Τοπικές Ειδήσεις

Γιάννης Καμπούρης στον topfm: Ο Ιούνιος, μετά από καιρό, θα κλείσει με αρνητικό πρόσημο – Μας προβληματίζουν τα κενά στην πληρότητα των ξενοδοχείων το επόμενο δίμηνο

Σε «αναμμένα κάρβουνα» κάθεται ο κλάδος του τουρισμού, ανά την υφήλιο – πόσο μάλλον στη χώρα μας για την οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη δεξαμενή στήριξης της οικονομίας – όσο οι σειρήνες του πολέμου στη Μέση Ανατολή ηχούν όλο και πιο έντονα, σκορπίζοντας ανασφάλεια και αβεβαιότητα για την επόμενη μέρα…

Στη Ρόδο, περιοχή που ανήκει σε αυτές που επηρεάζονται περισσότερο από το «πάγωμα» των μετακινήσεων Ισραηλινών και την ακύρωση πτήσεων προς και από το Ισραήλ, είναι ήδη αισθητά τα πρώτα σημάδια της έκρυθμης κατάστασης… Οι απώλειες, προς το παρόν, έχουν να κάνουν μονό με Ισραηλινούς επισκέπτες αλλά η μεγαλύτερη ανησυχία αφορά στις επιπτώσεις και στις ανατροπές που θα υπάρξουν αν παραμείνει στα ύψη η ένταση για μεγάλο διάστημα, με αποτέλεσμα οι προβλεπόμενες αυξήσεις στα καύσιμα και στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων να απειλούν τον τουρισμό με το σοβαρότερο πλήγμα των τελευταίων χρόνων…

Του Στέλιου Σαρέσκου

Ο Γιάννης Καμπούρης, εκ των παλαιότερων και εμπειρότερων τουριστικών πρακτόρων του νησιού, φιλοξενήθηκε στο στούντιο του topfm και στην εκπομπή «Ρόδος είναι και γυρίζει» και μίλησε με τον Στέλιο Σαρέσκο για τα σημερινά δεδομένα της τουριστικής σεζόν, για τη δυνατότητα και τις επιλογές προκειμένου να αναπληρωθεί το κενό των Ισραηλινών, για το χειρότερο σενάριο που μπορεί να συμβεί αν συνεχιστεί ο πόλεμος, για τις αγορές που στηρίζουν τη Ρόδο σε κάθε συνθήκη, για την επιμήκυνση της σεζόν, για το ρόλο των ξενοδοχείων και την ποιότητα στην παροχή υπηρεσιών, ευχόμενος κάποια στιγμή να φθάσουν σε ανάλογο επίπεδο οι υποδομές και το οδικό δίκτυο του νησιού…

«Η ψυχολογία του κόσμου είναι η βασική αιτία για τη μείωση της ροής των κρατήσεων»

«Το καλό είναι ότι οι μόνες απώλειες οι οποίες υπάρχουν αυτή τη στιγμή είναι από την αγορά του Ισραήλ. Γενικότερα, η ευρωπαϊκή αγορά, προς το παρόν, δεν έχει επηρεαστεί τόσο πολύ. Απλά παρουσιάζει μία μικρή μείωση στη ροή των κρατήσεων. Κι αυτό συνδέεται άμεσα με το ψυχολογικό για πολύ κόσμο που βλέπει τις προτεραιότητες του να αλλάζουν και αφήνει τις διακοπές του για αργότερα εφόσον ηρεμήσει η κατάσταση… «

«Ο Ιούνιος, μετά από καιρό, θα κλείσει με αρνητικό πρόσημο»

«Αν συνεχιστεί για πολύ καιρό ο πόλεμος, οι αναμενόμενες αφίξεις 130-140.000 Ισραηλινών θα χαθούν για φέτος και θα είναι μια απώλεια ανεπανόρθωτη… Διαφορετικά, αν σταματήσουν σύντομα οι εχθροπραξίες, ας πούμε έως το τέλος Ιουνίου, θα χάσουμε γύρω στους 12-13.000 Ισραηλινούς… Για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, ο Ιούνιος θα κλείσει με αρνητικό πρόσημο… Και το θετικό με αυτές τις αγορές είναι ότι επανακάμπτουν γρήγορα. Οι άνθρωποι σε αυτές τις χώρες είναι μαθημένοι να ζούνε με τον πόλεμο, κάτω από τέτοιες ακραίες συνθήκες, από τη μία μέρα στην άλλη και παράλληλα να προγραμματίζουν και τις διακοπές τους… «

«Να ποντάρουμε στις δυνατότερες αγορές μας, της Αγγλίας και της Γερμανίας»

«Μια παράπλευρη απώλεια της ακύρωσης των πτήσεων από και προς Ισραήλ είναι τα κενά που δημιουργήθηκαν στα ξενοδοχεία του βόρειου τμήματος του νησιού, όπου διαμένουν συνήθως οι Ισραηλινοί, από την Ιξιά έως το Φαληράκι. Τώρα θα αναγκαστούν να κάνουν προσφορές σε άλλες αγορές για να γεμίσουν τα δωμάτια που μένουν άδεια. Γενικά, θα γίνει προσπάθεια να καλυφθούν τα όποια κενά προκύψουν, από τις δύο, πιο δυνατές αγορές μας, αυτές της Αγγλίας και της Γερμανίας «

«Η αγορά της Σκανδιναβίας παραπαίει…»

«Η ανακατεύθυνση σε εναλλακτικές αγορές είναι μια λύση, αλλά δεν έχει άμεσο αποτέλεσμα, αυτό δηλαδή που χρειαζόμαστε στην παρούσα φάση.  Το άσχημο είναι ότι η αγορά της Σκανδιναβίας που πέρσι μας έδωσε πολύ καλά νούμερα, φέτος παραπαίει… Η αλήθεια είναι ότι τα πακέτα έχουν ακριβύνει. Αν ρίξετε μια ματιά στο κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων θα το διαπιστώσετε. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο τουρισμός είναι αρκετά ευαίσθητο προϊόν. Οσο δύσκολα έρχεται κάποιος, τόσο εύκολα φεύγει… «

«Μόνο οι ξενοδόχοι και οι πράκτορες βάζουν πλάτη για να μείνει ο τουρισμός της Ρόδου σε υψηλό επίπεδο»

«Τα τελευταία χρόνια στη Ρόδο, κυρίως οι ξενοδόχοι και εμείς οι πράκτορες βάζουμε πλάτη για να κρατήσουμε τον τουρισμό στο νησί σε υψηλό επίπεδο. Ρίχνουμε τις τιμές, κάνουμε εκπτώσεις, δίνουμε προσφορές, μειώνουμε τα μεταφορικά…  Και όλα από την τσέπη μας. Κανένας άλλος δεν βοηθάει «

«Μην γκρινιάζουμε αν οι επισκέπτες δεν ξοδεύουν… Η Ρόδος πρέπει να γεμίσει 250.000 κρεβάτια…»

«Η Ρόδος ποντάρει στο μαζικό τουρισμό, έχει να γεμίσει 250.000 κρεβάτια… Και το 70% των ξενοδοχείων είναι με all inclusive. Δεν γίνεται να περιμένουμε απ  όλους τους τουρίστες να έχουν γεμάτο πορτοφόλι. Όλοι είναι καλοδεχούμενοι… Διαφορετικά δεν μπορούμε να γεμίσουμε… «

«Ούτε είναι δυνατόν να … πούμε, στον επισκέπτη, ότι πέρα από τα έξοδα σου στη διαμονή, τις εκδρομές που θέλεις να κάνεις… ξόδεψε κι άλλα χρήματα σε 5-10 ακριβά εστιατόρια… Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα… «

«Μας προβληματίζουν τα κενά στην πληρότητα των ξενοδοχείων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο»

«Από την άλλη πλευρά, είναι γεγονός ότι το κόστος των διακοπών έχει αυξηθεί σημαντικά από την περίοδο του covid έως σήμερα, κάτι που φυσικά αποτυπώνεται και στις τιμές των ξενοδοχείων. Δεν είναι τυχαίο ότι τον τελευταίο καιρό βλέπουμε μια μεγάλη στροφή, κυρίως από τους Γερμανούς, προς τον τουρισμό με αυτοκίνητα. Ειδικά από οικογένειες.

«Το μεγαλύτερο πρόβλημα, αυτή τη στιγμή, στη Ρόδο, από τις κρατήσεις, αφορά στον περιορισμένο βαθμό πληρότητας που παρατηρείται τον Ιούλιο και τον Αύγουστο και μάλιστα σε ξενοδοχεία πέντε αστέρων. Τι σημαίνει αυτό; Ο, τι πολλές οικογένειες έκριναν ακριβό το πακέτο. Ίσως υπάρξει κάποια αναπροσαρμογή τιμών από αυτά τα ξενοδοχεία «

«Αρνητικά σχόλια ακούμε μόνο για … χρεώσεις στην εστίαση»

«Όμως, στη Ρόδο έχουμε τα καλύτερα, τα πιο ποιοτικά ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Η προσπάθεια που κάνουν οι ξενοδόχοι όλα τα χρόνια κρατάνε το επίπεδο των υπηρεσιών πολύ ψηλά. Μόνο τα σχόλια να δείτε, στο βιβλίο των επισκεπτών, θα καταλάβετε. Αρνητικές κριτικές ακούμε και διαβάζουμε, κυρίως για τις χρεώσεις κάποιων εστιατορίων… Αυτό είναι πρόβλημα. Ότι ορισμένοι, ευτυχώς λίγοι, στην εστίαση, εκμεταλλεύονται τους τουρίστες… «

«Ανάλογα προβλήματα, λόγω του πολέμου, έχει και η Τουρκία που είναι ανταγωνιστική αγορά για εμάς και επίσης θα επιχειρήσει με προσφορές σε αγορές οι οποίες ενδιαφέρουν τη Ρόδο, να γεμίσει τα δικά της κενά. Οι τιμές των ξενοδοχείων στην Τουρκία είναι πιο ακριβές από τις αντίστοιχες της Ρόδου «

«Οι προκρατήσεις, τον Μάρτιο, μας «έδειχναν» νέο ρεκόρ… Αυτές σώζουν έως τώρα τη σεζόν…»

«Βλέπαμε τις προκρατήσεις τον Μάρτιο και είμασταν βέβαιοι ότι θα ξεπεράσουμε το περσινό ρεκόρ. Αυτό σώζει τη χρονιά έως τώρα. Ελπίζω ότι θα τελειώσει σύντομα ο πόλεμος. Διαφορετικά, είτε πάει σε μεγάλη διάρκεια, είτε, πολύ περισσότερο, κλείσουν τα στενά του Ορμούζ, θα έχουμε σοβαρά προβλήματα «

«Η κύρια αδυναμία μας εδώ και καιρό, στη Ρόδο, είναι οι υποδομές μας, κυρίως οι δρόμοι. Και όσο περνάει ο καιρός μεγαλώνει… Για να προστατεύσουμε τη βασική μας πηγή εσόδων πρέπει να φροντίσουμε και την πόλη, με σκοπό να νιώθει ακόμα πιο ασφαλής ο επισκέπτης. Ευτυχώς, οι επιχειρηματίες του νησιού είναι πολύ έμπειροι, ξέρουν τι πρέπει να κάνουν και θα προστατεύσουν το νησί όσο καλύτερα μπορούν…»

«Είναι εφικτή η επιμήκυνση της σεζόν – Φέραμε 30.000 τουρίστες πέρσι τον χειμώνα…»

 

«Είναι εφικτή η επιμήκυνση της σεζόν με ειδικά προγράμματα για τον χειμερινό τουρισμό. Το γραφείο μας, έφερε συνολικά 30.000 τουρίστες, πέρσι, από τα μέσα Σεπτεμβρίου έως τις 20 Μαίου. Οι περίπου 10.000 ήρθαν μέχρι τον Δεκέμβριο και οι υπόλοιποι 20.000 τουρίστες από τις αρχές Φεβρουαρίου… Από τη Γερμανία, την Αυστρία, τη Γαλλία… Οι περισσότεροι, άνθρωποι τρίτης ηλικίας που μένουν σε μεγάλα ξενοδοχεία που είναι ανοιχτά τον χειμώνα.  Φέτος, θα επεκτείνουμε το πρόγραμμα και στην Κω «

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου