Ειδήσεις

Θετικός ο απολογισμός και απτά τα αποτελέσματα

Γράφει ο
Νεκτάριος Καλογήρου

Με απόλυτη επιτυχία συμπληρώθηκε ο πρώτος χρόνος της πρωτοβουλίας “Rhodes: Luxury is culture”, στη διάρκεια της οποίας υιοθετήθηκαν σειρά δράσεων για την ανάδειξη της ποιότητας και της πολυτέλειας της Ρόδου και της Σύμης. Εκδηλώσεις, πλούσιο φωτογραφικό υλικό, κείμενα χιλιάδων λέξεων, μεταφράσεις και εκδόσεις δημιούργησαν το υλικό που ταξίδεψε σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού και υποστήριξε την προβολή των δυο νησιών.

Το βιβλίο που εκδόθηκε στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας, χρηματοδοτήθηκε ολόκληρο από τους συνεργαζόμενους επιχειρηματίες. Ιδιοκτήτες μικρών boutique καταλυμάτων, παραγωγοί τοπικών προϊόντων, ιδιοκτήτες δράσεων εναλλακτικού αθλητισμού, εταιρείες ακτοπλοΐας που δραστηριοποιούνται στη Δωδεκάνησο υποστήριξαν έμπρακτα το όλο εγχείρημα. Το αποτέλεσμα ήταν 100 σελίδες γεμάτες γνώση, πολιτισμό και πολυτέλεια για τη Ρόδο και τη Σύμη· όλες στα ελληνικά, τα αγγλικά, τα γερμανικά και τα γαλλικά.
Οι δύο εκδόσεις (ελληνοαγγλική και γαλλογερμανική) ταξίδεψαν σχεδόν σε ολόκληρη την Ευρώπη συμβάλλοντας καθοριστικά στη γενικότερη προσπάθεια προβολής των δύο νησιών. Ειδικότερα, το Rhodes: Luxury is culture μοιράστηκε δωρεάν στο κοινό και στους επαγγελματίες συνολικά 11 διεθνών εκθέσεων τουρισμού και τεσσάρων ελληνικών, ειδικών εκθέσεων (τροφίμων, ποτών και ειδικές εκθέσεις οίνου).
Παράλληλα, τα αντίτυπα του βιβλίου υπάρχουν σε όλα τα δωμάτια των συνεργαζόμενων boutique καταλυμάτων, έτσι ώστε ο ένας ξενοδόχος να προβάλλει τον άλλο. Με τον τρόπο αυτό οι επισκέπτες αναγνωρίζουν το πλήθος των luxury καταλυμάτων και επιτυγχάνεται η συνολική ανάδειξη του προορισμού.
Πρέπει να σημειωθεί ότι μέσω της πρωτοβουλίας έχει δημιουργηθεί ο “Φάκελος τοπικού παραγωγού”. Οι τελευταίοι (αγρότες, μεταποιητές) δίνουν τα φυλλάδια της παραγωγής τους και αυτά συγκεντρώνονται σε έναν φάκελο που τοποθετείται σε κάθε boutique κατάλυμα της πρωτοβουλίας. Ετσι, οι ξενοδόχοι (και οι επισκέπτες) διασυνδέονται απευθείας με τον πρωτογενή τομέα (τοπικούς παραγωγούς μελιού, κρασιού, ελαιόλαδου).
Η νέα έκδοση, που ήδη ετοιμάζεται, θα ακολουθήσει τον προσεχή χειμώνα, ακριβώς την ίδια πορεία προβολής. Αναλυτικά, για το Χειμώνα του 2018 και την Ανοιξη του 2019 το Rhodes: Luxury is culture θα βρεθεί στις ακόλουθες εκθέσεις τουρισμού:

– WTM 05 – 07 Νοεμβρίου 2018, Λονδίνο
– PHILOXENIA, 09–11 Νοεμβρίου 2018, Θεσσαλονίκη
– TT WARSAW, 22–24 Νοεμβρίου 2018, Βαρσοβία
– Ferien Messe, 10–13 Ιανουαρίου 2019, Βιέννη
– Boot Dusseldorf, 19–27 Ιανουαρίου 2019, Ντύσσελντόρφ
– Salon de Vacancies, 07–10 Φεβρουαρίου 2019, Βρυξέλλες
– Bit Milan, 10–12 Φεβρουαρίου 2019, Μιλάνο
– ΙΤΒ, 06–10 Μαρτίου 2019, Βερολίνο
– ΜΙΤΤ, 12–14 Μαρτίου 2019, Μόσχα
– International tourism expo, εκκρεμεί η οριστικοποίηση της ημερομηνίας, Αθήνα
– ΙΜΤΜ, εκκρεμεί η οριστικοποίηση της ημερομηνίας, Τελ Αβίβ
Για φέτος η στόχευση της δράσης περιλαμβάνει εκείνους που προγραμματίζουν διακοπές για το έτος 2019 και θα επιλέξουν διαμονή σε μικρό κατάλυμα. Η στόχευση επικεντρώνεται σε εκείνους που θα κάνουν απευθείας κράτηση μέσω διαδικτύου.
Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός προσεγγίζονται (με το βιβλίο και τις άλλες δράσεις) πρόσωπα που ήδη βρίσκονται στο νησί και διαμένουν σε boutique καταλύματα, καθώς και εκείνοι που θα επισκεφθούν τις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις.

Οι συνεργάτες
Το εκδοθέν βιβλίο έχει μεγάλα αφιερώματα στην πόλη της Ρόδου, στη Μεσαιωνική Πόλη, τη Λίνδο, τη Σύμη, στον πολιτισμό και τη διαπολιτισμικότητα, τον τουρισμό, τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, στα τοπικά προϊόντα, στις θαλάσσιες δραστηριότητες, το yachting και μια ολόκληρη άλλη σειρά θεμάτων. Μεταξύ των ονομάτων των αρθρογράφων, υπάρχει εκείνο του προέδρου του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου Γιώργου Ματσίγκου, που έγραψε για τη ροδίτικη φιλοξενία, του αρχοντικού Ροδίτη μάγειρα Γιάννη Κατσιμπράκη με το κείμενο για την ιστορία της τοπικής κουζίνας και της πολιτισμολόγου Μαρίας Ξανθογιώργη η οποία προσέγγισε τη Μεσαιωνική Πόλη ως σύνολο ιστορίας και πολιτισμού.
Κυρίαρχο ρόλο στην πρωτοβουλία είχαν οι συνεργαζόμενοι φωτογράφοι, των οποίων οι λήψεις κέρδισαν τις εντυπώσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη. Με τις φωτογραφίες τους κόσμησαν το βιβλίο οι Χρήστος Στάτης, Αγγέλα Διακαντώνη, Βαλάντης Σκουφρής, Jordan Blakeslay, Στέλιος Καλησπέρης και Μιχάλης Ροδίτης. Φωτογραφίες προσέφεραν επίσης η επιχειρηματίας – συγγραφέας Δικαία Μαραβέλια και ο διατροφολόγος-διαιτολόγος Μανώλης Μοράρης, από το βιβλίο τους “Εκύλησε το τέτζερι κ’ ήβρε το καππάκι”.
Τις μεταφράσεις των κειμένων από τα ελληνικά στα αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά ανέλαβε η εταιρεία “Μετάφραση” της κας Φωτεινής Μοσχή.
Πρέπει να σημειωθεί ότι την αισθητική επιμέλεια της έκδοσης είχε η εταιρεία Beyond Group και προσωπικά η κα. Εμμανουέλα Αραμπατζή.
Τη συνολική ευθύνη της έκδοσης, το συντονισμό της πρωτοβουλίας και την υλοποίηση των δράσεων είχε ο Νεκτάριος Καλογήρου, που υπογράφει και αυτό τον παρόντα απολογισμό.

Μεταφορά στο διαδίκτυο
Η όλη πρωτοβουλία μεταφέρεται ήδη και στο διαδίκτυο. Κάτω από την πλατφόρμα “luxuryisculture.com” ετοιμάζονται οι προβολές των εκατοντάδων φωτογραφιών των νησιών μας, τα κείμενα σε τέσσερις γλώσσες και η καινοτομία “luxury scale”. Ανακοινώσεις σχετικά με τις διαδικτυακές δράσεις θα γίνουν μετά τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Οι ευχαριστίες
Παρότι η όλη πρωτοβουλία είναι αυτοχρηματοδοτούμενη και γενικά δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα, οι δράσεις της δεν θα γινόντουσαν πράξη εάν δεν υπήρχε η πολύτιμη συνδρομή των διευθύνσεων Τουρισμού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και του Δήμου Ρόδου. Ειδικότερα, η ομάδα της πρωτοβουλίας “Rhodes: Luxury is culture” επιθυμεί να ευχαριστήσει δημόσια την αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Μαριέτα Παπαβασιλείου και την αντιδήμαρχο Τουρισμού Ρόδου Μαρίζα Χατζηλαζάρου για τη σημαντική υποστήριξή τους στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις.
Επίσης, θερμές ευχαριστίες οφείλονται προς την κα Βεατρίκη Σέρβου, διευθύντρια της διεύθυνσης Τουρισμού Ρόδου καθώς και σε όλα τα στελέχη των γραφείων Τουρισμού του Δήμου Ρόδου. Η συμβολή τους στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις ήταν πολύτιμη και αποτελεσματική.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ οφείλεται και πρέπει να δοθεί στα τοπικά ηλεκτρονικά, διαδικτυακά και έντυπα μέσα ενημέρωσης, που προβάλλουν τις δράσεις της πρωτοβουλίας. Ξεχωριστό ευχαριστώ αποδίδει η πρωτοβουλία “Rhodes: Luxury is culture” προς τον εκδότη της «Δημοκρατικής» Δαμιανό Αθανασίου και τον ιδρυτή της Βασίλη Αθανασίου για τη διαρκή τους στήριξη.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου