Φρενίτιδα για τις προσφορές της Black Friday και στη Ρόδο. Η κίνηση στην αγορά ήταν εμφανώς αυξημένη με τους καταναλωτές να έχουν επιδοθεί στο… κυνήγι των προσφορών. Αυτή τη φορά υπολογίζεται ότι το 95% των εμπορικών επιχειρήσεων στη Ρόδο μπήκε στο «παιχνίδι». Οι καταστηματάρχες, έχοντας δει όλο αυτό το διάστημα τα έσοδά τους να είναι πενιχρά, υιοθέτησαν σχεδόν όλοι τον νεόφερτο θεσμό της Black Friday. Πέρα από τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, αυτή τη φορά υπήρχαν προσφορές και στα είδη ρουχισμού, αλλά και καλλυντικά, είδη προικός, αξεσουάρ, παπούτσια κλπ.
Συνωστισμός γινόταν στα καταστήματα Public που έφεραν το θεσμό πέρυσι στην Ελλάδα και στη Ρόδο για πρώτη φορά. Έξω από το κατάστημα των Public στην νέα μαρίνα υπήρχαn ουρές από τις 6 το πρωί. Δούλεψαν επίσης πολύ καλά τα καταστήματα με είδη ένδυσης γνωστών αλυσίδων που υπάρχουν στο Μαντράκι.
Πολλοί ήταν οι καταναλωτές οι οποίοι αποφάσισαν να κάνουν τις αγορές τους χθες ενόψει Χριστουγέννων. Δηλώνοντας αποφασισμένοι να πάρουν αυτό που ήθελαν, περίμεναν έξω από τα καταστήματα πριν ανοίξουν. Έντονη ήταν η παρουσία νεαρών καταναλωτών στην αγορά, οι οποίοι είχαν βάλει στο μάτι κινητά, tablets και laptops. Μεγάλη ζήτηση είχαν επίσης οι τηλεοράσεις οι οποίες έγιναν ανάρπαστες…
«Η Black Friday μπορούμε να πούμε ότι λειτούργησε. Συμμετείχαν σχεδόν όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις του νησιού αυτή τη φορά. Υπήρξε αυξημένη κίνηση στην αγορά και τονώθηκε η ρευστότητα. Δεν μιλάμε για κερδοφορία, μιλάμε απλά για ενίσχυση της ρευστότητας. Οπωσδήποτε η ενίσχυση της ρευστότητας εν μέσω μίας νεκρής περιόδου βοήθησε πολύ τις επιχειρήσεις.
Υπήρξαν διάφορες προσφορές ανά επιχείρηση, αλλού χαμηλότερες και αλλού υψηλότερες. Κάποιες επιχειρήσεις διέθεσαν παλιό στοκ σε συμφέρουσες τιμές. Είχαν δηλαδή τη δυνατότητα να ξεστοκάρουν και να ρευστοποιήσουν», δήλωσε στη «δημοκρατική» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, Νίκος Μπόνης.
Υπενθυμίζεται ότι ο Εμπορικός Σύλλογος με ανακοίνωσή του καλούσε τις τοπικές επιχειρήσεις να πάρουν μέρος στην προωθητική ενέργεια, σημειώνοντας ότι πέρυσι εφαρμόστηκε κατά κύριο λόγο από πολυεθνικές επιχειρήσεις και ότι δεν έπρεπε να μείνει το πεδίο ελεύθερο μόνο για τους μεγάλους. «Η ροή της αγοράς μας υποχρεώνει να προσαρμοζόμαστε. Δεν μπορούμε να κάνουμε πίσω και να χάνουμε μερίδιο της κατανάλωσης», είπε ο κ. Μπόνης.
Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου, Κώστας Σπανός δηλώνει ότι τελικά αυτοί που επωφελήθηκαν περισσότερο, ήταν οι μεγάλες αλυσίδες και σημειώνει ότι οι προσφορές που υπήρχαν στα καταστήματα αυτά, ήταν σε πολλές περιπτώσεις μικρότερες από ό,τι στις κανονικές εκπτωτικές περιόδους.

«Υπήρξε μεγάλη κίνηση στην αγορά, τόσο στο κέντρο όσο και περιφερειακά. Οι καταναλωτές θέλησαν να επωφεληθούν από τις συμφέρουσες προσφορές. Σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις συμμετείχαν φέτος στην Black Friday αλλά τη μερίδα του λέοντος καρπώθηκαν οι μεγάλες αλυσίδες και οι πολυεθνικές. Σε συγκριμένα μαγαζιά γινόταν το αδιαχώρητο…
Βέβαια σχεδόν πουθενά δεν υπήρχαν μεγάλες προσφορές. Στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, που είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση οι προσφορές κυμαινόταν μεταξύ 15% και 20% χαμηλότερες δηλαδή από τις συνηθισμένες εκπτωτικές περιόδους. Στα πολυκαταστήματα ένδυσης οι προσφορές κυμαινόταν μεταξύ 40% και 50% σε συγκεκριμένο όγκο εμπορευμάτων, όπως άλλωστε προβλέπεται. Εν κατακλείδι, η αγορά κινήθηκε, αλλά επωφελήθηκαν περισσότερο οι αλυσίδες», είπε ο κ. Σπανός.
Να σημειωθεί ότι κάποια καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών είχαν εφαρμόσει και την Cyber Friday παρέχοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους από την Πέμπτη έως τις 12 το μεσημέρι της Παρασκευής μέσω του διαδικτύου.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ