ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Με την εμπορική αξία τα τέλη ταξινόμησης των ΙΧ

news room 1 λεπτό ανάγνωση
Αυτοκίνητα 2

Εκτός από τις αλ­λα­γές στα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας, στο υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών κα­τα­στρώ­νουν σχέ­δια για την αλ­λα­γή και της φο­ρο­λο­γί­ας κατά την από­κτη­ση και την κα­το­χή αυ­το­κι­νή­του. Έτσι, δε­δο­μέ­νη θε­ω­ρεί­ται, αλλά από το 2016, η πα­ρέμ­βα­ση στις κλί­μα­κες και στον τρόπο υπο­λο­γι­σμού του τέ­λους τα­ξι­νό­μη­σης.

Η ση­με­ρι­νή κλί­μα­κα υπο­λο­γι­σμού του τέ­λους τα­ξι­νό­μη­σης θε­σμο­θε­τή­θη­κε τον Νο­έμ­βριο του 1998 από την τότε ηγε­σία του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών στο πλαί­σιο των προ­σπα­θειών για τη μεί­ω­ση του πλη­θω­ρι­σμού και την επί­τευ­ξη του σχε­τι­κού κρι­τη­ρί­ου του Μά­α­στριχτ για την έντα­ξη της Ελ­λά­δας στην ευ­ρω­ζώ­νη.

Βα­σι­κά χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά της συ­γκε­κρι­μέ­νης κλί­μα­κας υπο­λο­γι­σμού του τέ­λους τα­ξι­νό­μη­σης είναι η αντιρ­ρυ­πα­ντι­κή οδη­γία που πλη­ροί το όχημα, ο κυ­βι­σμός του και τέλος η προ φόρων ερ­γο­στα­σια­κή του αξία.

Η κλί­μα­κα έχει ως εξής: ΑΝΤΙΡ­ΡΥ­ΠΑ­ΝΤΙ­ΚΗ ΟΔΗ­ΓΙΑ

ΚΥ­ΛΙΝ­ΔΡΙ­ΣΜΟΣ ΚΙ­ΝΗ­ΤΗ­ΡΑ EURO 6 EURO 5 EURO 3 2 1

Μέχρι 900 κ.ε. 5% 14% 24%

Από 901-1400 κ.ε 12% 27% 49%

Aπό 1401-1600 κ.ε 20% 45% 95%

Από 1601-1800 κ.ε 30% 56% 129%

Από 1801-2000 κ.ε 40% 83% 216%

Από 2001 κ.ε. και πάνω 50% 142% 334%

Πρό­θε­ση της ηγε­σί­ας του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών είναι να φύγει από τη μέση το κρι­τή­ριο του κυ­βι­σμού και το τέλος τα­ξι­νό­μη­σης να υπο­λο­γί­ζε­ται με βάση την ερ­γο­στα­σια­κή αξία και την αντιρ­ρυ­πα­ντι­κή τε­χνο­λο­γία που πλη­ροί το όχημα. Ο λόγος που προ­ω­θεί­ται αυτή η αλ­λα­γή είναι προ­κει­μέ­νου να αντι­με­τω­πι­στούν, όπως υπο­στη­ρί­ζουν στο υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών, αδι­κί­ες ανα­φο­ρι­κά με οχή­μα­τα υψη­λής λια­νι­κής τιμής αλλά με χα­μη­λό κυ­βι­σμό.

Τεκ­μή­ρια- τέλη τα­ξι­νό­μη­σης

Η αξία του αυ­το­κι­νή­του, σύμ­φω­να με τους σχε­δια­σμούς του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών, θα απο­τε­λεί κα­θο­ρι­στι­κό πα­ρά­γο­ντα και για τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας αλλά και τα τεκ­μή­ρια δια­βί­ω­σης. Το κρι­τή­ριο της αξίας του αυ­το­κι­νή­του εξε­τά­ζε­ται να εφαρ­μο­στεί κατά κύριο λόγο στα οχή­μα­τα που τα­ξι­νο­μή­θη­καν για πρώτη φορά μετά τον Νο­έμ­βριο του 2010. Σε αυτά τα αυ­το­κί­νη­τα τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας υπο­λο­γί­ζο­νται απο­κλει­στι­κά με βάση του εκ­πε­μπό­με­νους ρύ­πους.

Το απο­τέ­λε­σμα είναι οχή­μα­τα υψη­λής εμπο­ρι­κής αξίας να έχουν πολύ χα­μη­λά τέλη, ενώ οχή­μα­τα που έχουν τα­ξι­νο­μη­θεί πριν τον Νο­έμ­βριο του 2010 με τα ίδια χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά έχουν πολ­λα­πλά­σια τέλη.

Την ει­σα­γω­γή της εμπο­ρι­κής αξίας και στα τεκ­μή­ρια σχε­διά­ζει το ΥΠΟΙΚ από τα ει­σο­δή­μα­τα του 2016. Τα τεκ­μή­ρια υπο­λο­γί­ζο­νται με κρι­τή­ριο την πα­λαιό­τη­τα και τον κυ­βι­σμό.

capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.