Ειδήσεις

Κρουαζιερόπλοιο «Mein Schiff»: To πρώτο crash test για τα πρωτόκολλα προστασίας από τον κορωνοϊό

Ο κλάδος θεωρεί ότι είναι ένα «practice run» αυτό που συνέβη με το γερμανικών συμφερόντων κρουαζιερόπλοιο για το αν λειτουργούν τα πρωτόκολλα που υπάρχουν τόσο για τα μέτρα προστασίας στα πλοία όσο και στα λιμάνια κατάπλου

Aρνητικά ήταν τα τεστ που έκανε ο ΕΟΔΥ στα 12 μέλη του πληρώματος του γερμανικού κρουαζιερόπλοιου «Mein Schiff» προκαλώντας ανακούφιση στη διεθνή τουριστική βιομηχανία της κρουαζιέρας.

Ενώ οι εξετάσεις που έγιναν σε ιδιωτικό εργαστήριο του Ηρακλείου έδειξαν ότι είναι θετικοί στον ιό οι επαναληπτικές που έγιναν πάνω στο πλοίο όπου υπάρχει ειδικό εργαστήριο βάσει πρωτοκόλλων, τους έβγαλε αρνητικούς. Τώρα όλα κρίθηκαν από τον ΕΟΔΥ.

Ο κλάδος θεωρεί ότι είναι ένα «practice run» αυτό που συνέβη με το γερμανικών συμφερόντων κρουαζιερόπλοιο για το αν λειτουργούν τα πρωτόκολλα που υπάρχουν τόσο για τα μέτρα προστασίας στα πλοία όσο και στα λιμάνια κατάπλου.  

Βγαίνοντας αρνητικά τα τεστ από τον ΕΟΔΥ αποδείχθηκε στην πράξη ότι τα πρωτόκολλα “λειτουργούν”.

Οι λιγοστές κρουαζιέρες που γίνονται όπως αυτή στην Ελλάδα «Mein Schiff»λειτουργούν και πειραματικά για να  δοκιμαστούν πρωτόκολλα και αντιδράσεις.  Για την υπόθεση και  το τι ισχύει μίλησε στο ΝΜ ο Πυθαγόρας Νάγος ανεξάρτητος Σύμβουλος Επιχειρήσεων, στον ευρύτερο Τομέα του Τουρισμού με ειδίκευση στηνεκπόνηση και υλοποίηση καινοτόμων στρατηγικών στον Τομέα των Θαλάσσιων Μεταφορών – Κρουαζιέρα, Ακτοπλοία.

«Το προαπαιτούμενο προκείμενου να γίνουν δεκτοί οι επιβάτες στην πύλη εξόδου τους  από το αεροδρόμιο της Γερμανίας είναι αρνητικό τεστ αντισωμάτων, το οποίο έχει γίνει το αργότερο 72 ώρες πριν την αναχώρηση τους. Η ημέρα αναχώρησης αεροπορικώς από Γερμανία και η ημέρα επιβίβασης στο πλοίο στο Ηράκλειο Κρήτης είναι η ίδια. Αυτό, σε συνδυασμό με την καθημερινή τακτική θερμομέτρηση των επιβατών και όλα τα μέτρα του social distancing που ισχύουν επάνω στο πλοίο άλλα και στις εκδρομές δείχνουν ότι βάσει όσων η επιστήμη σήμερα γνωρίζει αναφορικά με την άμυνα στην εξάπλωση του κορωνοιού, έχει γίνει ό,τι είναι πρακτικά και ανθρωπίνως δυνατόν. Όλοι οι επιβάτες που υποβλήθηκαν σε τεστ δειγματοληπτικά βρέθηκαν άλλωστε αρνητικοί. Αναφορικά με το πλήρωμα και γι αυτούς, έχει ισχύσει ό,τι ισχύει για τους επιβάτες.

Πριν ξεκινήσει το πλοίο στις 13.9 είχαν μείνει 14 μέρες καραντίνα, αρμοδίου, ανοιχτά του Κατάκωλου. Και για τα μέλη του πληρώματος ισχύει πολύ αυστηρό υγειονομικό πρωτόκολλο αναφορικά με την έξοδο τους εκτός πλοίου. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι είμαστε στην σφαίρα του πιθανού λάθους -ανάλογα λάθη εχουν αναφερθεί και αλλού) αναφορικά με τα πρώτα αποτελέσματα των δειγματοληπτικών τεστ που έγιναν στο πληρωμα  στο Ηράκλειο Κρήτης. Και αποδείχθηκε με τα επαναληπτικά τεστ. Παράλληλα, τα μέτρα απομόνωσης των καταρχήν θετικόν επιβαινόντων που λήφθηκαν άμεσα επάνω στο πλοίο, δείχνουν επίσης ότι είναι αποτελεσματικά. Ο χειρισμός από την εταιρεία και τις ελληνικές αρχές θεωρώ ότι ήταν σωστός. Ήταν άλλωστε και το πρώτο κρίσιμο τεστ και έπρεπε να δουλέψουν όλα σύμφωνα με τα σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων κρίσεων. Το ίδιο θετική δείχνει  να είναι και η συνεργασία εταιρείας και ελληνικής Κυβέρνησης. Οι εταιρείες κρουαζιέρας και τα ελληνικά λιμάνια έχουν κάνει ό,τι είναι επιστημονικά δυνατόν για να εξασφαλιστεί η υγειά των επιβαινόντων άλλα και των προορισμών που τα πλοία επισκέπτονται».

Από την  πλευρά των εταιρειών έχουν ληφθεί αυστηρότατα μέτρα προστασίας, ενώ καταθέτουν στα λιμάνια  προορισμού   το ‘’Code of COVID’’, δηλαδή κανόνες λειτουργίας του πλοίου.

 Ανάμεσα στα μέτρα  είναι:

1.Ειδικά πιστοποιητικά υγείας από γιατρό για όλους τους επιβάτες άνω των 65.

2.Screening-θερμομέτρηση για τους επιβάτες και το πλήρωμα στο ξεκίνημα της κάθε κρουαζιέρας αλλά και ημερησίως κατά την διάρκεια.

3. Ανάπτυξη νέων διαδικασιών check-in έτσι ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στα homeport terminals με προκαθορισμένες ώρες check-in όπως γίνεται στα μεγάλα μουσεία ανά τον κόσμο.

4.Ειδική ενημέρωση ως προς την ατομική καθαριότητα πάνω στο πλοίο

5.Νέες διαδικασίες απολύμανσης όλων των χώρων (διάδρομοι, εστιατόρια, WC κτλ.) που πραγματοποιούνται τουλάχιστον 2 φορές την ημέρα με ειδικά για την περίσταση καθαριστικά/απολυμαντικά.

6.Νέες διαδικασίες καθαρισμού και απολύμανσης δύο φορές την ημέρα σε όλες τις καμπίνες με ειδικά αλκοολούχα διαλύματα ή/και ειδικά συστήματα φιλτραρίσματος του αέρα.

7. Νέα βελτιωμένα συστήματα αερισμού και κλιματισμού για τα δωμάτια με ειδικά απολυμαντικά φίλτρα κάτω των 0,007 micron.

8. Νέες διαδικασίες fogging στις άδειες καμπίνες και πριν την έναρξη του κάθε ταξιδιού.

9. Ειδική διαδικασία στο σερβίρισμα φαγητού και τον μπουφέ που αναστέλλεται η συνήθη λειτουργία του (μάσκες και γάντια σε όλο το προσωπικό) .

10.Μείωση στις χωρητικότητες των εκδρομικών λεωφορείων κατά 50% για να επιτευχθεί το social distancing.

11. Δημιουργία και ενίσχυση των ιατρικών εγκαταστάσεων με τεστ  αλλά και του νοσηλευτικού προσωπικού.

12.Στους χώρους κοινού θα πρέπει να ακολουθείται μια διαδικασία απολύμανσης με λεπτομερές σκούπισμα με νοσοκομειακού τύπου αλκοολούχα απολυμαντικά ως εξής: χώροι συνάθροισης κοινού 2-10 φορές καθημερινά, ασανσέρ κάθε δύο ώρες, spa & γυμναστήριο τουλάχιστον 2 φορές την ημέρα (απαραίτητη η χρήση μάσκας). Άλλα σημεία όπως χερούλια, σκάλες, κουμπιά κτλ. θα πρέπει να απολυμαίνονται κάθε ώρα ή και συχνότερα σε ώρες αιχμής. Επίσης όλα τα πατώματα θα καθαρίζονται σε καθημερινή βάση.

Πηγή: newmoney.gr

Μηνάς Τσαμόπουλος

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου