Ειδήσεις

Επαναπροκηρύσσεται ο διαγωνισμός για την ανάθεση της καθαριότητας

«Σάρκα και οστά» παίρνει πλέον, η προσπάθεια της δημοτικής αρχής Ρόδου να επαναπροκηρύξει τον νέο διαγωνισμό για την ανάθεση μέρους της καθαριότητας σε ιδιώτη, μετά την συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής, κατά την οποία το θέμα εγκρίθηκε ομοφώνως.
Στην συνεδρίαση που έγινε υπό την προεδρία του αντιδημάρχου Οικονομικών κ. Σάββα Διακοσταματίου, παρόντες ήταν οι αντιδήμαρχοι κ.κ. Δώρος Κωνσταντίνου και Μιχάλης Παλαιολόγου, η κα Βασιλική Ξεπαπαδάκη, ο κ. Στέφανος Κυριαζής, ο κ. Γιάννης Κορωναίος, οι νομικοί κ.κ. Θοδωρής Παπαγεωργίου και Δήμος Μουτάφης, και μέλη της επιτροπής.
Κατά την διάρκεια της συνεδρίασης ο κ. Παπαγεωργίου εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για κάποιες διατάξεις του Νόμου, που ίσως φέρουν εμπόδια και προβλήματα, στην διεξαγωγή του διαγωνισμού.
«Βαδίζουμε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα. Δεν μπορώ να πω με σιγουριά ότι καλυπτόμεθα. Δεν υπάρχουν πρότυπα τεύχη διακήρυξης, δεν υπάρχει προηγούμενο» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Παπαγεωργίου για να του απαντήσει ο κ. Διακοσταματίου:
Όπως τόνισε ο αντιδήμαρχος υπάρχουν λόγοι έκτακτης ανάγκης και είναι αναγκαίο να προχωρήσουν οι διαδικασίες για τον διαγωνισμό –παρά το γεγονός πως θα υπάρξουν προβλήματα στην διαδικασία. Μάλιστα, το χαρακτήρισε «πολιτική ευθύνη» απέναντι στους δημότες του νησιού, καθώς δεν είναι δυνατό να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση και η δημοτική αρχή να παραμένει άπραγη.
«Σε περίπτωση που δεν γίνει απολύτως τίποτα και μας τα μπλοκάρουν όλα, θα επανέλθουμε στο τωρινό καθεστώς: θα αγοράσουμε νέα απορριμματοφόρα και θα προχωρήσουμε με το υπάρχον προσωπικό. Υπάρχει η αναγκαιότητα του κατεπείγοντος, είναι λόγοι δημόσιας υγείας και κατάστασης έκτακτης ανάγκης για το νησί της Ρόδου, να είμαστε έτοιμοι πριν από την έναρξη της επόμενης τουριστικής σεζόν» όπως τόνισε.
Από την μεριά του, ο κ. Παλαιολόγου ξεκαθάρισε ότι σε περίπτωση που δεν προχωρήσουν τελικά οι διαδικασίες, μπορούν να εξευρεθούν λύσεις και να λειτουργήσει η Υπηρεσία Καθαριότητας με τα υπάρχοντα μέσα: «Έχουμε 6.000 κάδους. Εάν έρθει και ο ιδιώτης θα φέρει ακόμη 1.200 κάδους. Εμάς μας ενδιαφέρει η επάρκεια και η καθαριότητα στο νησί. Μπορούμε να αντεπεξέλθουμε».
Στη δημοτική αρχή, επικρατεί αισιοδοξία πάντως, καθώς η νέα προκήρυξη διαφέρει αισθητά σε σχέση με την προηγούμενη έχοντας βελτιωμένους όρους αλλά και ποιοτικά χαρακτηριστικά, ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε εμπλοκή στην πορεία του διαγωνισμού, μετά και την τεράστια καθυστέρηση που προέκυψε εξαιτίας του νόμου 4412/2016 για τις δημόσιες συμβάσεις και τις συμβάσεις παραχώρησης.
Η νέα προκήρυξη αποτελεί προϊόν στενής συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών του Δήμου, κυρίως μεταξύ της Διεύθυνσης Καθαριότητας, της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και της Διεύθυνσης Οικονομικών, προκειμένου να επιτευχθεί άρτιο αποτέλεσμα προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα και εναρμονισμένο με την νέα νομοθεσία, και κυρίως, να μην χαθεί άλλος χρόνος, ώστε η δημοτική αρχή να είναι έτοιμη στην έναρξη της τουριστικής περιόδου του 2017.
Όπως προκύπτει από πληροφορίες της «δ», υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από εταιρείες/σχήματα για να λάβουν μέρος στον νέο διαγωνισμό, πολλές από τις οποίες δεν είχαν συμμετάσχει στον πρώτο.
Η διάρκεια παροχής της υπηρεσίας θα είναι για τρία έτη, με δυνατότητα παράτασης, κατ’ ενάσκηση του ρητώς προβλεπόμενου δικαιώματος προαίρεσης, για ένα επιπλέον έτος, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, που περιγράφονται στην διακήρυξη και την τεχνική έκθεση που τη συνοδεύει, με προϋπολογισμό δαπάνης 10.185.262,75 € και σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος προαίρεσης  13.580.350,33 € (χωρίς ΦΠΑ) και συνολικό προϋπολογισμό έργου: (περιλαμβανομένου του αναλογούντος Φ.Π.Α.) 12.629.725,81 € και με δικαίωμα προαίρεσης 16.839.634,41 €.

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Ο συνολικός Ενδεικτικός Προϋπολογισμός (περιλαμβανομένου του αναλογούντος Φ.Π.Α.) ανέρχεται στο ποσό των: 12.629.725,81 € και με δικαίωμα προαίρεσης    16.839.634,41 €.
Η δαπάνη θα βαρύνει τον Κ.Α. 20-6277.0005.
Η διατιθέμενη πίστωση σε βάρος οικείου προϋπολογισμού του Δήμου έχει ως ακολούθως:
50.000,00 € για το οικονομικό έτος 2016
4.210.000,00 € για το οικονομικό έτος 2017
4.210.000,00 €  για το οικονομικό έτος 2018
4.210.000,00 €  για το οικονομικό έτος 2019
4.210.000,00 €  για το οικονομικό έτος 2020
Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού οι ενδιαφερόμενες εταιρείες θα πρέπει να έχουν στόλο με σύγχρονα οχήματα και να μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες της Ρόδου οι οποίες αυξομειώνονται στη διάρκεια του έτους, λόγω της τουριστικής περιόδου, ενώ έχει μειωθεί σημαντικά το ποσό της πιστοληπτικής ικανότητας, το οποίο προσδιορίζεται πλέον στο 20% του ετήσιου προϋπολογισμού, γεγονός που εκτιμάται ότι θα βοηθήσει σημαντικά στην επιτυχή έκβαση του διαγωνισμού. Αξίζει να σημειωθεί πως στους όρους περιλαμβάνεται και η δυνατότητα του Δήμου να προχωρήσει σε μείωση μέχρι και 50% του φυσικού αντικειμένου, ενώ το αντικείμενο του έργου χωρίζεται πλέον σε τρεις κατηγορίες, ανάλογα τις ανάγκες της περιόδου.
Στόχος είναι, να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από την συνάρτηση ποιότητας/τιμής, μέσα από τις προσφορές ώστε και ο Δήμος να βγει κερδισμένος και οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τον πολίτη να βελτιωθούν αισθητά.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι προχθές έφτασαν στη Ρόδο τα μηχανήματα του σταθερού εξοπλισμού του ΚΔΑΥ.
Στη δημοτική αρχή πάντως, επικρατεί αισιοδοξία, εκτιμώντας ότι έχει «θωρακιστεί» με σχολαστικότητα κάθε στάδιο του διαγωνισμού και έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο οι αστοχίες του προηγούμενου διαγωνισμού.

2

1

 

 

 

 

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου