Τοπικές Ειδήσεις

To brand «Ελλάδα» φέρνει εν μέσω κορωνοϊού νέα projects στον τουρισμό-Στο πρόγραμμα Ρόδος και Κως

Στο επίκεντρο μονάδες 4 και 5 αστέρων καθώς και budget ξενοδοχεία με ιδιαίτερα όμως χαρακτηριστικά σε προορισμούς “πρώτης γραμμής”

Από τη μία η κατάρρευση του τουρισμού φέτος με πτώση πάνω από 70% στις αφίξεις και 80% στα έσοδα κι από την άλλη τα καινούρια projects, ακόμη κι από νέους παίκτες που επιλέγουν τώρα, εν μέσω Covid 19, να μπούν στην ελληνική αγορά.

Αιτία; Το ισχυρό brand “Ελλάδα” στον διεθνή τουριστικό χάρτη, που φαίνεται ότι έχει γίνει εν μέσω πανδημίας ακόμη ισχυρότερο και πάνω σε αυτό «ποντάρουν» ξένες αλυσίδες και εγχώριοι ξενοδόχοι για τη μέτα Covid -19 περίοδο. Σημειωτέον ότι η χώρα μας κατέλαβε την 5η θέση ως ένα από τα πιο ισχυρά brand διεθνώς στον τουρισμό μετά τη Γαλλία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία με βάση την τελευταία μελέτη της Ipsos, η οποία μετρά τη φήμη 50 κρατών σε διαφόρους τομείς, με την Ελλάδα να εκτοπίζει ως τουριστικό brand τις ΗΠΑ.

Κι αν η εποχή της φρενίτιδας στον ελληνικό τουρισμό που παρατηρήθηκε τη διετία 2018-2019 -οδηγώντας μάλιστα πολλούς από τους θεσμικούς του κλάδου να μιλούν για τον κίνδυνο υπερπροσφοράς σε περιπτώσεις π.χ. όπως η Αθήνα- ανακόπηκε λόγω της πανδημίας, τώρα, τα projects που δρομολογούνται είναι πιο στοχευμένα, σε προορισμούς “πρώτης γραμμής”, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται αφενός σε μονάδες υψηλών κατηγοριών, αλλά και σε πιο προσιτά (budget) ξενοδοχεία, με ιδιαίτερα ωστόσo χαρακτηριστικά που κάνουν τη διαφορά.

Κάπως έτσι, η αλυσίδα με τα πολυτελή Rocco Forte Hotels εξετάζει το ενδεχόμενο να δραστηριοποιηθεί στην ελληνική αγορά μέσω Μυκόνου, ενώ ήδη οι Αμερικανοί της Apple Leisure Group προχώρησαν σε συμφωνία διαχείρισης για την είσοδό τους στη χώρα μας, τη δεύτερη αγορά στη Νότια Ευρώπη μετά την Ισπανία, στα τρία από τα πέντε ξενοδοχεία που αγόρασε πέρυσι από το Louis Group η Hotel Investment Partners (HIP) σε Κρήτη.

Αντίστοιχα, στους λίαν δραστήριους, καινούριους, ξένους παίκτες με νέα projects προσεχώς στην ελληνική αγορά και κυρίως στην Αθήνα συμπεριλαμβάνονται οι Ισραηλινοί της Brown Hotels. Από την άλλη, η αμερικανική Hines, εκ των πρωταγωνιστών το τελευταίο διάστημα στο τουριστικό real estate στη χώρα μας, ακούγεται για μια ακόμη φορά στην αγορά για νέες εξαγορές σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς όπως για παράδειγμα στη Ρόδο, μετά τα ξενοδοχεία- πέντε στον αριθμό- που αγόρασε στην Κρήτη, ιδιοκτησίας των ομίλων Κεφαλογιάννη και Μαμιδάκη. Ωστόσο, με δεδομένα τα ανοικτά «μέτωπα» των νέων επενδύσεων του ομίλου που ξεπερνούν σε ύψος τα 300 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των ανακαινίσεων στα ξενοδοχεία της Κρήτης, του νέου οικιστικού project με τις 400 κατοικίες στη Βούλα για το οποίο θα πρέπει να ξεπεραστούν και τα εμπόδια με το δήμο, καθώς και της νέας, υπό κατασκευή ξενοδοχειακής μονάδας στη Συγγρού στο πρώην ακίνητο του Οdeon Starcity δίπλα από το υφιστάμενο Grand Hyatt, ιδιοκτησίας επίσης του ομίλου μαζί με την Henderson Park) σε συνδυασμό και με τον “παράγοντα πανδημία” οι Αμερικανοί, στην παρούσα φάση, κάνουν… κράττει.

 

Το Sentido Unique Blue Bar

Αντίθετα, δυνατά στην αγορά με στόχο ένα χαρτοφυλάκιο 700 δωματίων μπαίνει τώρα, εν μέσω Covid- 19, η Cretan Investments Group Hellas, ως ένας εγχώριος «παίκτης», που ήδη προχώρησε στην εξαγορά του πρώτου ξενοδοχείου, του lti AKS Minoa Palace συνολικής δυναμικότητας 119 δωματίων, από τον Όμιλο AKS Hotels.

Tα νέα projects

Ειδικότερα, όσον αφορά τα νέα projects «άνοιγμα» στην Ελλάδα, τη δεύτερη αγορά στην Νότια Ευρώπη μετά από αυτή της Ισπανίας, πραγματοποιεί η Apple Leisure Group, ο αμερικανικός όμιλος διαχείρισης ταξιδιών, φιλοξενίας και αναψυχής από την Β.Αμερική, που συνδέεται με τα επενδυτικά κεφάλαια της KKR.

«Η Ελλάδα είναι από τους από τους κυριότερους τουριστικούς προορισμούς στην Ευρώπη και η άφιξή μας στην ελληνική αγορά έρχεται μετά από μακρύ σχεδιασμό για την επέκτασή μας πέραν της Ισπανίας», δηλώνει σχετικά ο κ. Javier Águila, επικεφαλής για την Ευρώπη και την Παγκόσμια Στρατηγική στην Apple Leisure Group. H ALG αναλαμβάνει τη διαχείριση τριών ξενοδοχείων στην Ελλάδα, ιδιοκτησίας της Hotel Investment Partners (HIP) κι έτσι η χώρα μας γίνεται, εν μέσω πανδημίας, η δεύτερη ευρωπαϊκή αγορά για την εταιρεία, η οποία από το 2019 έχει ενσωματώσει συνολικά 19 ξενοδοχεία στη μεγαλύτερη τουριστική αγορά της Νότιας Ευρώπης, την Ισπανία (Βαλεαρίδες και Κανάρια νησιά). Τα τρία νέα ξενοδοχεία στην Κρήτη, την Κέρκυρα και τη Ζάκυνθο, με 845 δωμάτια συνολικά, θα διευθύνονται από την AMResorts , την εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχειακών brands της ALG.

Το Dave Red

Aφού ανακαινιστούν πλήρως από την ΗΙΡ, θα λειτουργήσουν από το 2022, υπό την επωνυμία Dreams Resorts & Spas στην Κρήτη και την Κέρκυρα και υπό την επωνυμία Alua Hotels & Resorts στη Ζάκυνθο. Υπενθυμίζεται εδώ ότι η ΗΙΡ εξαγοράστηκε το 2017 από επενδυτικά κεφάλαια της Blackstone που δραστηριοποιούνται στην αγορά ακινήτων και μετά από αλλεπάλληλες εξαγορές που ακολούθησαν, το χαρτοφυλάκιό της διευρύνθηκε σε 64 ξενοδοχεία με 19.248 δωμάτια, με παρουσία στην Ισπανία, στην Ελλάδα και στην Πορτογαλία, με τις επενδύσεις ενώ ειδικά για τη χώρα μας το ενδιαφέρον για τον τουρισμό είναι δεδομένο και για τη μετά Covid 19 περίοδο. Με αυτή την προσθήκη, η ALG διαθέτει πλέον 22 ξενοδοχεία και 7.205 δωμάτια στην Ευρώπη, ενώ πριν τη συμφωνία στη χώρα μας, η AMResorts διαχειριζόταν ήδη 10 ξενοδοχεία ιδιοκτησίας της HIP στην Ισπανία.

Όχι ένα αλλά πέντε ξενοδοχεία θέλει να ανοίξει στη χώρα μας την επόμενη χρονιά η Brown Hotels, ο ισραηλινός όμιλος που θέλει να επανασυστήσει την Ομόνοια με τέσσερα ξενοδοχεία γύρω από την πλατεία και διαφορετικά brands ακόμη και στην κατηγορία των budget ξενοδοχείων με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Αν και το χρονοδιάγραμμα έχει πάει πίσω λόγω της πανδημίας, μετά τη λειτουργία του Brown Acropol στον αριθμό 1 της Πειραιώς, για το 2021 έχει μετατεθεί η λειτουργία του Dave Red Athens- Son of A Brown, στα παλιά γραφεία του ΚΚΕ στη Βεραντζέρου, του Lighthouse Athens όπως θα μετονομαστεί το πρώην La Mirage στην Ομόνοια καθώς και του πρώην ξενοδοχείου Ιλιον επίσης στην περιοχή. Εν μέσω πανδημίας, το καλοκαίρι, οι Ισραηλινοί συμφώνησαν για τη διαχείριση ενός ακόμη ξενοδοχείου, boutique, στο κέντρο της Αθήνας, αυτή τη φορά στην περιοχή του Συντάγματος, την ίδια στιγμή που έχουν ήδη δρομολογήσει νέα projects στο Σούνιο, το Λουτράκι αλλά και τη συμπρωτεύουσα.

Ενδιαφέρον έχει και η περίπτωση της αλυσίδας Rocco Forte, η οποία συζητάει να έρθει στην Ελλάδα για τα projects του ομίλου Δουζόγλου στη Μύκονο. Εχοντας ξεκινήσει, με ιταλικό …αέρα από το 1996, η αλυσίδα αριθμεί 15 ανεξάρτητα ξενδοχεία και resorts σε “εξαιρετικά σημεία” όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε δημοφιλείς ιταλικούς προορισμούς (Ρώμη, Φλωρεντία, κ.α.), το Εδιμβούργο, το Λονδίνο, το Μόναχο, τη Φραγκφούρτη, το Βερολίνο κτ.λ., ενώ επόμενοι σταθμοί θα είναι στη Σαγκάη, το Παλέρμο και το Μιλάνο.

CIG Hellas: Επόμενοι σταθμοί μετά την Κρήτη, η Κως και η Ρόδος

Τον στόχο, σε πρώτη φάση, για ένα χαρτοφυλάκιο συνολικά 700 δωματίων έχει βάλει η Cretan Investments Group Hellas, με επόμενους σταθμούς πιθανότατα σε Κω και Ρόδο μετά την πρώτη εξαγορά που πραγματοποίησε στην Κρήτη από τον όμιλο AKS Hotels για το lti AKS Minoa Palace συνολικής δυναμικότητας 119 δωματίων.

«Ο κλάδος της φιλοξενίας είναι για εμάς το σπίτι μας», επισημαίνει στο “business stories” η κυρία Μαρίτα Καράτζη, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της CIG Hellas. «Ο όμιλος Cretan Investments Group Hellas και η MK Hotel Collection, ο επενδυτικός βραχίονάς του στο κομμάτι του τουρισμού, αποτελούν τη φυσική συνέχεια δύο και πλέον δεκαετιών ενεργής παρουσίας στον χώρο του επιχειρείν. Έχοντας συμπληρώσει μια μακρά πορεία ως διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου εταιρειών Καράτζη με ευθύνη για τον οικονομικό τομέα και τις ξενοδοχειακές δραστηριότητες ξεκινώ με την ομάδα της CIG Hellas έναν επενδυτικό επιχειρηματικό φορέα που στόχο έχει την στρατηγική τοποθέτηση σε επιλεγμένα ακίνητα φιλοξενίας στην Ελλάδα».

Η CIG Hellas πραγματοποιεί την πρώτη εξαγορά εν μέσω πανδημίας, με το σκεπτικό ότι η προσέγγισή της στον κλάδο της φιλοξενίας έχει μακροπρόθεσμο ορίζοντα και προοπτική. «Δεν έχουμε βραχυπρόθεσμη στρατηγική εξόδου και αυτό μας δίνει αρκετή “νηφαλιότητα” στη λήψη των επενδυτικών μας αποφάσεων. Θα είμαστε εδώ για αρκετές δεκαετίες και σε αυτό το πλαίσιο, η βραχυπρόθεσμη ή έστω μεσοπρόθεσμη επίδραση της πανδημίας δεν επηρεάζει ουσιαστικά τα μακροπρόθεσμα πλάνα μας» επισημαίνει η κυρία Καράτζη, δηλώνοντας αισιόδοξη για τον ελληνικό τουρισμό «τόσο σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα όσο και μακροπρόθεσμα. Οι προϋποθέσεις υπάρχουν και είναι στο χέρι μας να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία».

Το Sentido Unique Blue Beach

Η απόκτηση του lti AKS Minoa Palace, η μετονομασία σε Sentido Unique Blue Resort και η ένταξή του στο brand των Sentido Hotels & Resorts αποτελεί το πρώτο επενδυτικό βήμα του ομίλου CIG Hellas. «Ενδεικτικό των προθέσεων είναι το εύρος των ανακαινίσεων στις οποίες θα προβούμε και οι οποίες αγγίζουν σχεδόν το ένα τρίτο του συνολικού κόστους κτήσης. Ως ουσιαστική επιβράβευση αυτών των κινήσεων ο όμιλος DER Touristik προχώρησε μαζί μας στην υπογραφή νέου 3ετούς guarantee συμβολαίου συνοδευόμενου μάλιστα και από αυξήσεις τιμών που συνάδουν με την επένδυσή μας και την αναβάθμιση κατηγορίας της ξενοδοχειακής μονάδας».

Οσον αφορά το επενδυτικό πλάνο της CIG Hellas, η κυρία Καράτζη αναφέρει ότι στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα χαρτοφυλάκιο που θα προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες φιλοξενίας και «ανεξάρτητα από το concept του κάθε ξενοδοχείου θα καταστήσει τον όμιλό μας συνώνυμο της αυθεντικής ελληνικής φιλοξενίας. Σε αυτό το πλαίσιο, βασική μας επιδίωξη είναι να προχωρήσουμε σε μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα στην ανέγερση ή απόκτηση άλλων δύο ξενοδοχειακών μονάδων εντός Ελλάδος που θα ανεβάσουν τη συνολική μας δυναμικότητα στα 700 δωμάτια. Το ύψος αυτών των επενδύσεων θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την τοποθεσία υλοποίησης αλλά και από το concept του κάθε ξενοδοχείου».

Ως προς τις περιοχές ενδιαφέροντος, βασική προτεραιότητα αποτελεί η Κρήτη και ιδιαίτερα εκείνα τα σημεία που διαθέτουν ελκυστικά χαρακτηριστικά επισκεψιμότητας αλλά και μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές. «Σε δεύτερο επίπεδο, αυτή τη στιγμή εξετάζουμε και πρόσθετες γεωγραφικές αγορές με επίκεντρο την Κω και τη Ρόδο. Ταυτόχρονα, η επενδυτική μας ομάδα παρακολουθεί πολύ προσεκτικά και τους όρους που διαμορφώνονται σε αστικά κέντρα όπως η Αθήνα και μια σειρά από πόλεις της Ελλάδας με στόχο την επιλεκτική τοποθέτηση εφόσον πληρούνται τα κριτήρια που έχουμε θέσει για την είσοδό μας σε σχετικά ακίνητα».

Πηγή: newmoney.gr

Στεφανία Σούκη

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου