβαρύνεται με την μεγαλύτερη κίνηση και είναι το μόνο που μπορεί να φιλοξενήσει τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια τελευταίας γενιάς λόγω θέσης και μήκους (380,00μ.).
Η συνεχόμενη προσέγγιση τέτοιων μεγάλων πλοίων, αλλά και η πρωτύτερη λειτουργία του λιμανιού ως εμπορικού, επέδρασαν στην μεταφορά και συσσώρευση αδρανών υλικών όπως αμμοχάλικα, λεπτούς χάλικες, χαλαρές άμμους και πέτρες αλλά και την εγκατάλειψη διαφόρων μετάλλων, αλυσίδων και λάστιχα προσκρουστήρων.
Η πολυετής παραμονή όλων αυτών των ξένων υλικών στον βυθό τον λιμανιού επέφερε την ομογενοποίηση αυτής της μάζας και την επακόλουθη αύξηση όγκου σταθερή σκληρής ύλης ίζημα στον πυθμένα τον λιμανιού σε εκτεταμένη επιφάνεια.
Οι μετρήσεις που έγιναν από τεχνικό κλιμάκιο ανέδειξαν σημαντικές αποκλίσεις από το λειτουργικό βάθος των 11 μ. (ωφέλιμο βάθος κατασκευής) λόγω του παραπάνω φαινόμενου.
Το πρόβλημα της μείωσης του λειτουργικού βάθους καθιστά αδύνατη και μη ασφαλή ως προς την ναυσιπλοΐα την προσέγγιση των κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς.
Το Δ.Λ.Τ.Ν.Δ για να διασφαλίσει την ένταξη του τουριστικού λιμένα Ρόδου στο πρόγραμμα των κρουαζιέρων 2021, έπρεπε να ανταποκριθεί άμεσα στις απαιτήσεις ελλιμενισμού πλοίων τελευταίας γενιάς.
Τόσο ο χρόνος εκτέλεσης των εργασιών βελτίωσης λειτουργικών βαθών, όσο και ο χρόνος που υπολείπεται λόγω πανδημίας για την έναρξη της τουριστικής σεζόν δεν επιτρέπουν οποιαδήποτε καθυστέρηση του έργου, που θα θέσει σε κίνδυνο τον αποκλεισμό της Ρόδου από το πρόγραμμα κρουαζιέρας τέτοιων πλοίων.
Δεδομένης της πρόθεσης εταιρίας κρουαζιερόπλοιων «Royal Caribbean Cιuise Lines», να προσεγγίσει το λιμάνι της Ρόδου με το μεγαλύτερο της πλοίο (μήκους πλέον των 348,00μ.), και με την τουριστική σεζόν προ των πυλών, δεν δύναται να καθυστερήσει η βελτίωση των λειτουργικών βαθών του ανατολικού κρηπιδώματος του Μόλου των Μύλων.
Για το λόγο αυτό η Τεχνική Υπηρεσία του Δ.Λ.Τ.Ν.Δ. συνέταξε σχετική μελέτη. Βάσει της εκτελεσθείσας αυτοψίας, των τεχνικών στοιχείων και μελετών, η Τεχνική Υπηρεσία του Δ.Λ.Τ.Ν.Δ. καθορίζει ότι οι εργασίες θα πρέπει να επικεντρωθούν στα εξής:
Καθαρισμός του πυθμένα μέχρι το βάθος των 11,00 μ με απομάκρυνση ιζημάτων μέσου πλάτους 20,00μ. Συγκεκριμένα οι παραπάνω υπηρεσίες καθαρισμού, συνολικού όγκου 6.664,00 m3 θα πραγματοποιηθούν με την υποχρεωτική χρήση πλωτών μηχανημάτων ήτοι ενός πλωτού γερανού εκσκαφέα, ενός ρυμουλκού και μιας πλωτής φορτηγίδας τα οποία θα έχουν ημερήσια απόδοση πάνω από 248m3 ανά ημέρα. Η περιοχή αποκατάστασης που προβλέπει η μελέτη έχει επιφάνεια 9.771,84τ.μ..
Ο προϋπολογισμός των ανωτέρω υπηρεσιών, ανέρχεται ενδεικτικά στο ποσό των 161.290,32 € συν 38.709,68 € για Φ.Π.Α. 24%. Συνολικά δηλαδή 200.000,00€ και θα χρηματοδοτηθεί από ιδίους πόρους.
Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε:
– Η έγκριση της μελέτης- τεχνικές προδιαγραφές της υπηρεσίας με τίτλο «Παροχή Υπηρεσιών βελτίωσης λειτουργικών βαθών λιμενικών εγκαταστάσεων λιμένων Ρόδου (Ακαντιάς – Τοιριστικός)»
– Η σύναψη δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών της υπηρεσίας με τίτλο «Παροχή Υπηρεσιών βελτίωσης λειτουργικών βαθών λιμενικών εγκαταστάσεων λιμένων Ρόδου (Ακαντιάς – Τουριστικός» προϋπολογιζόμενης αξίας 200.000,00 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. 24% με την προσφυγή στη διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση σύμφωνα με τις σχετικές και κριτήριο κατακύρωσης την χαμηλότερη τιμή.

– Η έγκριση των όρων της πρόσκλησης υποβολής Προσφορών με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση για την «παροχή Υπηρεσιών βελτίωσης λειτουργικών βαθών λιμενικών εγκαταστάσεων λιμένων Ρόδον (Ακαντιάς – Τουριστικός)». Η ανάθεση θα πραγματοποιηθεί με χρήση της πλατφόρμας τον Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ).

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου