Ειδήσεις

Γιατί η κρουαζιέρα ανακαλύπτει και πάλι την Ελλάδα

Πάνω από 40 χρόνια έχει να δει τέτοια κίνηση ο κλάδος της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, με βάση όσα είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Γιώργος Κουμπενάς, στο Posidonia Sea Tourism Forum. Όπως είπε, από τη δεκαετία του 1970 οι προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων με hub το λιμάνι του Πειραιά είναι περισσότερες από τις transit προσεγγίσεις. Ωστόσο, τόνισε ότι η Ελλάδα θα πρέπει να ετοιμάσει σωστά τα λιμάνια που μπορούν να γίνουν Home port.

Κομβικό ρόλο, πάντως, στην όλη προσπάθεια, έχουν παίξει οι κινήσεις των συναρμόδιων υπουργείων Τουρισμού και Ναυτιλίας αλλά και το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμού “Γαλάζια Ελευθερία”, που δίνει προτεραιότητα στους τουριστικούς προορισμούς και στους προορισμούς κρουαζιέρα.

Έτσι, μετά από μια χαμένη ευκαιρία για τη φιλοξενία των ακινητοποιημένων κρουαζιερόπλοιων τον περασμένο χειμώνα (ενδεικτικό ότι για κάθε μήνα παραμονής σε αγκυροβόλιο της Μασσαλίας εταιρία του κλάδου έδινε πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ σε φορείς της πόλης και του λιμανιού για το «πάρκινγκ» 10 πλοίων της) η  Ελληνική κυβέρνηση κατάφερε να προσελκύσει τον κλάδο. Το σημαντικό σε αυτήν την προσπάθεια είναι ότι πέρα από τα προφανή οφέλη για φέτος οι επιβάτες κρουαζιέρας μπορεί να λειτουργήσουν ως πρεσβευτές της χώρας, αλλά και να επανέλθουν για διακοπές τονώνοντας την προσπάθεια αποκατάστασης της δυναμικής των εγχωρίων προορισμών.

Όπως είπε στο φορουμ ο πρόεδρος της CLIA, Pierfrancesco Vago, «η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες που πέτυχαν νωρίτερα από άλλες την επανέναρξη της κρουαζιέρας. Και τώρα περισσότερο από ποτέ νιώθουμε ότι έφτασε η ώρα της ανανέωσης καθώς ο κλάδος μας εξέρχεται από τον σκοτεινό χειμώνα της πανδημίας.

«Ο κλάδος μας χτίζει καλύτερα από ποτέ αυτή την επιστροφή. Είμαστε αισιόδοξοι ότι τα στελέχη μας έχουν δουλέψει με τις κυβερνήσεις, με τις λιμενικές αρχές και τις αρχές υγείας πολύ στενά ώστε να υπάρξουν υγειονομικά πρωτόκολλα που θα επιτρέψουν την υπεύθυνη επαναφορά του κλάδου», σημείωσε.

Συμπλήρωσε, επίσης, ότι η Ελλάδα έχει μία καταπληκτική ευκαιρία να γίνει ένας προορισμός, όπου τα λιμάνια της να είναι επιβίβασης, κάτι που θα επιτρέψει-όπως είπε- την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου και τη συνεισφορά στην περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομίας.

«Η πανέμορφη χώρα σας είναι ευλογημένη με καταπληκτικά νησιά και τις πιο όμορφες ακτογραμμές του κόσμου», υπογράμμισε ο Pierfrancesco Vago.

Όπως έχει αναφέρει ο Σπύρος Αλμπέρτης, εκπρόσωπος στην Ελλάδα της εταιρίας Silversea Cruises, που έχει προγραμματίσει 60 αναχωρήσεις από Πειραιά και άλλες  30 από το Ηράκλειο Κρήτης υπάρχει συνολικά μια έκφραση εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό και ειδικότερα την ελληνική κρουαζιέρα. «Η εταιρία δείχνει έμπρακτα την προτίμησή της στη χώρα, που μπορεί να αναπτύξει μεγάλη δυναμική τα απόμενα χρόνια στις υψηλής ποιότητας κρουαζιέρες» αναφέρει ο κ. Αλμπέρτης ενώ σημειώνει ότι ήδη  η ζήτηση και από τους πελάτες της από μεγάλες αγορές  είναι υψηλή. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις άνοιξε το πρώτο πλάνο ταξιδιού ουσιαστικά έκλεισε με κρατήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο πλοίο της Silversea Cruises που θα ξεκινήσει κρουαζιέρες από το λιμάνι του Πειραιά θα είναι το  Silver Moon στις 18 Ιουνίου, και θα ακολουθήσουν στη συνέχεια άλλα τρία πλοία και συγκεκριμένα τα Silver Explorer, Silver Spirit και Silver Shadow, με την τελευταία αναχώρηση να προγραμματίζεται για το Νοέμβριο φέτος. Συνολικά, σε σύγκριση με άλλες χρονιές, η Silversea Cruises αυξάνει τα calls στα ελληνικά λιμάνια κατά 100%.

Σύμφωνα με τον Γιάννη Γελασάκη, ναυτικό πράκτορα της Silver Sea Cruises, «η παρουσία τεσσάρων πλοίων της εταιρία στα Ελληνικά νερά δημιουργεί ισχυρή βάση για ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού σε μια δύσκολη περίοδο αλλά και τόνωσης της κίνησης σε λιμάνια της χώρας, που δεν είναι και συνήθεις προορισμοί της κρουαζιέρας».

Αξίζει να σημειωθεί ότι μιλώντας στο Posidonia Sea Tourism Forum, o γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, κ. Δημήτρης Φραγκάκης, αναφέρθηκε στο ρόλο της κρουαζιέρας για την επανεκκίνηση αλλά και της υψηλής ζήτησης που καταγράφεται από Αμερικανούς τουρίστες ενώ ο Ανδρέας Στυλιανόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος της Navigator Travel & Tourism Services και μέλος του ΔΣ του ΣΕΤΕ, εμφανίσθηκε αισιόδοξος για τη φετινή χρονιά και υπογράμμισε ότι δημιουργείται μια ευκαιρία που πρέπει να αξιοποιηθεί κατάλληλα από την χώρα μας για την επόμενη χρονιά.

Ο κ. Μανώλης Αλευρόπουλος, Vice President | Marine Operations Celebrity Cruises Inc. αναφερόμενος στα οφέλη του home porting τόνισε ότι τα πλοία της Celebrity και της Royal Caribbean που θα ξεκινούν από ελληνικά λιμάνια αναμένεται να ξοδεύουν σε Έλληνες προμηθευτές πάνω από 8,4 εκατ. δολ για προμήθειες τροφών και λαχανικών στη σεζόν που ξεκινά. Στο ποσό αυτό δεν περιλαμβάνονται βέβαια τα καύσιμα και οι άλλες λιμενικές υπηρεσίες. Επίσης, σημαντική είναι και η συμβολή του νεότευκτου πλοίου Celebrity Apex που θα κάνει homeporting στον Πειραιά καθώς οι επιβάτες του θα έρθουν με πτήσεις στην Αθήνα και θα μείνουν κάποιες νύχτες σε αθηναϊκά ξενοδοχεία θα ξοδέψουν κάποια από τα χρήματα τους σε εστιατόρια κ.λ.π.

Γιώργος Αλεξάκης

Πηγή: Reporter.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου