Διελκυστίνδα μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και του υπουργείου Οικονομικών αποτελεί το νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό. Επειτα από έναν διευρυμένο διάλογο με φορείς και παράγοντες του χώρου των σκαφών αναψυχής, το νομοσχέδιο βρίσκεται στην τελική φάση και αναμένεται να παραδοθεί για συζήτηση στη Βουλή. Βασικές κατευθύνσεις του είναι:
■ Η δημιουργία πλαισίου για την προσέλκυση σκαφών στην ελληνική σημαία.
■ Η ενίσχυση ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας, η απλούστευση διαδικασιών και η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας.
■ Η ενίσχυση του αναπτυξιακού χαρακτήρα του θαλάσσιου τουρισμού.
Μπορεί πρόθεση του κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη να είναι στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να φτάσει το νομοσχέδιο στη Βουλή, όμως υπάρχουν διαφωνίες με το υπουργείο Οικονομικών οι οποίες φαίνεται να φρενάρουν τη διαδικασία. Αυτή τη στιγμή υπάρχει διάσταση απόψεων στα εξής σημεία:
■ Για τα άνω των 12 μέτρων σκάφη, τo υπουργείο Ναυτιλίας υποστηρίζει ότι η χρέωση για το Τέλος Πλόων των επαγγελματικών πρέπει να είναι το μισό της χρέωσης των ιδιωτικών σκαφών.
Το υπουργείο Οικονομικών, αντιθέτως, επιθυμεί να είναι το ίδιο για όλα τα σκάφη.
■ Το υπουργείο Ναυτιλίας επιθυμεί τη χρέωση από το πρώτο μέτρο και να είναι 100 ευρώ και 50 ευρώ αντιστοίχως.
Από την άλλη, το υπουργείο Οικονομικών, να είναι 120 ευρώ για όλους.
■ Το υπουργείο Ναυτιλίας υποστηρίζει ότι η χρέωση θα πρέπει να γίνεται είτε ανά έτος είτε ανά μήνα.
Το υπουργείο Οικονομικών συμφωνεί στην ανά έτος φορολόγηση, αλλά υποστηρίζει ότι εναλλακτικά πρέπει να γίνεται ανά δίμηνο. Το υπουργείο Ναυτιλίας και το ΥΠ.ΟΙΚ. έχουν συμφωνήσει για τα σκάφη αναψυχής στα εξής σημεία:
■ Τα σκάφη κάτω από 7 μ. δεν πληρώνουν Τέλος Πλόων. Στο θέμα αυτό πέρασε, έπειτα από πολλές συζητήσεις και διαφωνίες, η πρόταση του υπουργείου Ναυτιλίας και του κ. Βαρβιτσιώτη.
■ Για 7-10 μέτρα και 10-12 μέτρα η χρέωση να είναι ανά σκάφος (πάγια τιμή).
■ Στα άνω των 12 μ. σκάφη η χρέωση θα είναι ανά μέτρο, αλλά η φορολόγηση θα επιβάλλεται από το πρώτο μέτρο.
Μιλώντας ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε: «Στόχος μας είναι να οδηγήσουμε τους νοικοκυραίους Ευρωπαίους που έχουν σκάφος και δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή να το ελλιμενίζουν στη χώρα μας. Βασική φιλοσοφία μας είναι να τονωθεί η αγορά των σκαφών αναψυχής και να δώσουμε πνοή σε έναν κλάδο που μέχρι σήμερα δεν μας έχει αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα συγκριτικά με χώρες του εξωτερικού. Κάθε χρόνο στη Μεσόγειο, μέσω του θαλάσσιου τουρισμού, διακινούνται πολλά εκατομμύρια ευρώ. Δυστυχώς, όμως, μέχρι σήμερα πολύ λίγα από αυτά μένουν στη χώρα μας» και προσέθεσε: «Το yachting αποτελεί ένα προνομιακό πεδίο που μέχρι σήμερα, δυστυχώς, έχουμε αφήσει ανεκμετάλλευτο.
Οφείλουμε να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν στη χώρα μας από τη χρήση σκαφών αναψυχής. Και για να γίνει αυτό χρειάζεται κάποια στιγμή να δείξουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι μια χώρα ελκυστική μόνο σε φυσική ομορφιά. Είναι, πλέον, μια χώρα ελκυστική σε υποδομές, σε καταρτισμένο προσωπικό και σε νομικό πλαίσιο. Οπως έχω δηλώσει και στο παρελθόν, για ένα σκάφος στη θάλασσα συντηρούνται τρεις θέσεις εργασίας στη στεριά. Αρα είναι πολύ σημαντικό το yachting αντιμετωπιστεί με σύγχρονη αντίληψη ώστε να μας φέρει τα ανάλογα οφέλη».