Συνεργασία με φορείς της Δωδεκανήσου, που μπορούν να συμβάλουν στην ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων, ώστε να καταστεί δυνατή η δρομολόγηση υδροπλάνων, θα επιδιώξει να αναπτύξει το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου.
Το θέμα αυτό συζητήθηκε στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε προχθές το βράδυ, αλλά δεν κατέστη δυνατό να ληφθεί απόφαση για την έναρξη του διαλόγου με τους φορείς και τις διοικήσεις των λιμενικών ταμείων γιατί δεν υπήρξε η απαιτούμενη απαρτία.
Το γεγονός μάλιστα ότι πριν ολοκληρωθεί η συνεδρίαση αποχώρησαν αρκετά μέλη του διοικητικού συμβουλίου, δεν επέτρεψε τη λήψη απόφασης όχι μόνο για την ίδρυση των υδατοδρομίων αλλά και για τη συζήτηση άλλων σημαντικών θεμάτων όπως για παράδειγμα η έγκριση του προϋπολογισμού του ΕΒΕΔ για το έτος 2014, τα αποτελέσματα της τουριστικής προβολής των νησιών της Δωδεκανήσου μέσω του διαδικτυακού τόπου της εταιρίας Ryanair και η ανάληψη πρωτοβουλιών για την άμβλυνση των επιπτώσεων της εφαρμογής του συστήματος του «All inclusive» στην τοπική οικονομία.
Εγκρίθηκε πάντως ομοφώνως η συμμετοχή του ΕΒΕΔ στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Συνεταιριστικής Τράπεζας Δωδεκανήσου με το ποσό των 15.000 ευρώ.
«Η Τράπεζα Δωδεκανήσου είναι «παιδί» του ΕΒΕΔ. Η παρουσία της στο χρηματοπιστωτικό σύστημα θεωρείται επιβεβλημένη. Θα πρέπει να λάβουμε μέρος στην αύξηση με το ποσό που αναλογεί στις μετοχές που έχουμε στην κατοχή μας», τόνισε στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος του ΕΒΕΔ κ. Γιάννης Πάππου.
«Η μέχρι σήμερα εμπειρία μας δείχνει πως η Συνεταιριστική Τράπεζα παίζει καταλυτικό ρόλο και βοηθά ακόμη και στην κρίση, τις ντόπιες επιχειρήσεις. Είναι επιβεβλημένο να μετέχουμε στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας. Όταν για ένα σύλλογο δίνουμε 10.000 και χρηματοδοτούμε δράσεις δεν μπορούμε να αδιαφορήσουμε για ένα φορέα που ιδρύθηκε από το ΕΒΕΔ», δήλωσε το μέλος της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας του Επιμελητηρίου κ. Α . Σπανός.
Ωστόσο δεν έλειψαν και κάποια παράπονα από ορισμένα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Επιμελητηρίου.
«Τα παράπονα τα έχουμε ακούσει και εμείς. Πρέπει να σκεφθούμε πως οι συνεταιριστικές τράπεζες δεν παίρνουν βοήθεια από το κράτος. ¶ρα ο στόχος μας πρέπει να είναι η αντοχή τους στην κρίση. Μπορεί να πιέζουν για την είσπραξη των οφειλομένων αλλά δεν προχώρησαν σε κατασχέσεις οικιών και επιχειρήσεων. Έχουμε υποχρέωση όλοι να στηρίξουμε την Συνεταιριστική που γεννήθηκε από το ΕΒΕΔ. Τα όποια στραβά θα τα διορθώσουμε στην πορεία», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΔ κ. Γιάννης Κακλιός.
Στη συνέχεια ο διευθυντής της ΔΕΤΑΠ κ. Γιώργος Τουρλάκος παρουσίασε τη μελέτη που εκπονήθηκε για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων στα Δωδεκάνησα. Όπως τόνισε ο κ. Τουρλάκος, η χορήγηση άδειας μπορεί να γίνει σε φυσικό πρόσωπο, σε ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ, σε ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και σε ενώσεις προσώπων. Στην περίπτωση αυτή ιδιοκτήτης του υδατοδρομίου μπορεί να είναι ένα φυσικό πρόσωπο, ο Δήμος, το Λιμενικό Ταμείο, Οργανισμός Λιμένος, τα Επιμελητήρια, οι Ενώσεις Προσώπων. Το κόστος για την αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία του υδατοδρομίου θα αναληφθεί από το φορέα που θα αιτηθεί την αδειοδότηση και ο οποίος θα έχει όλες τις υποχρεώσεις που αφορούν τη λειτουργία του.
Υπάρχει και η δεύτερη επιλογή που αφορά τις συμπράξεις του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα. Ιδιοκτήτης του υδατοδρομίου στην περίπτωση αυτή θα είναι ο φορέας που θα συσταθεί μεταξύ ενός ή περισσότερων δημοσίων φορέων και μεταξύ ενός ή περισσοτέρων ιδιωτικών φορέων, φυσικών και νομικών προσώπων. Το κόστος κατασκευής, αδειοδότησης και λειτουργίας του υδατοδρομίου θα αναληφθεί από κοινού από τα μέλη του φορέα ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής σε αυτόν.
Σύμφωνα με την τρίτη επιλογή δίνεται η δυνατότητα στον φορέα διοίκησης και λειτουργίας και εκμετάλευσης ενός λιμένα που δεν θέλει να είναι ιδιοκτήτης να παραχωρήσει τη χρήση χώρου σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που πληροί τις προϋποθέσεις.
Για το εγχείρημα αυτό, όπως αναφέρεται στη μελέτη, το ΕΒΕΔ δύναται :
Α) Μόνο του το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου να είναι φορέας ίδρυσης και λειτουργίας του υδατοδρομίου.
Β) Μόνο του το Επιμελητήριο να ιδρύσει υδατοδρόμιο και στη συνέχεια να παραχωρήσει την άδεια λειτουργίας του σε εξειδικευμένο ιδιωτικό φορέα
Γ) Συμμετοχή του ΕΒΕΔ σε φορέα που θα ιδρυθεί (με ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ) ειδικά για το σκοπό της ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίου.
Δ) Συμμετοχή του ΕΒΕΔ σε φορέα που θα ιδρυθεί μόνο από ΝΠΔΔ ειδικά για τον σκοπό ίδρυσης του υδατοδρομίου και παραχώρηση της αδείας λειτουργίας σε εξειδικευμένο ιδιωτικό φορέα.
Ε) Καμία εμπλοκή του ΕΒΕΔ.
Το κόστος της επένδυσης υπολογίστηκε στα πλαίσια της μελέτης σε 108.000 ευρώ. Η επένδυση, όπως τόνισε ο κ. Τουρλάκος θα περιλαμβάνει την κατασκευή λυόμενου κτηρίου επιφανείας 40 τμ, πλωτής εξέδρας, την εγκατάσταση του εξοπλισμού του υδατοδρομίου, την υποβολή του τεχνικού φακέλου, το παράβολο και την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Δεν περιλαμβάνεται η αγορά ταχύπλοου σκάφους μήκους έξι μέτρων με εξωλέμβια μηχανή. Θα απαιτηθεί ακόμη να δημιουργηθούν και άλλες υποδομές σε προορισμούς μακριά από τη Ρόδο.
Τα έσοδα του υδατοδρομίου θα προέρχονται από τις υπηρεσίες που θα προσφέρει και την εκμετάλλευση των καταστημάτων που μπορεί να διαθέτει. Το ύψος των εσόδων είναι συνυφασμένα με την επιβατική κίνηση.
Αναμένεται ΚΥΑ που θα καθορίζει τα κατώτατα και ανώτατα όρια ύψους των τιμολογίων .
«Τα υδροπλάνα θα μας δώσουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε ένα διαφορετικό τουριστικό προϊόν. Προτείνουμε να μας δοθεί η εξουσιοδότηση από το σώμα για να κάνουμε συναντήσεις με δημάρχους και στελέχη των Λιμενικών Ταμείων για να δούμε αν είναι θετικοί σε μια συνεργασία με το ΕΒΕΔ. Θέλουμε να είμαστε πλήρως έτοιμοι για να λάβουμε μέρος στους διαγωνισμούς που θα γίνουν. Να δοθεί η εξουσιοδότηση στη διοικητική επιτροπή να κάνει τις συναντήσεις», δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΔ κ. Γιάννης Πάππου.
«Προκύπτει πως δυστυχώς στη Ρόδο για να πάμε μπροστά πρέπει να ανατρέξουμε στο παρελθόν, όπου είχαμε και υδροπλάνα και γκολφ. Ποτέ δεν είναι αργά. Πρέπει να διεκδικήσουμε να μας αναγνωριστεί ο ρόλος που μας ανήκει και να οδηγήσουμε τις εξελίξεις με στόχο την αναπτυξιακή πορεία του τόπου. Δεν χρειάζεστε την εξουσιοδότηση του συμβουλίου. Κανείς από εδώ δεν θα πει τίποτε άλλο και θα αναγνωρίσει πως κάτι γίνεται σε αναπτυξιακή κατεύθυνση. Θα μπορούσε να είχε γίνει μια κατ’ αρχήν συζήτηση για να δούμε τις δυνατότητες του εγχειρήματος και να καταλήξουμε στην απόφαση που θα υλοποιήσουμε», τόνισε ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας κ. Μιχάλης Κάρρας.
«Από όσα έχω ακούσει εκτιμώ πως μπορούμε να προχωρήσουμε συνεργαζόμενοι με άλλους φορείς. Με τον τρόπο αυτό θα έχει δυναμικό ρόλο το ΕΒΕΔ και θα μειωθεί και το κόστος», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Γιάννης Κακλιός.















