Η επιτυχία μιας εξωστρεφούς τουριστικής στρατηγικής για την Αθήνα κρίνεται από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που αναδεικνύει, τόνισε ο Πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός.

Την δυνατότητα της Αθήνας -παρά τα πολλά της προβλήματα- να αποτελεί διαχρονικά μια ‘δυνατή εμπειρία’ για τους επισκέπτες, κατέγραψε η φετινή 14η Έρευνα ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting «Περί ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2018», σύμφωνα με ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού.

Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τα τέλη Ιουνίου έως και την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου σε ξενοδοχεία – μέλη της ΕΞΑΑΑ, συμμετείχαν περί τους 1500 επισκέπτες- ένοικοι ξενοδοχείων όλων των κατηγοριών, οι οποίοι βαθμολόγησαν την εμπειρία της Αθήνας με 7,9/10, ενώ το ποσοστό των τουριστών που θα σύστηνε την Αθήνα σε άλλους, φτάνει το 96% το 2018.

Οι περισσότεροι επισκέπτες που ερωτήθηκαν -κυρίως Ευρωπαίοι και Αμερικανοί κάθε ηλικίας- επέλεξαν την Αθήνα για αναψυχή και διακοπές (σε ποσοστό έως 79%), κάτι που φανερώνει πως η ελληνική πρωτεύουσα κατάφερε πλέον να επιβληθεί ως ‘προορισμός διακοπών’, με ‘μεγάλο αρχαιολογικό-πολιτιστικό ενδιαφέρον’ (έως 81%) και με εντυπωσιακό για πόλη ποσοστό επαναλαμβανόμενων επισκεπτών (έως45%).

Η σύγχρονη ζωή της Αθήνας ως πόλος έλξης δεν εντυπωσιάζει ιδιαίτερα τους επισκέπτες (από 15%-27% αναλόγως της ηλικίας τους), ενθαρρυντικό όμως είναι το γεγονός ότι ενθουσιάζει περισσότερο τους νέους μεταξύ 18-30 ετών. Το παραλιακό μέτωπο και οι ακτές της Αττικής δείχνουν να ενδιαφέρουν επίσης τις νέες ηλικίες (έως 60%) αλλά και να γίνονται δημοφιλείς για κολύμπι (έως και 82%). Τα συμπεράσματα που προέκυψαν ωστόσο, δεν είναι μόνο θετικά:

Ο επαγγελματικός και συνεδριακός τουρισμός παρουσιάζεται στάσιμος και ‘άτονος’ (10% περίπου). Τα νησιά του Αργοσαρωνικού αν και εκπλήσσουν ευχάριστα (51%) όποιον τα επισκεφθεί, δεν εντάσσονται σε εκδρομές στο πλαίσιο της επίσκεψης στην Αθήνα (σ.σ. το ποσοστό δεν ξεπερνά το 8%). Επίσης το 61% των επισκεπτών δεν γνωρίζει τίποτα για τον αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, ενώ η προώθηση και η προβολή (διαδίκτυο – ταξιδιωτικά γραφεία, διαφήμιση, σχετική αρθρογραφία κ.λπ.) με βάση τα συμπεράσματα της έρευνας απαιτεί ενδυνάμωση.

Εντυπωσιακά δεδομένα προκύπτουν και από τη σύγκριση Αθήνας – Βαρκελώνης σε αντίστοιχη έρευνα: Ενώ η ικανοποίηση των τουριστών από κατοίκους, τουριστικές επιχειρήσεις και τουριστικές εμπειρίες κινούνται σε γενικές γραμμές στα ίδια επίπεδα για τις δύο πόλεις, στην τελική σύγκριση η Βαρκελώνη υπερτερεί με ποσοστό ικανοποίησης επισκεπτών που ξεπερνά το 8,5/10 καθώς εκεί, δημόσια καθαριότητα, ασφάλεια και υποδομή λειτουργούν πιο δομημένα και τα προβλήματα με συγκοινωνίες, ηχορρύπανση κ.ά. είναι πολύ λιγότερα.

Κίνηση και απόδοση ξενοδοχείων

Σε ότι αφορά στα στοιχεία κίνησης και απόδοσης των ξενοδοχείων έως και τον Αύγουστο 2018, προκύπτει αύξηση της πληρότητας στο 8μηνο της τάξης του 2,2%, και της μέσης τιμής δωματίου κατά 8,5%.

Ωστόσο, σε σύγκριση με τα δεδομένα προηγουμένων ετών, η πτώση (αρνητικό πρόσημο) της πληρότητας των ξενοδοχειακών μονάδων επί τρείς μήνες και μάλιστα αιχμής (Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο κατά -0,2%, -1,4% και -0,5% αντίστοιχα) και η μεγάλη απόκλιση μεταξύ διεθνών τουριστικών Αφίξεων στο ΔΑΑ και πληρότητας ξενοδοχείων το 7μηνο, γεννούν προβληματισμό για την διαμονή των επισκεπτών στην πόλη. Πιο συγκεκριμένα ενώ οι αφίξεις στο αεροδρόμιο έως και τον Ιούλιο 2018 δείχνουν αύξηση κατά 21,8%, η πληρότητα των ξενοδοχείων την ίδια περίοδο δεν ξεπερνά σε αύξηση το 3,6%.

Ο προβληματισμός ενισχύεται όταν με βάση τα επίσημα στοιχεία ΞΕΕ, η δυναμικότητα της Αθήνας δεν έχει μεταβληθεί εντυπωσιακά τα τελευταία 4 χρόνια παρά μόνο κατά 3 νέες ξενοδοχειακές μονάδες και 648 επιπλέον δωμάτια που αντιστοιχούν σε 2016 κλίνες.

Είναι σαφές λοιπόν πως είτε τα καταλύματα «οικονομίας διαμοιρασμού», είτε τα … τύπου «οικονομίας διαμοιρασμού», είτε η ‘παραξενοδοχία’ απορροφούν μεγάλο πλέον ποσοστό επισκεπτών. Τα στοιχεία που αφορούν στα καταλύματα αυτά, δυστυχώς, δεν έχουν καταγραφεί ακόμη επισήμως, ενώ ισχύουν όλα όσα γνωρίζουμε περί αθέμιτου ανταγωνισμού, περί διαφευγόντων κερδών από φόρους κ.ά. από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Ταυτόχρονα η αθηναϊκή ξενοδοχία βιώνει υπερφορολόγηση των ξενοδοχείων, ενώ η Αθήνα δεν έχει καταφέρει να επιλύσει ακόμη τα χρόνια προβλήματα δυσλειτουργίας της.

Όπως επεσήμανε δε, ο επί δύο θητείες Πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ και νυν Πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός στην ομιλία του αναλύοντας τα παραπάνω στοιχεία, «η πορεία της Αθήνας αλλά και της χώρας θα πρέπει να βασιστεί πλέον πάνω σε πέντε συγκεκριμένους πυλώνες: Δημιουργικότητα, Εξωστρέφεια, Συνεργασία, Αλληλεγγύη και Αμεσότητα.

Η επιτυχία μιας εξωστρεφούς στρατηγικής κρίνεται από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που αναδεικνύει – όπως είπε χαρακτηριστικά. Επίσης, η συνεργασία είναι και η απάντηση σε μερικά κεφαλαιώδη ζητούμενα για την Αθήνα, τον Πειραιά, την Αττική, τον Αργοσαρωνικό. Η αναβάθμιση και η αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου, η προώθηση της επένδυσης για την αξιοποίηση του Ελληνικού, η συνολικότερη ανάγκη της Αθήνας να ανανεώσει τις υποδομές της, να εμπλουτίσει το προϊόν της και να βελτιώσει την πρότασή της προς πολίτες και επισκέπτες, περνούν μέσα από τη συνεργασία».

Ο κ. Βασιλικός αναφέρθηκε επίσης στον καθοριστικό ρόλο του Τουρισμού για την οικονομία, τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και την ευημερία των τοπικών κοινωνιών και τον χαρακτήρισε ‘ηγέτη’ μιας προσπάθειας που πρέπει να είναι κοινή και να ενταθεί κεφαλαιοποιώντας την εμπειρία και τα μαθήματα της κρίσης. Είναι ο σωστός χρόνος για να εκπέμψουμε το σωστό μήνυμα πως η Ελλάδα μαθαίνει, αλλάζει, ακολουθεί με συνέπεια και συνέχεια το δύσκολο δρόμο της αυτοβελτίωσης και δεν οπισθοδρομεί στην ευκολία και τη βολικότητα που ανακυκλώνουν αδυναμίες και αδιέξοδα».

Ο Αντιπρόεδρος ΕΞΑΑΑ και ασκών χρέη Προέδρου κ. Απόστολος Μουσαμάς,αναφέρθηκε στον πολυσύνθετο ρόλο της Ένωσης, επισημαίνοντας τη συνεχή προσπάθεια της αθηναϊκής ξενοδοχίας όχι μόνο σε ότι αφορά στα κλαδικά θέματα σε συνεργασία με τους λοιπούς τουριστικούς και επαγγελματικούς φορείς του Τουρισμού, αλλά σε όλα τα πεδία που αφορούν τη ποιότητα ζωής στην πόλη, όπως η ενίσχυση και η προβολή του προορισμού σε όλες τις θεματικές παραμέτρους (mice, city break, leisure, κ.λπ), η έρευνα στοιχείων, η συνεργασία μεταξύ φορέων και επιχειρήσεων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, το γνήσιο ενδιαφέρον για τα κοινωνικά προβλήματα, τον Πολιτισμό τον Αθλητισμό, κ.ά.

Επίσης, αναφέρθηκε στις εξειδικευμένες ημερίδες που πραγματοποιούνται από την ΕΞΑΑΑ με σκοπό την ενημέρωση των ξενοδοχείων – μελών από την ίδια την αγορά σε θέματα ενδιαφέροντος (όπως ενέργεια-ανακαίνιση-υπηρεσίες-τεχνολογία κ.ά.) καθώς και στο νέο, δυναμικό και εντυπωσιακό website της Ένωσης – το οποίο και παρουσιάσθηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.

Η Ετήσια Γενική Τακτική Συνέλευση ΕΞΑΑΑ πραγματοποιήθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου στο ξενοδοχείο ‘CROWNE PLAZA ATHENS CITY CENTRE” παρουσία των ξενοδόχων της Αθήνας εκπροσώπων πολιτειακών και τοπικών φορέων, συνεργατών ΕΞΑΑΑ και ΜΜΕ.

πηγή euro2day.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ