Ειδήσεις

Σήμερα η ελάχιστη αποτίμηση για τα 14 αεροδρόμια, την Τρίτη οι προσφορές

Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης για 40 έτη των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς σήμερα θα γίνει γνωστό στο ΤΑΙΠΕΔ το ποσό που αποφάσισε ο ανεξάρτητος σύμβουλος ως ελάχιστη αποτίμηση, και βάσει αυτού αύριο θα ανοιχθούν οι προσφορές των τριών μνηστήρων.

Τις τελευταίες ημέρες ακούγονται διάφορα νούμερα στην αγορά ως πιθανολογούμενο τίμημα, με πληροφορίες να μιλούν για 250 εκατ. ευρώ. Τα πάντα ωστόσο θα κριθούν από το τι θα περιλαμβάνουν οι προσφόρες, αν δηλαδή εκτός από το εφάπαξ τίμημα θα υπάρχει ένα ετήσιο ενοίκιο, τι ποσοστό θα δοθεί ως προκαταβολή, κ.οκ.

Σύμφωνα με το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης, οι ανάδοχοι θα κληθούν να κάνουν επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ, ενώ μετά δικαιούνται να προχωρήσουν σε αύξηση τιμολογίων.

Τα τρία σχήματα είναι Corporation America-ΜΕΤΚΑ, Fraport-Slentel (όμιλος Κοπελούζου) και Vinci Airports-ΑΚΤΩΡ και διεκδικούν δύο ομάδες αεροδρομίων : Η πρώτη περιλαμβάνει τους αερολιμένες Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Καβάλας, ενώ η δεύτερη αφορά τη Ρόδο, την Κω, τη Σάμο, τη Μυτιλήνη, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη και τη Σκιάθο.

Το σύνολο των επενδύσεων που υποχρεούνται να κάνουν οι ανάδοχοι στα αεροδρόμια (έργα αναβάθμισης και νέα έργα επέκτασης), θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο εντός 5-6 ετών από την υπογραφή της σύμβασης, κατ’ εκτίμηση έως τα μέσα του 2020.

Η μερίδα του λέοντος αφορά τα έργα επέκτασης (νέοι αεροσταθμοί, επεκτάσεις πίστας και υφιστάμενων κτιρίων, νέα πάρκινγκ οχημάτων), κόστους 200-250 εκατ. ευρώ, που πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί το αργότερο εντός 4 ετών από την έναρξη ισχύος της σύμβασης παραχώρησης. Οσο για τα έργα αναβάθμισης, θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί εντός 20 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης.

Ο παραχωρησιούχος δεν μπορεί να προχωρήσει σε αύξηση των τιμολογίων πριν από την ολοκλήρωση των έργων που απαιτούνται ανά αεροδρόμιο. Στην πράξη, αυτό του δίνει ένα σημαντικό κίνητρο για να ολοκληρώσει τα αρχικά έργα το ταχύτερο δυνατόν, προτού παρέλθουν οι προθεσμίες, προκειμένου να αυξήσει γρηγορότερα τα τιμολόγια.

Μέχρις ότου ολοκληρωθούν τα έργα, οι χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων θα φτάνουν κατ’ ανώτατο τα 14,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Μετά την ολοκλήρωσή τους οι χρεώσεις μπορεί να φτάσουν έως 20 ευρώ ανά επιβάτη (αύξηση 38%). Από τα ποσά αυτά 1,5 ευρώ ανά επιβάτη είναι η χρέωση που αφορά τις υπηρεσίες security. Ο παραχωρησιούχος οφείλει να καλύψει το συγκεκριμένο κόστος χωρίς να έχει δικαίωμα να αποκομίσει κέρδος.

http://www.tanea.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου