Μυστήριο καλύπτει ακόμα το φορτίο του ύποπτου πλοίου!

Ο πρόεδρος της Αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, Αεροπαγίτης κ. Παναγιώτης Νικολούδης ανέλαβε τις έρευνες γύρω από τη δραστηριότητα εταιρείας που δραστηριοποιείται στην Ουκρανία με την κατασκευή φυσιγγίων και την πώληση όπλων, για το ρόλο μεταφορικής εταιρείας με έδρα τη Σιέρα Λεόνε, στην ιδιοκτησία της οποίας ανήκει το πλοίο “ΝΟUR-M”, που παραμένει δεσμευμένο στο λιμάνι της Ακαντιάς στη Ρόδο, αλλά και για λαθρεμπορία στρατιωτικού υλικού.
Η αρχή αναμένεται να εκδώσει άμεσα διάταξη για την κατάσχεση του πλοίου και του περιεχομένου των κοντέινερς με δεδομένο ότι από τις μέχρι τώρα έρευνες πιθανολογείται ότι επρόκειτο να παραδώσει το εμπόρευμά του στο τουρκικό λιμάνι Ισκεντερούμ-Αλεξανδρέττα και από εκεί επρόκειτο να μεταφερθεί οδικώς στη Συρία.
Σημειώνεται ότι η όλη επιχείρηση τελεί υπό την εποπτεία της Eθνικής Yπηρεσίας Πληροφοριών (EYΠ).
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν αντιφάσεις στην πληροφορία για το λιμάνι προορισμού, καθώς από το σύστημα marin trafik είχε δηλωθεί το λιμάνι Ταρτούς της Συρίας, σε άλλο ηλεκτρονικό σύστημα δηλωνόταν ως προορισμός η Τρίπολη της Λιβύης, ενώ ο πλοίαρχος αρχικά δήλωσε το Ισκεντερούμ της Τουρκίας. Υπάρχει εξάλλου διάσταση απόψεων μεταξύ των όσων υποστηρίζει ο πλοίαρχος και των όσων καταθέτει ο υποπλοίαρχος, επί του προκειμένου.
Το πλοίο, που κατασκευάστηκε το 1972, ξεκίνησε το ταξίδι του από το Oktayabrsk της Ουκρανίας την 26η Οκτωβρίου 2013. Την 17η Σεπτεμβρίου ήταν στο Κartal της Τουρκίας, την 29η Αυγούστου στην Tusla της Τουρκίας και την 6η Ιουλίου στο Τομπρούκ της Λιβύης.
Πιθανολογείται ότι το εμπόρευμα του πλοίου επρόκειτο να καταλήξει στην εμπόλεμη ζώνη, ενώ τα παραστατικά μεταφοράς του δεν φέρουν τις προβλεπόμενες από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών θεωρήσεις. Οι θεωρήσεις αυτές προβλέπονται σε γενική διαταγή του 2011 η οποία τροποποιήθηκε μάλιστα με νέες αυστηρότερες διατάξεις το 2013.
Ήδη το Τμήμα Ασφαλείας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου σχηματίζει δικογραφία σε βάρος του πληρώματος του πλοίου (τριών Τούρκων και 5 Ινδών) για παράνομη μεταφορά όπλων και πυρομαχικών και για λαθρεμπορία.
Μέχρι και χθες το πρωί ο μόνος που μίλησε στις αρχές ήταν ο Τούρκος υποπλοίαρχος, ο οποίος κατέθεσε ότι δεν εγνώριζε ότι το πλοίο μετέφερε στρατιωτικό υλικό και πως ο ίδιος είχε ενημερωθεί ότι μετέφερε χημικά.
Το ακριβές περιεχόμενο των κοντέϊνερς του πλοίου δεν είναι ακόμη γνωστό και με απόφαση που ελήφθη αρμοδίως η αποσφράγισή τους και η καταμέτρηση του περιεχομένου τους, θα γίνει τη Δευτέρα από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου και το Τελωνείο Ρόδου, παρουσία αστυνομικών και Εισαγγελικού λειτουργού.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της “δημοκρατικής”, από τον έλεγχο στα συνοδευτικά του εμπορεύματος έγγραφα του πλοίου προκύπτει ότι μεταφέρει φυσσίγγια για πολεμικά τυφέκια σε 55 κοντέινερς και ότι αυτά επρόκειτο να παραδοθούν στο Υπουργείο Αμυνας της Λιβύης.
Η πληροφορία που διοχευτεύθηκε σε αθηναϊκά ΜΜΕ περί υπάρξεως 20.000 πολεμικών τυφεκίων τύπου AK 47 (Καλάσνικοφ) σε 56 από τα 59 κοντέινερς του πλοίου δεν επιβεβαιώνεται.
Στο πλοίο υπάρχουν συγκεκριμένα 55 κοντέινερς, εκ των οποίων τα 4 είναι άδεια, όπως δήλωσε ο πλοίαρχός του.
Αυτό που προέκυψε είναι ότι σε πρότερο χρόνο, τον Απρίλιο του 2013, έγινε μεταφορά τυφεκίων Καλάσνικοφ από το ίδιο πλοίο και παράδοσή τους (σύμφωνα με τα έγγραφα) στη Λιβύη. Από τα παραστατικά προκύπτει ότι είχαν πράγματι μεταφερθεί 20.000 τυφέκια. Αποστολέας των δύο φορτίων φέρεται εταιρεία με την επωνυμία “Ατλας” στην Ουκρανία.
Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας “διέρρευσε” πάντως ότι τα εμπορευματοκιβώτια που βρίσκονται στο πλοίο είναι περισσότερα από αυτά που καταγράφονται στα δελτία φορτωτικής.
Με δεδομένο ότι δεν έχουν τηρηθεί οι νόμιμες διατυπώσεις για τη μεταφορά του στρατιωτικού υλικού, ότι πέραν από φυσίγγια μπορεί να υπάρχουν και όπλα στο φορτίο του πλοίου, καθιστά την υπόθεση πιο «σκοτεινή».
Αλλες πληροφορίες, που κυκλοφορούν ανεύθυνα στο διαδίκτυο περί ύπαρξης πολεμικών κεφαλών και βλημάτων με απεμπλουτισμένο ουράνιο στα κοντέινερς του πλοίου, διαψεύδονται αρμοδίως.
Σημειώνεται ότι έχουν ληφθεί αυστηρά μέτρα επιτήρησης του σκάφους, έχει απαγορευθεί η πρόσβαση στο σημείο που έχει αγκυροβολήσει στην Ακαντιά και φυλάσσεται από πάνοπλους άνδρες του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου.
ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΕΡΕΥΝΑ
Το βράδυ της Πέμπτης η Ταξιαρχία της Κω ενημέρωσε το Λιμεναρχείο Καλύμνου πως το φορτηγό πλοίο έκανε ανορθόδοξες αλλαγές πορείας κοντά στα Ιμια.
Αμέσως έφτασε στο σημείο σκάφος του Λιμενικού, ενώ η Δίωξη Ναρκωτικών αναγνώρισε πως επρόκειτο για πλοίο συριακής εταιρείας και έχει αποτελέσει αντικείμενο έρευνας για διακίνηση ναρκωτικών και έχει αλλάξει πολλές φορές επωνυμία.
Με δεδομένο ότι το πλοίο φέρεται να συγκαταλέγεται σε λίστα του Λιμενικού, με πλοία «ύποπτα» για εμπλοκή σε υποθέσεις λαθρεμπορίου, αλλά και το γεγονός ότι έκανε ανορθόδοξες εναλλαγές πορείας δυτικά-νοτιοδυτικά της Σύμης, οι λιμενικοί επενέβησαν και το συνόδευσαν μέχρι το λιμάνι της Ακαντιάς προκειμένου να ελεγχθεί η γνησιότητα των παραστατικών που φέρει από το Τελωνείο της Ρόδου.
Σημειώνεται ότι η πορεία του πλοίου δεν δικαιολογεί τον ισχυρισμό ότι κατευθυνόταν στη Λιβύη. Οι έρευνες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη…
Για την υπόθεση εκδόθηκε και νέα ανακοίνωση από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας:
“Στο πλαίσιο της πάγιας εντολής του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, για διαρκή επιτήρηση και προστασία των ανατολικών θαλασσίων συνόρων της χώρας, από το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, καθώς και τον έλεγχο εφαρμογής αποφάσεων Διεθνών Οργανισμών που σχετίζονται με επιβολή περιοριστικών μέτρων, εντοπίστηκε πρωινές ώρες σήμερα, από πλωτά περιπολικά Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ., στη θαλάσσια περιοχή δυτικά – νοτιοδυτικά της ν. Σύμης, Φ/Γ πλοίο, να κινείται ύποπτα στην περιοχή.
Ο εντοπισμός έγινε μετά από σχετική ενημέρωση Στρατιωτικής Αρχής της περιοχής.
Τα πλωτά περιπολικά Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. προέβησαν στην ακινητοποίησή του, ενώ στη συνέχεια επιβιβάστηκαν στελέχη του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ., προς διενέργεια ελέγχου.
Απογευματινές ώρες της 8ης Νοεμβρίου το ύποπτο Φ/Γ πλοίο κατέπλευσε, συνοδεία πλωτών περιπολικών Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. στο λιμάνι της Ρόδου, όπου φυλάσσεται από ισχυρές δυνάμεις της τοπικής Λιμενικής Αρχής.
Από τα μέχρι τώρα διαθέσιμα στοιχεία δεν έχει διαπιστωθεί ο ακριβής προορισμός των πυρομαχικών και του οπλισμού που μεταφέρει, ούτε η αντιστοιχία του αναγραφόμενου στα παραστατικά φορτίου με αυτό που πραγματικά μεταφέρεται επί του πλοίου. Η έρευνα θα συνεχισθεί με τη στενή συνεργασία όλων των εθνικά συναρμόδιων Αρχών και Υπηρεσιών”.