Ειδήσεις

Μητροπολίτης Δωδώνης: «Ολες οι κυβερνήσεις, όταν έχουν πρόβλημα, ρίχνουν… λίγο Εκκλησία στην κοινωνία»!

Ενώ η κυβέρνηση Σύριζα-ΑΝΕΛ συνεχίζει να προκαλεί ‘τριγμούς’ στους κόλπους της Εκκλησίας με την άνευ προηγουμένου προκλητικότητα του υπουργού Παιδείας κ. Νίκου Φίλη, η Ιεραρχία, γνωρίζει την ‘πολεμική’ που έχει να αντιμετωπίσει κατά καιρούς από διάφορες κυβερνήσεις και πολιτικούς εκπροσώπους.
Αναφορικά με τον ‘πόλεμο’ που έχει ξεσπάσει για τα νέα Προγράμματα Σπουδών για τα Θρησκευτικά, μόλις πρόσφατα ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερεώνυμος, τα χαρακτήρισε «απαράδεκτα και επικίνδυνα» απευθύνοντας έκκληση προς τον πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα να σταματήσει όλη αυτή την προσπάθεια και να αναβάλει καθεμιά πρωτοβουλία ενός ή μερικών ανθρώπων και να συνεργαστούν οι δύο πλευρές.
Ο κ. Φίλης παραμένει πάντως ανυποχώρητος από τις θέσεις του για το μάθημα των Θρησκευτικών, αλλά προσπαθεί να ρίξει τους τόνους της αντιπαράθεσης με την Εκκλησία.
Λίγη ώρα μετά την κυβερνητική σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου και τη διαρροή από το πρωθυπουργικό γραφείο ότι «είναι άγονο και αχρείαστο να παρατείνονται συζητήσεις που δεν αφορούν το σήμερα και θα πρέπει όλες οι πλευρές να εστιάσουν στα ζητήματα του σήμερα», ο υπουργός Παιδείας με νέα δήλωσή του συντονίζεται με την κεντρική κυβερνητική «γραμμή» υποστηρίζοντας ότι «σταθερή επιδίωξη της κυβέρνησής μας είναι ο διάλογος και η συνεργασία, με πνεύμα ενότητας της κοινωνίας, ανάμεσα στην Πολιτεία και την Εκκλησία, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα μεγάλα σύγχρονα προβλήματα. Με το βλέμμα μπροστά και όχι με ιδεολογικές αντιπαραθέσεις για το παρελθόν», διαβεβαιώνοντας ότι «οι αναφορές μου για ιστορικά ζητήματα, σε συνέντευξή μου, που μεγεθύνθηκαν από ορισμένα ΜΜΕ, δεν ανατρέπουν τη σταθερή κατεύθυνσή μας για συνεργασία μεταξύ Πολιτείας-Εκκλησίας».
Σε ό,τι αφορά το μάθημα των Θρησκευτικών ο υπουργός Παιδείας υποστηρίζει ότι «τα νέα Προγράμματα, που υπήρξαν ώριμος καρπός πολύχρονου διαλόγου μεταξύ θεολόγων και παιδαγωγών, με τη συμμετοχή και εκπροσώπων της Εκκλησίας, αλλά και τριετούς πιλοτικής εφαρμογής, θα είναι αντικείμενο διδασκαλίας αλλά και αξιολόγησης από το ΙΕΠ κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, σύμφωνα με την πάγια παιδαγωγική μεθοδολογία. Η συζήτηση στη Βουλή, είναι μια ευκαιρία για να τεθεί η Παιδεία στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου χωρίς προκαταλήψεις, συνειδητοποιώντας, ότι, παρά τις διαφωνίες μπορεί να εξευρεθούν κοινοί τόποι».
Ο Μητροπολίτης
Δωδώνης στην «δ»
Κληθείς να σχολιάσει τις εξελίξεις ένας από τους κορυφαίους ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Δωδώνης κ. Χρυσόστομος, με δηλώσεις του στην «δ» ήταν κατηγορηματικός:
«Όλες οι κυβερνήσεις όταν έχουν πρόβλημα, ρίχνουν λίγο…. Εκκλησία στην κοινωνία. Δεν είναι η πρώτη φορά που αντιμετωπίζουμε τέτοια προβλήματα» επισήμανε χαρακτηριστικά.
Σε ερώτηση για το περιβόητο ζήτημα του διαχωρισμού Εκκλησίας – Κράτους, ο Μητροπολίτης Δωδώνης τόνισε:
«Όλες οι κυβερνήσεις το συζητούν, αλλά καμία δεν αποφασίζει να το φέρει, διότι θα σταματήσει να νομοθετεί εις βάρος της Εκκλησίας, όπως όλες οι κυβερνήσεις. Παράδειγμα: για το πώς θα γίνει κάποιος παππάς, το ορίζει ο Νόμος. Για το πώς θα διοριστεί ένας παππάς, το ορίζει ο Νόμος.
Πώς θα μετατεθεί κ.λπ. Κι επομένως ποιοι είναι εκείνοι που θα αφήσουν τελικά την Εκκλησία ελεύθερη να αποφασίσει; Θα σας πω και κάτι άλλο: ο Κωνσταντίνος Καραμανλής μετά την ορκωμοσία του, είπε στον Σεραφείμ: ‘Μήπως ήρθε η ώρα να χωρίσουμε τα…. τσανάκια μας;’ και ο Σεραφείμ του απάντησε: ‘Τώρα να ξεκινήσουμε την συζήτηση!’ Και από τότε, φυσικά, ξεχάστηκε…»

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Gianni Kydonieus    28.09.2016 16:27

    ME TΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ , ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΘΕΛΟΥΝ ,ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΜΑ ΣΑΦΕΣΤΑΤΩΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ,ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑΣ Σ.Τ.Ε.ΘΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΔΙΚΑΣΤ.ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΓΟΝΙΩΝ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ,ΜΕ ΤΗΝ ΝΕΑ ΥΛΗ !

Σχολιασμός άρθρου