ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ταμειακή μηχανή τέλος για μια σειρά από επαγγελματικές δραστηριότητες- Ρεπορτάζ

news room 1 λεπτό ανάγνωση
απόδειξη

Το τέλος της τα­μεια­κής μη­χα­νής για μια  μα­κριά σειρά επαγ­γελ­μα­τι­κών δρα­στη­ριό­τη­των φέρ­νει η έλευ­ση του 2015, θέ­το­ντας έτσι ένα τέρμα σε μια μέ­θο­δο που επί χρό­νια απο­τε­λού­σε το ση­μείο εκ­κί­νη­σης και λήξης μιας επαγ­γελ­μα­τι­κής δρα­στη­ριό­τη­τας. Το τέλος της τα­μεια­κής μη­χα­νής, σύμ­φω­να με την ερ­μη­νεία της σχε­τι­κής εγκυ­κλί­ου που δό­θη­κε χθες στη δη­μο­σιό­τη­τα από το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών, θα αφορά τους επαγ­γελ­μα­τί­ες, για πα­ρά­δειγ­μα υδραυ­λι­κούς, που ερ­γά­ζο­νται με μπλο­κά­κι και πα­ράλ­λη­λα δεν έχουν κα­τά­στη­μα για να ασκούν εμπό­ριο λια­νι­κής. Επί­σης, το τέλος της τα­μεια­κής μη­χα­νής έρ­χε­ται για μια σειρά δρα­στη­ριο­τή­των που υλο­ποιού­νται σε στε­γα­σμέ­νους χώ­ρους (παι­δι­κοί σταθ­μοί, γυ­μνα­στή­ρια, για­τροί, δι­κη­γό­ροι κλπ). Την ίδια στιγ­μή, τε­λι­κώς θα  απο­τε­λέ­σει όνει­ρο θε­ρι­νής νυ­κτός η προ­ο­πτι­κή πλή­ρους απαλ­λα­γής της κα­τα­βο­λής ΦΠΑ από τις επι­χει­ρή­σεις με χα­μη­λό ετή­σιο τζίρο (μέχρι 25.000 ευρώ), κάτι που απο­τε­λού­σε κυ­βερ­νη­τι­κή δέ­σμευ­ση και είχε εξαγ­γελ­θεί τον πε­ρα­σμέ­νο Οκτώ­βριο. Το και­νούρ­γιο μέτρο που ψη­φί­σθη­κε αφορά μόνο απαλ­λα­γή του ΦΠΑ για τις επι­χει­ρή­σεις με ετή­σιο τζίρο μέχρι 10.000 ευρώ.

Πιο συ­γκε­κρι­μέ­να, τα και­νούρ­για δε­δο­μέ­να θα ισχύ­σουν άμεσα, αρκεί προη­γου­μέ­νως να γίνει η σχε­τι­κή, επί­ση­μη ενη­μέ­ρω­ση των κατά τό­πους Δη­μό­σιων Οι­κο­νο­μι­κών Υπη­ρε­σιών. «Ναι, η εγκύ­κλιος δό­θη­κε στη δη­μο­σιό­τη­τα, ωστό­σο δεν μπο­ρού­με να κά­νου­με σχό­λιο μέχρι να την πά­ρου­με επι­σή­μως στα χέρια μας», δή­λω­σε προς τη «δη­μο­κρα­τι­κή» ο προϊ­στά­με­νος της ΔΟΥ Ρόδου κ. Νίκος Κα­λο­γε­ρό­που­λος και εξέ­φρα­σε την εκτί­μη­ση ότι «η εγκύ­κλιος θα μας κοι­νο­ποι­η­θεί μέχρι την Πα­ρα­σκευή. Θα τη με­λε­τή­σου­με και θα δούμε όλα τα και­νούρ­για δε­δο­μέ­να».

Ωστό­σο, ήδη η κοι­νό­τη­τα των λο­γι­στών – φο­ρο­τε­χνι­κών της Ρόδου έχει προ­μη­θευ­τεί τις νέες δια­τά­ξεις. Η πρώτη ανά­γνω­ση δεί­χνει ότι τε­λι­κώς δεν εντάσ­σο­νται στο σύ­στη­μα δια­τή­ρη­σης τα­μεια­κής μη­χα­νής όλες εκεί­νες οι δρα­στη­ριό­τη­τες για τις οποί­ες είχαν γίνει αρ­κε­τές συ­ζη­τή­σεις. Για­τροί, δι­κη­γό­ροι, ψυ­χο­λό­γοι, μη­χα­νι­κοί και δε­κά­δες  άλλοι επαγ­γελ­μα­τί­ες θα συ­νε­χί­σουν την άσκη­ση του επαγ­γέλ­μα­τός τους χωρίς να χρη­σι­μο­ποιούν τα­μεια­κή μη­χα­νή.

Σύμ­φω­να με τις διευ­κρι­νί­σεις που δό­θη­καν προς τη «δη­μο­κρα­τι­κή» «απαι­τεί­ται προ­σο­χή στο άρθρο 5, πα­ρά­γρα­φος β’ της εγκυ­κλί­ου, όπου γί­νε­ται  λόγος για ατο­μι­κές επι­χει­ρή­σεις που εξαι­ρού­νται από την κα­τα­βο­λή του ΦΠΑ».  Η ερ­μη­νεία που δό­θη­κε προς τη «δη­μο­κρα­τι­κή» ανα­φέ­ρει ότι «στην προ­κει­μέ­νη πε­ρί­πτω­ση πι­θα­νό­τα­τα γί­νε­ται λόγος για τις ατο­μι­κές επι­χει­ρή­σεις που έχουν υπα­χθεί στο κα­θε­στώς μη κα­τα­βο­λής ου ΦΠΑ, εάν προη­γου­μέ­νως αυτό δεν το έχουν ει­σπρά­ξει». Σε αυτή την κα­τη­γο­ρία βρί­σκο­νται αρ­κε­τές επι­χει­ρή­σεις που είχαν εντα­χθεί στο συ­γκε­κρι­μέ­νο κα­θε­στώς με αί­τη­σή τους.

Ανα­λυ­τι­κά η εγκύ­κλιος προ­βλέ­πει:

Ορί­ζο­νται οι οντό­τη­τες που απαλ­λάσ­σο­νται από το τρέ­χον φο­ρο­λο­γι­κό έτος και εφε­ξής, από τη χρη­σι­μο­ποί­η­ση φο­ρο­λο­γι­κών ηλε­κτρο­νι­κών μη­χα­νι­σμών (φο­ρο­λο­γι­κή τα­μεια­κή μη­χα­νή ή μη­χα­νι­σμός Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.), καθώς και τις πε­ρι­πτώ­σεις λια­νι­κών συ­ναλ­λα­γών που απαλ­λάσ­σο­νται από την υπο­χρέ­ω­ση έκ­δο­σης των σχε­τι­κών πα­ρα­στα­τι­κών (απο­δεί­ξε­ων) μέσω φο­ρο­λο­γι­κού ηλε­κτρο­νι­κού μη­χα­νι­σμού, ως εξής:

Οι πα­ρα­κά­τω κα­τη­γο­ρί­ες οντο­τή­των ανε­ξάρ­τη­τα από το μέ­γε­θός τους, δύ­να­νται να μη χρη­σι­μο­ποιούν φο­ρο­λο­γι­κό ηλε­κτρο­νι­κό μη­χα­νι­σμό, για την έκ­δο­ση των απο­δεί­ξε­ων λια­νι­κών συ­ναλ­λα­γών:

Ο εκ­με­ταλ­λευ­τής κέ­ντρων αι­σθη­τι­κής, γυ­μνα­στη­ρί­ων, χώρου δια­μο­νής ή φι­λο­ξε­νί­ας, εκ­παι­δευ­τη­ρί­ου, παι­δι­κού σταθ­μού, κλι­νι­κής ή θε­ρα­πευ­τη­ρί­ου, καθώς και οι για­τροί και οδο­ντί­α­τροι,

Ο εκ­με­ταλ­λευ­τής χώρων στάθ­μευ­σης,

Ο εκ­με­ταλ­λευ­τής θε­α­μά­των, ο πρά­κτο­ρας κρα­τι­κών λα­χεί­ων, ΠΡΟ−ΠΟ, ΛΟΤΤΟ και συ­να­φών, η επι­χεί­ρη­ση με­τα­φο­ράς προ­σώ­πων γε­νι­κά, με εξαί­ρε­ση τον εκ­με­ταλ­λευ­τή ΤΑΞΙ,

Ο κατά πα­ραγ­γε­λία αυ­το­α­πα­σχο­λού­με­νος (φυ­σι­κό πρό­σω­πο) ρά­πτης ή ρά­πτρια, που επι­διορ­θώ­νει εν­δύ­μα­τα και υφα­σμά­τι­να είδη, γε­νι­κώς, καθώς και ο εκ­με­ταλ­λευ­τής ια­μα­τι­κών πηγών του Ε.Ο.Τ.,

Οι ασκού­ντες το επάγ­γελ­μα του κτη­νιά­τρου, φυ­σιο­θε­ρα­πευ­τή, βιο­λό­γου, ψυ­χο­λό­γου, μαίας, δι­κη­γό­ρου, συμ­βο­λαιο­γρά­φου, άμι­σθου υπο­θη­κο­φύ­λα­κα, δι­κα­στι­κού επι­με­λη­τή, αρ­χι­τέ­κτο­να, μη­χα­νι­κού, το­πο­γρά­φου, χη­μι­κού, γε­ω­πό­νου, γε­ω­λό­γου, δα­σο­λό­γου, ωκε­α­νο­γρά­φου, σχε­δια­στή, δη­μο­σιο­γρά­φου, συγ­γρα­φέα, διερ­μη­νέα, ξε­να­γού, με­τα­φρα­στή, κα­θη­γη­τή ή δα­σκά­λου, καλ­λι­τέ­χνη γλύ­πτη ή ζω­γρά­φου ή σκι­τσο­γρά­φου ή χα­ρά­κτη, ηθο­ποιού, εκτε­λε­στή μου­σι­κών έργων ή μου­σουρ­γού, καλ­λι­τε­χνών των κέ­ντρων δια­σκέ­δα­σης, χο­ρευ­τή, χο­ρο­γρά­φου, σκη­νο­θέ­τη, σκη­νο­γρά­φου, εν­δυ­μα­το­λό­γου, δια­κο­σμη­τή, οι­κο­νο­μο­λό­γου, ανα­λυ­τή, προ­γραμ­μα­τι­στή, ερευ­νη­τή ή συμ­βού­λου επι­χει­ρή­σε­ων, λο­γι­στή ή φο­ρο­τε­χνι­κού, ανα­λο­γι­στή, κοι­νω­νιο­λό­γου, κοι­νω­νι­κού λει­τουρ­γού, εμπει­ρο­γνώ­μο­να, ομοιο­πα­θη­τι­κού, εναλ­λα­κτι­κής θε­ρα­πεί­ας, ψυ­χο­θε­ρα­πευ­τή, λο­γο­θε­ρα­πευ­τή, λο­γο­πα­θο­λό­γου, λο­γο­πε­δι­κού, διαι­το­λό­γου, δια­τρο­φο­λό­γου και ερ­γο­θε­ρα­πευ­τή,

Ο εκ­με­ταλ­λευ­τής γε­ωρ­γι­κών μη­χα­νη­μά­των ή ελαιουρ­γεί­ου ή αλευ­ρο­μύ­λου για τις δι­καιού­με­νες αμοι­βές από την πα­ρο­χή των σχε­τι­κών υπη­ρε­σιών,

Οι ασχο­λού­με­νοι με την κα­τα­σκευή οποιου­δή­πο­τε τε­χνι­κού έργου (εν­δει­κτι­κά και όχι πε­ριο­ρι­στι­κά ξυ­λουρ­γός, σι­δη­ρουρ­γός, υδραυ­λι­κός, ηλε­κτρο­λό­γος, κτί­στης και γε­νι­κά όσοι ασχο­λού­νται με οι­κο­δο­μι­κές ερ­γα­σί­ες), καθώς και ο κα­τα­σκευα­στής επι­τα­φί­ων μνη­μεί­ων (μαρ­μα­ρο­γλυ­φεί­ων),

Οι δια­τη­ρού­ντες κτη­μα­το­με­σι­τι­κό γρα­φείο, γρα­φείο τε­λε­τών, γρα­φείο συ­νοι­κε­σί­ων, γρα­φείο διεκ­πε­ραί­ω­σης εμπι­στευ­τι­κών ερ­γα­σιών, γρα­φείο ευ­ρέ­σε­ως ερ­γα­σί­ας,

Η επι­χεί­ρη­ση ημε­ρή­σιου και πε­ριο­δι­κού τύπου για την εί­σπρα­ξη συν­δρο­μών, ενοι­κί­α­σης επι­βα­τη­γών αυ­το­κι­νή­των, μο­το­συ­κλε­τών και μο­το­πο­δη­λά­των, έκ­δο­σης κοι­νο­χρή­στων λο­γα­ρια­σμών πο­λυ­κα­τοι­κιών, κα­θα­ρι­σμού και απο­λύ­μαν­σης κα­τοι­κιών, επι­σκευ­ής και συ­ντή­ρη­σης ανελ­κυ­στή­ρων και λοι­πών εγκα­τα­στά­σε­ων κα­τοι­κιών, η επι­χεί­ρη­ση με­τα­φο­ράς αγα­θών,

Το Δη­μό­σιο, οι Δήμοι και τα λοιπά Νο­μι­κά Πρό­σω­πα Δη­μο­σί­ου Δι­καί­ου για τα στοι­χεία που εκ­δί­δουν,

ια) Οι ασφα­λι­στι­κές επι­χει­ρή­σεις, τα τρα­πε­ζι­κά − πι­στω­τι­κά Ιδρύ­μα­τα και τα ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε., για τις λια­νι­κές πω­λή­σεις αγα­θών και υπη­ρε­σιών που διε­νερ­γούν,

Ο εκ­με­ταλ­λευ­τής διο­δί­ων για τα πα­ρα­στα­τι­κά διέ­λευ­σης των οχη­μά­των και ο εκ­με­ταλ­λευ­τής του­ρι­στι­κού – τα­ξι­διω­τι­κού γρα­φεί­ου.

Ει­δι­κά, οι οντό­τη­τες των πε­ρι­πτώ­σε­ων α΄ και ε΄ έως και θ΄ της πα­ρα­γρά­φου 1 απαλ­λάσ­σο­νται της υπο­χρέ­ω­σης χρη­σι­μο­ποί­η­σης φο­ρο­λο­γι­κού ηλε­κτρο­νι­κού μη­χα­νι­σμού για την έκ­δο­ση των απο­δεί­ξε­ων λια­νι­κών συ­ναλ­λα­γών με την προ­ϋ­πό­θε­ση ότι στις εκ­δι­δό­με­νες απο­δεί­ξεις ανα­γρά­φουν και το ονο­μα­τε­πώ­νυ­μο και τη διεύ­θυν­ση του πε­λά­τη. Οι οντό­τη­τες της πε­ρί­πτω­σης β΄ της πα­ρα­γρά­φου 1 εμπί­πτουν στην ανω­τέ­ρω απαλ­λα­γή με την προ­ϋ­πό­θε­ση ότι ανα­γρά­φουν στις εκ­δι­δό­με­νες απο­δεί­ξεις τον αριθ­μό κυ­κλο­φο­ρί­ας του οχή­μα­τος του πε­λά­τη.

Όσοι από τους υπό­χρε­ους της πα­ρα­γρά­φου 1, εκτός από τη συ­γκε­κρι­μέ­νη δρα­στη­ριό­τη­τα για την οποία τους πα­ρέ­χε­ται η δυ­να­τό­τη­τα να μη χρη­σι­μο­ποιούν φο­ρο­λο­γι­κό ηλε­κτρο­νι­κό μη­χα­νι­σμό, δια­τη­ρούν μό­νι­μη επαγ­γελ­μα­τι­κή εγκα­τά­στα­ση (κα­τά­στη­μα), από την οποία πω­λούν λια­νι­κώς αγαθά ή πα­ρέ­χουν υπη­ρε­σί­ες στο κοινό (π.χ. ηλε­κτρο­λό­γοι, υδραυ­λι­κοί, που πω­λούν ηλε­κτρο­λο­γι­κά ή υδραυ­λι­κά είδη) ή ασκούν πα­ράλ­λη­λα και άλλη δρα­στη­ριό­τη­τα για την οποία υπάρ­χει υπο­χρέ­ω­ση χρη­σι­μο­ποί­η­σης φο­ρο­λο­γι­κού μη­χα­νι­σμού (π.χ. ρά­πτης ή ρά­πτρια που πωλεί και έτοι­μα εν­δύ­μα­τα ή εσώ­ρου­χα κ.λπ.), υπο­χρε­ού­νται να εκ­δί­δουν τις απο­δεί­ξεις λια­νι­κών συ­ναλ­λα­γών, του­λά­χι­στον για τη δρα­στη­ριό­τη­τά τους αυτή, με τη χρήση φο­ρο­λο­γι­κού ηλε­κτρο­νι­κού μη­χα­νι­σμού.

Για τις πα­ρα­κά­τω πε­ρι­πτώ­σεις λια­νι­κών συ­ναλ­λα­γών πα­ρέ­χε­ται απαλ­λα­γή από την υπο­χρέ­ω­ση έκ­δο­σης των σχε­τι­κών απο­δεί­ξε­ων πώ­λη­σης μέσω φο­ρο­λο­γι­κού ηλε­κτρο­νι­κού μη­χα­νι­σμού:

Οι απο­δεί­ξεις λια­νι­κών συ­ναλ­λα­γών που εκ­δί­δο­νται για πω­λή­σεις φυ­σι­κού αε­ρί­ου μέσω δι­κτύ­ου, ύδα­τος πό­σι­μου μέσω δι­κτύ­ου, αε­ριό­φω­τος, ηλε­κτρι­κού ρεύ­μα­τος, θερ­μι­κής ενέρ­γειας ή πα­ρο­χής τη­λε­πι­κοι­νω­νια­κών, τα­χυ­δρο­μι­κών, τρα­πε­ζι­κών, χρη­μα­τι­στη­ρια­κών, χρη­μα­το­δο­τι­κών ερ­γα­σιών, καθώς και στις πε­ρι­πτώ­σεις εί­σπρα­ξης αντα­πο­δο­τι­κών τελών και λοι­πών συ­να­φών δι­καιω­μά­των από το Δη­μό­σιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α., δη­μο­τι­κές επι­χει­ρή­σεις και επι­χει­ρή­σεις κοι­νής ωφέ­λειας,

Οι απο­δεί­ξεις λια­νι­κών συ­ναλ­λα­γών που εκ­δί­δο­νται εκτός της επαγ­γελ­μα­τι­κής εγκα­τά­στα­σης του υπό­χρε­ου, με εξαί­ρε­ση τους πω­λη­τές (αγρό­τες – με­τα­πω­λη­τές) σε λαϊ­κές αγο­ρές και τους πω­λη­τές απο­κλει­στι­κά μέσω πλα­νο­δί­ου ή υπαί­θριου εμπο­ρί­ου,

Οι απο­δεί­ξεις λια­νι­κών συ­ναλ­λα­γών που εκ­δί­δο­νται «επί πι­στώ­σει» από οντό­τη­τες που χρη­σι­μο­ποιούν δι­πλο­γρα­φι­κό λο­γι­στι­κό σύ­στη­μα,

Οι απο­δεί­ξεις λια­νι­κών συ­ναλ­λα­γών, που από ει­δι­κές φο­ρο­λο­γι­κές δια­τά­ξεις, απαι­τεί­ται να ανα­γρά­φουν επι­πλέ­ον δε­δο­μέ­να (εν­δει­κτι­κά και όχι πε­ριο­ρι­στι­κά, είδος αγα­θού ή υπη­ρε­σί­ας, πο­σό­τη­τα αγα­θού, ονο­μα­τε­πώ­νυ­μο πε­λά­τη, κ.λπ.),

Οι απο­δεί­ξεις λια­νι­κών συ­ναλ­λα­γών για τη διά­θε­ση ια­τρι­κών συ­σκευών, χει­ρουρ­γι­κών ερ­γα­λεί­ων (μίας χρή­σης), τε­χνη­τών μο­σχευ­μά­των, προς ασθε­νείς μέσω θε­ρα­πευ­τη­ρί­ων,

Οι πα­ρα­κά­τω πολύ μι­κρές οντό­τη­τες της πα­ρα­γρά­φου 2.γ του άρ­θρου 1 του ν. 4308/2014 απαλ­λάσ­σο­νται από την υπο­χρέ­ω­ση έκ­δο­σης των σχε­τι­κών απο­δεί­ξε­ων μέσω φο­ρο­λο­γι­κού ηλε­κτρο­νι­κού μη­χα­νι­σμού:

Οι ατο­μι­κές επι­χει­ρή­σεις (φυ­σι­κά πρό­σω­πα) που πω­λούν αγαθά ή προ­σφέ­ρουν υπη­ρε­σί­ες απο­κλει­στι­κά από στα­θε­ρά ση­μεία μετά από άδεια των αρ­μό­διων υπη­ρε­σιών. Στην απαλ­λα­γή εντάσ­σο­νται, εν­δει­κτι­κά και όχι πε­ριο­ρι­στι­κά,, οι στιλ­βω­τές υπο­δη­μά­των καθώς και οι πω­λη­τές κου­λου­ριών, ψη­μέ­νων κα­λα­μπο­κιών, κά­στα­νων, ξηρών καρ­πών, κα­ρύ­δας ή άλλων αγα­θών.

Οι ατο­μι­κές επι­χει­ρή­σεις (φυ­σι­κά πρό­σω­πα) που απαλ­λάσ­σο­νται από το Φ.Π.Α. λόγω ύψους ακα­θα­ρί­στων εσό­δων σύμ­φω­να με τις δια­τά­ξεις του άρ­θρου 39 του ν. 2859/2000 (ΦΕΚ 248 Α΄) με εξαί­ρε­ση τους εκ­με­ταλ­λευ­τές ΤΑΞΙ, τα πρα­τή­ρια υγρών καυ­σί­μων και τους πω­λη­τές πε­τρε­λαί­ου θέρ­μαν­σης.

Οι οντό­τη­τες που εντάσ­σο­νται στο ει­δι­κό κα­θε­στώς κατ’ απο­κο­πή κα­τα­βο­λής του Φόρου Προ­στι­θέ­με­νης Αξίας, σύμ­φω­να με τις δια­τά­ξεις του άρ­θρου 40 του ν. 2859/2000.

Απαλ­λα­γή από τον ΦΠΑ

Τον πε­ρα­σμέ­νο Οκτώ­βριο είχε ανα­κοι­νω­θεί από την Κυ­βέρ­νη­ση ότι θα λη­φθεί από­φα­ση για την απαλ­λα­γή από την κα­τα­βο­λή του ΦΠΑ, εάν η επι­χεί­ρη­ση έχει ετή­σιο τζίρο μι­κρό­τε­ρο από 25.000 ευρώ. Το μέτρο αυτό εφαρ­μό­ζε­ται σε  όλη την Ευ­ρω­παϊ­κή Ενωση και μά­λι­στα σε ορι­σμέ­νες χώρες το ελά­χι­στο όριο είναι κατά πολύ υψη­λό­τε­ρο.

Εν τέλει, απο­φα­σί­σθη­κε και φαί­νε­ται πως από φέτος θα υλο­ποι­η­θεί η απαλ­λα­γή από την κα­τα­βο­λή του ΦΠΑ μόνο των πολύ μι­κρών επι­χει­ρή­σε­ων και των επαγ­γελ­μα­τιών που έχουν τζίρο μέχρι 10.000 ευρώ (χωρίς τον ΦΠΑ). Ως  μέτρο είναι  μεν ση­μα­ντι­κό, καθώς διευ­κο­λύ­νει τις μι­κρές δρα­στη­ριό­τη­τες, όμως δεν μπο­ρεί να δώσει την ώθηση στη με­γά­λη βάση της εθνι­κής οι­κο­νο­μί­ας  και στις χι­λιά­δες επι­χει­ρή­σεις που έχουν τζίρο με­τα­ξύ 10.000 έως 30.000 ευρώ και απο­τε­λούν τη ρα­χο­κο­κα­λιά της ανά­πτυ­ξης.

Σύμ­φω­να με την εγκύ­κλιο, Οι επι­χει­ρη­μα­τί­ες και οι ελεύ­θε­ροι επαγ­γελ­μα­τί­ες που υπά­γο­νται σε αυτή την κα­τη­γο­ρία, εφό­σον επι­θυ­μούν να εντα­χθούν στο νέο αυτό κα­θε­στώς απαλ­λα­γής από το ΦΠΑ, θα πρέ­πει να υπο­βά­λουν μέχρι τη Δευ­τέ­ρα 12 Ια­νουα­ρί­ου δη­λώ­σεις με­τα­βο­λής στα Τμή­μα­τα Μη­τρώ­ου των αρ­μο­δί­ων ΔΟΥ.

Εφό­σον υπο­χρε­ού­νται να εκ­δί­δουν φο­ρο­λο­γι­κά στοι­χεία, δη­λα­δή τι­μο­λό­για και απο­δεί­ξεις, δεν θα πά­ψουν να υπά­γο­νται στην υπο­χρέ­ω­ση αυτή.

Ωστό­σο, σε κάθε τι­μο­λό­γιο ή από­δει­ξη που εκ­δί­δουν θα πρέ­πει να ανα­γρά­φε­ται πλέον η έν­δει­ξη «χωρίς ΦΠΑ-Απαλ­λα­γή μι­κρών επι­χει­ρή­σε­ων».

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.