Ρεπορτάζ

«Ελπιδοφόρα τα μηνύματα από την αγορά της Κίνας»

Την πεποίθηση ότι ο τουρισμός θα αυξηθεί από την Κίνα προς την Ελλάδα στο άμεσο μέλλον, έχοντας πολλές προοπτικές ανάπτυξης σε όλους τους τομείς, εξέφρασε με δηλώσεις του στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος του Ελληνο-Κινεζικού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ. Κωνσταντίνος Γιαννίδης.
Με αφορμή και την πρόσφατη διοργάνωση στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, όπου η Κίνα ήταν η τιμώμενη χώρα αλλά και την έναρξη των δρομολογίων Αθήνα – Πεκίνο, που ανοίγει νέους δρόμους στην επικοινωνία μεταξύ των δύο χωρών, ο κ. Γιαννίδης εξέφρασε την αισιοδοξία του:
«Είναι επιτυχία ότι η Κίνα δεν ήταν απλώς η τιμώμενη χώρα στην 82η ΔΕΘ αλλά σημειώθηκε και μεγάλη συμμετοχή από κινεζικές εταιρείες με αποτέλεσμα να γίνουν πολλές συναντήσεις ώστε να τεθούν οι βάσεις για επενδύσεις στην χώρα μας. Βεβαίως, όπως όλοι γνωρίζουμε, οι επενδύσεις θα εξαρτηθούν από την γραφειοκρατία του ελληνικού κράτους. Ωστόσο, τα μηνύματα είναι πολύ ελπιδοφόρα, ενώ ανακοινώθηκε και το άνοιγμα του αεροπορικού δρομολογίου Αθήνα – Πεκίνο που δίνει πολλές προοπτικές στον τουρισμό από την Κίνα προς την Ελλάδα. Αυτό αποτελεί ένα πολύ μεγάλο επίτευγμα που εκτιμώ ότι θα ανεβάσει κατακόρυφα τις αφίξεις των τουριστών από την Κίνα», όπως τόνισε.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τις προτιμήσεις των Κινέζων τουριστών να επισκέπτονται τα ελληνικά νησιά και να πραγματοποιούν τους γάμους τους σε αυτά, ο κ. Γιαννίδης υπογράμμισε τα εξής:
«Ο αγαπημένος προορισμός για τέλεση γάμων είναι η Σαντορίνη, ενώ τον τελευταίο καιρό, κερδίζει έδαφος και η Ρόδος. Πιστεύω ότι χρόνο με το χρόνο, καθώς αυξάνεται ο τουρισμός από την Κίνα θα έχουμε και αύξηση στους γάμους. Σε αυτό, όπως είπαμε, βοηθάει και το νέο δρομολόγιο που συνδέει την Αθήνα με το Πεκίνο καθώς οι Κινέζοι είναι τουρίστες που τους αρέσει να ταξιδεύουν σε περιόδους που δεν σημειώνεται μεγάλη τουριστική κίνηση στην Ελλάδα, όπως ο Μάιος και ο Δεκέμβριος. Οπότε, ένας προορισμός, όπως η Ρόδος που έχει μεγαλύτερη ηλιοφάνεια και καλύτερες καιρικές συνθήκες σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας, ίσως να έχει το κίνητρο για να επιμηκύνει την τουριστική της περίοδο –τρόπον τινά. Αυτό θα φανεί στο άμεσο μέλλον και επαφίεται στους ανθρώπους του Τουρισμού να το οργανώσουν σωστά ώστε να έχουν και τα ανάλογα επιθυμητά αποτελέσματα».
Οι εξαγωγικές
δραστηριότητες
στην Κίνα
Ωστόσο, πέρα από τις επενδύσεις και τον Τουρισμό, η τεράστια αγορά της Κίνας αποτελεί μία πραγματική πρόκληση για εξαγωγικές δραστηριότητες. Και σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ελληνο-Κινεζικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον: «Πράγματι υπάρχει ενδιαφέρον για εξαγωγές ελληνικών προϊόντων τα οποία φαίνεται να προτιμούν οι Κινέζοι. Αν και είναι μια τεράστια αγορά, το Ελληνο-Κινεζικό Επιμελητήριο Ελλάδας προσπαθεί να προωθήσει τα ελληνικά προϊόντα μέσα από ενημερωτικές συναντήσεις, ημερίδες κ.λπ. για να υποδείξει και στους Έλληνες εξαγωγείς τι πρέπει να προσέξουν όταν θέλουν να επιχειρήσουν στην Κίνα. Π.χ. υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος συμπεριφοράς απέναντι στους Κινέζους, με κινήσεις και μια σειρά από σημεία που πρέπει να ακολουθήσουν. Είναι γεγονός πως ως αρχαίος πολιτισμός, οι Κινέζοι έχουν σε πολύ υψηλή εκτίμηση τους Έλληνες γι αυτό και έχουν γνώση της δικής μας ιστορίας. Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα για εμάς σε σύγκριση με τους άλλους λαούς και τις άλλες χώρες. Ωστόσο, επαφίεται σ’ εμάς πώς θα μάθουμε να καλλιεργούμε τις σχέσεις μας με τους Κινέζους ώστε να μπορέσουμε να προσελκύσουμε ένα εκατομμύριο τουρίστες στο άμεσο μέλλον».
Ο κ. Γιαννίδης ωστόσο, διαβεβαίωσε πως υπάρχει ενδιαφέρον και από τους Έλληνες επιχειρηματίες που είτε εγκαθίστανται σε πόλεις της Κίνας, όπως το Πεκίνο και η Σαγκάη (και μάλιστα νέοι σε ηλικίες) ενώ υπάρχουν και μεγάλες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που κάνουν επενδύσεις στην Κίνα (πλαστικά, κοσμήματα κ.ά.)
«Οι προτεραιότητές μας παραμένουν στην εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών προϊόντων προς την αγορά της Κίνας και φυσικά, να προωθήσει τις κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα που είναι πολύ σημαντικές. Παράλληλα, προσπαθούμε να προστατέψουμε τόσο τις ελληνικές επιχειρήσεις από κακές εισαγωγές κινεζικών προϊόντων και τούμπαλιν, δηλαδή, να προστατέψουμε τις κινεζικές εξαγωγές από κακές συνεργασίες στην Ελλάδα. Διότι όλα αυτά δημιουργούν κακό κλίμα ανάμεσα στις δύο χώρες καθώς στην επιχειρηματικότητα απαιτείται εμπιστοσύνη, σεβασμός και ποιότητα στα προϊόντα» όπως ανέφερε.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου