ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Εως 207 ευρώ το όφελος φέτος από μείωση εισφοράς αλληλεγγύης

news room 2 λεπτά ανάγνωση
Οικονομικών υπουργείο

Οφελος 2,2 ευρώ έως 207 ευρώ θα έχουν οι φορο­λο­γού­με­νοι με εισο­δή­ματα άνω των 12.000 ευρώ έως 50.000 ευρώ από τη μείωση της εισφο­ράς αλλη­λεγ­γύης το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Σε ετήσια βάση η ελά­φρυνση που προ­κύ­πτει κυμαί­νε­ται από 4,4 έως 415 ευρώ. Σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρ­νη­σης, από τον Ιούλιο του 2020 θα ξεκι­νή­σει η στα­διακή κατάρ­γηση της εισφο­ράς αλλη­λεγ­γύης, η οποία θα ολο­κλη­ρω­θεί το 2021. Τα σενάρια που επε­ξερ­γά­ζο­νται είναι πολλά και όλα είναι σε συνάρ­τηση με τον δημο­σιο­νο­μικό χώρο που θα προ­κύ­ψει.  Οι ορι­στι­κές απο­φά­σεις θα ληφθούν τον Μάιο, όταν η κυβέρ­νηση θα έχει τα πρώτα ασφαλή στοι­χεία για την εξέλιξη του προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού. Ωστόσο, το πιθα­νό­τερο σενάριο είναι να περιο­ρι­σθεί η εισφορά κατά 20% το β΄ εξάμηνο 2020, κάτι το οποίο θα κοστί­σει λιγό­τερα από 200 εκατ. ευρώ στον προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό του τρέ­χο­ντος έτους. Οι μισθω­τοί θα δια­πι­στώ­σουν τα οφέλη από τον Ιούλιο στις απο­δο­χές που θα λάβουν, ενώ οι ελεύ­θε­ροι επαγ­γελ­μα­τίες το 2021 κατά την εκκα­θά­ριση των φορο­λο­γι­κών δηλώ­σεων.

Στην περί­πτωση που ο δημο­σιο­νο­μι­κός χώρος είναι μεγα­λύ­τε­ρος η κυβέρ­νηση ενδε­χο­μέ­νως να προ­χω­ρή­σει στη μείωση κατά 30% της εισφο­ράς, κάτι που σημαί­νει ότι τα ετήσια οφέλη για τους φορο­λο­γου­μέ­νους με εισό­δημα πάνω από 12.000 θα είναι της τάξης των 6,6 ευρώ και θα φθάνουν τα 623 ευρώ για τους έχοντες εισο­δή­ματα ύψους 50.000 ευρώ.

Για το 2021 και εφόσον η κυβέρ­νηση συμ­φω­νή­σει με τους Ευρω­παί­ους εταί­ρους στη μείωση των πρω­το­γε­νών πλε­ο­να­σμά­των, η εισφορά θα καταρ­γη­θεί.  Υπεν­θυ­μί­ζε­ται πως η εισφορά αλλη­λεγ­γύης καθιε­ρώ­θηκε με το άρθρο 29 του ν. 3986/2011 στα εισο­δή­ματα άνω των 12.000 ευρώ των φυσικών προ­σώ­πων και η οποία θα έπρεπε να είχε καταρ­γη­θεί στα τέλη του 2014. Συνο­λικά τα φυσικά πρόσωπα κατα­βάλ­λουν περί το 1,2 δισ. ευρώ ετησίως, ποσό το οποίο τα προη­γού­μενα χρόνια (για παρά­δειγμα το 2014) ξεπερ­νούσε το 1,5 δισ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή ανα­μέ­νε­ται να ανα­κου­φί­σει κυρίως τη μεσαία τάξη, η οποία τα προη­γού­μενα χρόνια σήκωσε το βάρος της δημο­σιο­νο­μι­κής προ­σαρ­μο­γής.

Για την επιβολή της εισφο­ράς λαμ­βά­νε­ται υπόψη το ετήσιο συνο­λικό καθαρό ατομικό εισό­δημα, πραγ­μα­τικό ή τεκ­μαρτό, φορο­λο­γού­μενο ή απαλ­λασ­σό­μενο του φυσικού προ­σώ­που ή σχο­λά­ζου­σας κλη­ρο­νο­μιάς. Εξαι­ρού­νται από την υπο­χρέ­ωση κατα­βο­λής ειδικής εισφο­ράς οι μακρο­χρό­νια άνεργοι που είναι εγγε­γραμ­μέ­νοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, καθώς και όσοι λαμ­βά­νουν επίδομα ανερ­γίας από τον εν λόγω οργα­νι­σμό, εφόσον κατά τον χρόνο της βεβαί­ω­σης δεν έχουν πραγ­μα­τικά εισο­δή­ματα. Σύμφωνα με την ισχύ­ουσα νομο­θε­σία, η ειδική εισφορά αλλη­λεγ­γύης επι­βάλ­λε­ται στο μεγα­λύ­τερο ποσό μεταξύ:

1. Του συνο­λι­κού ετήσιου εισο­δή­μα­τος που δηλώνει ο φορο­λο­γού­με­νος από όλες τις πηγές.

2. Του τεκ­μαρ­τού εισο­δή­μα­τός του, το οποίο προ­κύ­πτει με βάση τα τεκ­μή­ρια δια­βί­ω­σης (τις «αντι­κει­με­νι­κές δαπάνες δια­βί­ω­σης» των άρθρων 30-34 του Κώδικα Φορο­λο­γίας Εισο­δή­μα­τος). Ο υπο­λο­γι­σμός της ειδικής εισφο­ράς αλλη­λεγ­γύης γίνεται με προ­ο­δευ­τική κλίμακα, στην οποία ισχύουν συντε­λε­στές από 2,2% για το τμήμα ετήσιου εισο­δή­μα­τος από 12.001 έως 20.000 ευρώ και φθάνουν το 10% για το τμήμα ετήσιου εισο­δή­μα­τος από 220.001 ευρώ και άνω.

πηγή kathimerini.gr

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.