Με σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το σχέδιο που παρουσιάσθηκε τον περασμένο Οκτώβριο και στόχο την άρση γραφειοκρατικών εμποδίων, αλλά και την απλοποίηση των διαδικασιών για την αδειοδότηση και λειτουργία υδροπλάνων στη χώρα μας, κατατίθεται τις επόμενες ημέρες προς ψήφιση στη Βουλή, σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης, Υποδομών και Μεταφορών.
Το σχετικό σχέδιο νόμου, που συμπεριλαμβάνεται στον επενδυτικό νόμο, βρίσκεται στη φάση της συλλογής υπογραφών από τους αρμόδιους υπουργούς και σύντομα αναμένεται να ψηφισθεί, με στόχο την επιστροφή των υδροπλάνων στις ελληνικές μεταφορές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι προτάσεις του υπουργείου για τη δημιουργία υδατοδρομίων, που τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση από το αρμόδιο υπουργείο υπέστησαν σημαντικές τροποποιήσεις, αφού, μεταξύ άλλων, στις αρχικές προτάσεις προβλέπονταν ότι δεν ήταν δυνατή η λειτουργία υδατοδρομίου σε περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί «Natura».
Σύμφωνα με πηγές από το ΥΠΑΝ, έγινε αποδεκτό το αίτημα εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης από πολλές περιοχές της χώρας, που εμπίπτουν στην κατηγορία Natura, να απαλειφθεί ο συγκεκριμένος όρος, καθώς σε διαφορετική περίπτωση, ιδίως στα νησιά του Ιονίου, θα υπήρχε σοβαρό πρόβλημα, αφού δεν θα μπορούσαν να χωροθετηθούν υδατοδρόμια.
Επίσης, τροποποιείται η διάταξη (άρθρο 38, παρ. 9) που προέβλεπε ότι η άδεια λειτουργίας ενός υδατοδρομίου θα χορηγείται για δέκα χρόνια και πλέον η άδεια θα είναι αόριστης διάρκειας.
Αλλαγές υπάρχουν και σε σχέση με τον αριθμό των μελών της Επιτροπής Υδατοδρομίων (άρθρο 39), ο οποίος μειώνεται από οκτώ σε τέσσερις. Η Επιτροπή θα αποτελείται από δυο υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, έναν του Λιμενικού και έναν της Αστυνομίας.
Ακόμη, μειώνονται οι πολύπλοκες και δαπανηρές απαιτήσεις πυρόσβεσης (άρθρο 41, παρ. ζζ και ηη) για μόνιμο υδροδοτικό πυροσβεστικό δίκτυο – κατόπιν σχετικής μελέτης – και πυροσβεστικές φωλιές και επανέρχονται οι προβλέψεις του προηγούμενου σχεδίου νόμου του 2010 (έξι κινητά στοιχεία πυρόσβεσης). Επιπλέον, τροποποιήσεις υπάρχουν και σε σχέση με τα υδάτινα πεδία (άρθρο 53, παρ. 1 β) που θα εξυπηρετούν, κυρίως, τις έκτακτες πτήσεις εκτός υδατοδρομίων. Καταργείται η πρόβλεψη, τα υδάτινα πεδία να πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 300 μέτρων από την ακτογραμμή και πλέον την αποκλειστική ευθύνη θα την έχει ο πιλότος για την προσθαλάσσωση.
Επανέρχεται η απαίτηση του προηγούμενου σχεδίου νόμου (2010), όσον αφορά την υποχρέωση του κυβερνήτη να ενημερώνει τις αρμόδιες λιμενικές Αρχές πριν από την άφιξη του υδροπλάνου.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/me-neo-thesmiko-plesio-tha-petoun-ta-idroplana/













