Ειδήσεις

Νόμιμη η απεργία του Σωματείου Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων Ρόδου

Με απόφαση, που εξέδωσε χθες το απόγευμα, το Μονομελές Πρωτοδικείο Ρόδου με την διαδικασία του άρθρου 22 ν. 1264/1982 απορρίφθηκε η αγωγή της εταιρείας «Ελληνικά Λεωφορεία Α.Ε.» που εδρεύει στην Ελευσίνα Αττικής κατά του Σωματείου Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων Ρόδου και των κ.κ. Στυλιανού Καπάνταη του Γεωργίου και Γεωργίου Κρυστάλλη του Επαμεινώνδα, για να αναγνωριστεί ως παράνομη η απεργιακή κινητοποίηση που κηρύχθηκε στις 16.8.2018 και άρχισε στις 18.8.2018 και απειλείται να συνεχισθεί αορίστως.
Με την ίδια αγωγή ζητήθηκε να απαγορευθεί η παράταση και γενικά η συνέχιση της απεργιακής κινητοποίησης ή η επανάληψή της, καθώς και γενικά κάθε απεργιακή κινητοποίηση με τα ίδια ή παρεμφερή αόριστα και άκρως καταχρηστικά – παράνομα αιτήματα, είτε και με διαφορετική διατύπωσή τους ή και με οποιοδήποτε τρόπο ή μέθοδο συγκαλυμμένα, ή / και με την ίδια ή παρεμφερή μορφή.
Επιπλέον ζητήθηκε να απειληθεί, για κάθε μεμονωμένη παράβαση της απόφασης που θα εκδοθεί, κατά του πρώτου εναγομένου χρηματική ποινή 3.000 ευρώ και κατά καθενός των λοιπών εναγομένων, ως και κατά παντός μελλοντικού νόμιμου εκπροσώπου του πρώτου εναγομένου, προσωπική κράτηση έξι μηνών.
Η ενάγουσα είναι ανώνυμη εταιρεία τουριστικών λεωφορείων που δραστηριοποιείται στη Ρόδο εξυπηρετώντας εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες ετησίως για τις ανάγκες μετακινήσεώς τους από, προς και εντός του νησιού.
Πελάτες της, μεταξύ άλλων είναι οι τουριστικοί όμιλοι TUI και MILLENIUM καθώς και κορυφαία ξενοδοχεία διεθνών συμφερόντων τόσο στις πόλεις της Ρόδου και Λίνδου όσο και στο υπόλοιπο νησί, δηλαδή επιχειρήσεις οι οποίες ασχολούνται με την οργάνωση εκδρομών προς την Ελλάδα γενικότερα και την Ρόδο ειδικότερα, προσφέροντας συγχρόνως και υπηρεσίες με οργανωμένα πακέτα διακοπών σε εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες.
Απασχολεί σε μόνιμη βάση πλέον των 60 οδηγών τουριστικών λεωφορείων και mini bus, επιπλέον δε, λογιστήριο, εξειδικευμένο προσωπικό για την συντήρηση των οχημάτων της και βοηθητικό προσωπικό γενικών καθηκόντων.
Η εταιρεία εξυπηρετεί τον κύριο όγκο των τουριστικών μεταφορών στην Ρόδο και απασχολεί τον μεγαλύτερο αριθμό των τουριστικών οδηγών μελών του ανωτέρω εναγόμενου σωματείου.
Εξέθεσε ότι δέχθηκε να συμμετέχει σε συλλογική διαπραγμάτευση για την σύναψη Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για τους όρους και τις συνθήκες εργασίας των οδηγών τουριστικών λεωφορείων και mini bus του νησιού στα μέσα Ιουλίου 2018 στην οποία συμμετείχαν το εναγόμενο δια των 2ου και 3ου των εναγομένων καθώς και άλλες επιχειρήσεις του Κλάδου που δραστηριοποιούνται στο νησί.
Κατά την διάρκεια των συλλογικών διαπραγματεύσεων διαπιστώθηκε διάσταση απόψεων και θέσεων μεταξύ των κοινωνικών εταίρων.
Προς πίεση για την σύναψη Συλλογικής Σύμβασης, το εναγόμενο σωματείο μέχρι σήμερα προέβησαν σε κινητοποιήσεις και στάσεις εργασίας και αποφάσισε 24ωρη απεργία για την 1η Αυγούστου 2018.
Η ενάγουσα διατείνεται ότι κύριοι λόγοι διάστασης απόψεων είναι:
-Οτι ενώ κλήθηκε και δέχτηκε να συμμετέχει σε συλλογική διαπραγμάτευση για σύναψη Κλαδικής ΣΣΕ οι 2ος και 3ος εναγόμενοι, εν τέλει της πρότειναν σχέδιο Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας η οποία θα δέσμευε και εφαρμοζόταν εκ της νομικής της φύσεως μόνο στην επιχείρησή αυτή, και
– παρά τις προφορικές διαπραγματεύσεις της, το περιεχόμενο της πρότασης του εναγομένου δεν περιοριζόταν στην ρύθμιση των τακτικών αποδοχών για το έτος 2018-2019 αλλά προέβλεπε την θέσπιση επιδομάτων και λοιπών εκτάκτων αποδοχών που δεν προβλέπει ο Νόμος, τον υπολογισμό αποζημίωσης υπερωριακής απασχόλησης όχι επί των βασικών μισθών και ημερομισθίων αλλά επί των αποδοχών μετά των πάσης φύσεως επιδομάτων, μισθολογικές ωριμάνσεις, την θεσμική υποχρέωσή της για αποκλειστική απασχόληση προσωπικού υπό καθεστώς εξηρτημένης εργασίας πλήρους απασχόλησης αορίστου χρόνου κλπ.
Υποστήριξε παραπέρα ότι το Σχέδιο Επιχειρησιακής ΣΣΕ που αποτελούσε την πρόταση του εναγομένου περιέχει θεσμικούς όρους και ρυθμίσεις που απαγορεύονται ρητά από τον Νόμο λόγω των Μνημονιακών δεσμεύσεων της Χώρας και το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Εθνικής Οικονομίας.
Το Σωματείο από την άλλη επεσήμανε ότι τα μέλη του αναγκάζονται να βρίσκονται στο τιμόνι για 20 έως 22 ώρες συνεχόμενα, με το μεροκάματο να ανέρχεται στα 30 ευρώ και χωρίς ποτέ να αμείβονται για την υπερωριακή εργασία.
Σύμφωνα με όσα υποστήριξε η πλευρά των απεργών στο σύνολο των 280 οδηγών, που απασχολούνται κάτω από εξαντλητικές συνθήκες κατά παράβαση των όρων που θέτει ο νόμος για το ωράριο εργασίας τους αλλά και με μισθούς από 770 έως 880 ευρώ, απεργούν περίπου 40.
Την εταιρεία εκπροσώπησαν οι δικηγόροι κ.κ. Αλέξανδρος Μουρίκης και Κωνσταντίνος Ανυφαντής, πρόσθετη παρέμβαση υπέρ της εταιρείας άσκησε ο Σύλλογος Τουριστικών Πρακτόρων με τον δικηγόρο κ. Χάρη Βασιλειάδη ενώ το σωματείο των οδηγών εκπροσώπησαν οι δικηγόροι κ.κ. Ηλίας Ζωγραφίδης και Σάββας Λυριστής.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου