ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αντιδρούν οι τουρίστες για τον φόρο διαμονής!

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ
Μέγεθος γραμμάτων

Δυ­σα­να­σχε­τούν (όπως ήταν ανα­με­νό­με­νο) οι ξένοι επι­σκέ­πτες της Ρόδου με το τέλος δια­νυ­κτέ­ρευ­σης, μέτρο που έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2018. Σύμ­φω­να με εκ­προ­σώ­πους των το­πι­κών του­ρι­στι­κών επι­χει­ρή­σε­ων, αν και φαί­νο­νται ενή­με­ροι για το φόρο, οι του­ρί­στες εκ­φρά­ζουν τις αντιρ­ρή­σεις τους με απο­τέ­λε­σμα να έρ­χο­νται συχνά σε δύ­σκο­λη θέση οι υπάλ­λη­λοι της υπο­δο­χής που πρέ­πει να ει­σπράτ­τουν το τέλος κατά την ανα­χώ­ρη­ση των επι­σκε­πτών από τα ξε­νο­δο­χεία.

Μά­λι­στα, σύμ­φω­να με πλη­ρο­φο­ρί­ες, κα­θυ­στέ­ρη­σε αρ­κε­τή ώρα η ανα­χώ­ρη­ση γκρουπ από ξε­νο­δο­χείο, καθώς οι του­ρί­στες αρ­νού­νταν να κα­τα­βά­λουν το τέλος. Οι εκ­πρό­σω­ποι του του­ρι­στι­κού κλά­δου εκ­φρά­ζουν ανη­συ­χί­ες για τη συ­νέ­χι­ση των αντι­δρά­σε­ων των του­ρι­στών και κυ­ρί­ως κατά την υψηλή σεζόν, όταν θα πυ­κνώ­σουν οι αφί­ξεις στο νησί.

Στο με­τα­ξύ, η εγκύ­κλιος ενερ­γο­ποί­η­σης της από­δο­σης του φόρου δια­μο­νής (από 0,5 έως και 4 ευρώ) ο οποί­ος επι­βάλ­λε­ται από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2018 για κάθε δια­νυ­κτέ­ρευ­ση σε ξε­νο­δο­χεία και ενοι­κια­ζό­με­να δω­μά­τια έκρυ­βε μία έκ­πλη­ξη.

Ο φόρος δια­μο­νής επι­βάλ­λε­ται «εις ολό­κλη­ρον» σε υπη­ρε­σί­ες ημι­δια­μο­νής, ενώ στην πε­ρί­πτω­ση που εντός της ίδιας ημέ­ρας γί­νε­ται χρήση του ίδιου δω­μα­τί­ου ή δια­με­ρί­σμα­τος δια­δο­χι­κά από πε­ρισ­σό­τε­ρους του ενός χρή­στες, επι­βάλ­λε­ται εις ολό­κλη­ρον ο φόρος δια­μο­νής σε κάθε χρή­στη (δια­μέ­νο­ντα).

Ευ­τυ­χώς, στις πε­ρι­πτώ­σεις που ο χρό­νος πα­ρα­μο­νής πα­ρα­τεί­νε­ται για ορι­σμέ­νες ώρες (late check out), η επι­πλέ­ον αυτή πα­ρα­μο­νή δεν συ­νι­στά υπη­ρε­σία ημι­δια­μο­νής και δεν επι­βα­ρύ­νε­ται με φόρο δια­μο­νής.

Εφό­σον, όμως, ο χρό­νος πα­ρά­τα­σης της πα­ρα­μο­νής είναι τέ­τοιος που τε­λι­κά συ­νε­πά­γε­ται τη χρέ­ω­ση μιας ακόμη ημε­ρή­σιας χρή­σης του δω­μα­τί­ου, εξυ­πα­κού­ε­ται ότι αυτή επι­βα­ρύ­νε­ται με φόρο δια­μο­νής.

Η εγκύ­κλιος της Ανε­ξάρ­τη­της Αρχής Δη­μο­σί­ων Εσό­δων ξε­κι­νά με τα απλά. Χρε­ώ­σεις από 0,5 ευρώ για δω­μά­τια ξε­νο­δο­χεί­ων έως 2 αστέ­ρων και ενοι­κια­ζό­με­να δω­μά­τια, 1,50 ευρώ για τα τρία αστέ­ρια, 3 ευρώ για δω­μά­τια 4 αστέ­ρων και 4 ευρώ για τα πε­ντά­στε­ρα.

Ο φόρος δια­μο­νής ει­σπράτ­τε­ται από τον πε­λά­τη με ξε­χω­ρι­στή από­δει­ξη, χωρίς ΦΠΑ . Κάθε μήνα οι επι­χει­ρη­μα­τί­ες θα πρέ­πει να πη­γαί­νουν στην εφο­ρία για να υπο­βάλ­λουν δή­λω­ση από­δο­σης του φόρου. Κά­ποια στιγ­μή θα ενερ­γο­ποι­η­θεί και η σχε­τι­κή ηλε­κτρο­νι­κή εφαρ­μο­γή.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.