Ρεπορτάζ

Εγκληση Ροδίτη θύματος απίθανης σε σύλληψη και εκτέλεση απάτης με υπολογιστή

Αντικείμενο προκαταρκτικής εξέτασης της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Ρόδου θα αποτελέσει μια απίθανη σε σύλληψη και εκτέλεση υπόθεση απάτης με υπολογιστή, παραβίασης απορρήτου εγγράφων, παράνομης πρόσβασης σε συστήματα πληροφοριών ή σε δεδομένα και αποδοχής προϊόντων εγκλήματος, με θύμα έναν κάτοικο της Ρόδου, που υπέβαλε έγκληση κατ’ αγνώστων δραστών.

Την Κυριακή 26/11/2023 και ώρα 19:30, η μητέρα του, συνδικαιούχος σε τραπεζικό λογαριασμό του τηρούμενο στην «ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΕ», έλαβε στο κινητό της τηλέφωνο, ειδοποιήσεις για:
-Έκδοση Δανείου-4266317794, ποσού: 5.935,00€ (26/11/2023 18:16:33)
-Μεταφορά ποσού: 3.125,00€ (26/11/2023 18:25:14)
-Έξοδα Προμήθειας ποσού: 3,50€ (26/11/2023 18:25:14)
-Μεταφορά ποσού: 2.844,00€ (26/11/2023 18:26:30)
-Έξοδα Προμήθειας ποσού: 3,50€ (26/11/2023 18:26:30)
Το ανωτέρω ποσό το οποίο φέρεται ότι δήθεν αντιστοιχεί σε δάνειο που ζήτησε και έλαβε, ακολούθως, φέρεται ότι μεταφέρθηκε με δική του «εντολή» και ενέργειες και δύο διαδοχικές μεταφορές στην Τράπεζα «EUROBANK ΑΕ», σε λογαριασμό, και σε παντελώς άγνωστο σε εκείνον δικαιούχο του.
Εμβρόντητος, μόλις τον ενημέρωσε η μητέρα του, αφού δεν είχε αιτηθεί τη χορήγηση οιουδήποτε καταναλωτικού προιόντος από την ανωτέρω τράπεζα αλλά και κανένα άλλο πιστωτικό Ιδρυμα, ανέτρεξε στο e-banking της φερόμενης ως δανείστριας τράπεζας (ηλεκτρονική τραπεζική) που διατηρούσε και διαπίστωσε, ότι οι ειδοποιήσεις αυτές αφορούσαν τη δήθεν χορήγηση σε εκείνον, καταναλωτικού προιόντος με την ονομασία «Δάνειο Εξπρές» επ’ ονόματί του και εν πλήρει αγνοία του.
Την αμέσως επόμενη στιγμή, κάλεσε στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών και Απάτης της «Εθνικής Τράπεζας» περί ώρα 19.44, όπου και προέβη στην καταγγελία του συμβάντος και στο άμεσο κλείσιμο τόσο του e-Banking, όπως και κάθε άλλης υπηρεσίας που χρησιμοποιούσε μέσω της ηλεκτρονικής τραπεζικής, καθώς και στην ακύρωση της χρεωστικής του κάρτας (Cash Card – ΕθνοCash).
Εν συνεχεία την επόμενη μέρα, Δευτέρα 27/11/2023, περίπου στις 08:15 π.μ., πήγε στο κατάστημα της «Εθνικής Τράπεζας», επί της οδού Εθνικής Αντιστάσεως, όπου και κατέθεσε εγγράφως αίτηση αμφισβήτησης των παραπάνω συναλλαγών, έλαβε δε απάντηση την 28/11/2023.
Επίσης την Δευτέρα 27/11/2023, μετά την αίτηση Αμφισβήτησης προς την «ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΕ» πήγε στο κατάστημα της Τράπεζας Eurobank, επί της οδού Εθνικής Αντιστάσεως, όπου ανέφερε το συμβάν και του απάντησαν ότι σαν κατάστημα δεν μπορούν να ενεργήσουν και τον παρέπεμψαν στο Κεντρικό τους κατάστημα στην Αθήνα.
Την ίδια ημέρα ωστόσο τους ανέφερε το περιστατικό και εγγράφως, μέσω e-mail (Δευτέρα 27/11/2023 και ώρα 15:13).
Προσπαθώντας πραγματικά να κατανοήσει τι είχε συμβεί, διότι σε καμία περίπτωση δεν είχε αιτηθεί χορήγηση δανείου, θυμήθηκε ότι την Κυριακή 26/11/2023 περίπου στις 17:35, όταν παρατήρησε τυχαία το κινητό του, είδε ότι έκανε επανεκκίνηση και εν συνεχεία επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων (Factory Reset).
Στην αρχή δεν κατάλαβε τι γινόταν, αλλά θεώρησε ότι μπορεί να έκανε μια απλή επανεκκίνηση λόγω κάποιας αναβάθμισης του λειτουργικού συστήματος.
Θεωρώντας καλόπιστα, ότι έγινε επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων, ξεκίνησε να προσπαθεί να επαναρυθμίσει την συσκευή του (με εγκατάσταση e-mails, εφαρμογών, κλπ) και χωρίς βέβαια να διανοείται, όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, ότι η δήθεν επανεκκίνηση ήταν απατηλή ενέργεια των δραστών, οι οποίοι παραβίασαν καταφανώς τόσο τον φορητό ηλεκτρονικό του υπολογιστή, εν συνεχεία το ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο και τον λογαριασμό του κινητού του τηλεφώνου, και μέσω αυτών, απέκτησαν παράνομα, άνευ της συναίνεσής του και άνευ εξουσιοδοτημένης πρόσβασης, τόσο τα προσωπικά του στοιχεία, όσο και τα στοιχεία που είχαν καταχωρηθεί στο internet banking της Εθνικής Τράπεζας και εν συνεχεία κωδικούς ασφαλείας και στοιχεία χρήστη τόσο για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές μου με την ανωτέρω Τράπεζα όσο και με την ΑΑΔΕ.
Η δήθεν επανεκκίνηση και η «ανάκτηση» νέου λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προκύπτει και από τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που μπόρεσε να ανακτήσει, μόλις είχε εκ νέου πρόσβαση στους λογαριασμούς του, χωρίς ωστόσο να φαντασθεί τι είχε συμβεί κατά το χρονικό διάστημα που δεν είχε καμία απολύτως πρόσβαση ούτε στην ηλεκτρονική τραπεζική (internet banking) ούτε στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο.

Την υπόθεση χειρίζεται η δικηγόρος κ. Πολυξένη Χατζηγιάννη.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου