Ρεπορτάζ

Χαώδης η κατάσταση στο Δημόσιο ΚΤΕΟ Ρόδου!

Καταγγελιών για κακοδιοίκηση στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Δωδεκανήσου επιλήφθηκε ο περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη κ. Φ. Τριομμάτης, που περιγράφει σε έκθεση του, με γλαφυρό τρόπο, την τραγική κατάσταση, που επικρατεί στη δημόσια υπηρεσία.
Ο Συμπαραστάτης εισηγήθηκε, μεταξύ άλλων, αρμοδίως την επέκταση των εγκαταστάσεων του ΚΤΕΟ σε παρακείμενο ακίνητο. Η πρόταση εξετάζεται από την περιφερειακή αρχή, που θα κινήσει τις διαδικασίες, για την εξασφάλιση κονδυλίων και την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων, στην υπηρεσία.
Στο τμήμα αδειών κυκλοφορίας, όπως διαπιστώθηκε από την έρευνα, υπάρχει έλλειψη χώρου στο αρχείο ενώ εκφράζονται φόβοι για την στατικότητα του συγκεκριμένου ορόφου. Διαπιστώθηκε ότι δεν υφίσταται η απαραίτητη φύλαξη.
Οι προς καταστροφή πινακίδες συσσωρεύονται σε τσουβάλια στο υπόγειο σπασμένα και διασκορπισμένα κάτω από σκάλες, σε χώρο που υπάρχει πρόσβαση και από την είσοδο του ΚΤΕΟ. Για την καταστροφή των πινακίδων (τεράστιος όγκος αλουμινίου) δεν υπήρχε μέχρι το 2013 πρωτόκολλο καταστροφής και οι πινακίδες είναι άγνωστο που παραδόθηκαν έστω και κατεστραμμένες.
Παρατηρήθηκε ότι εξαιτίας της ελλείψεως προσωπικού αρκετές υποθέσεις, ειδικά όσες χρειάζονται επαφή με το αρχείο του τμήματος γίνονται από ιδιώτες οι οποίοι εργάζονται σε εταιρίες εμπορίας αυτοκινήτων (ονομάζονται διεκπεραιωτές). Το γεγονός αυτό εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια του αρχείου, αν λάβουμε υπόψη ότι ένας κακόβουλος μπορεί να αφαιρέσει από φάκελο πολίτη σημαντικότατα έγγραφα όπως π.χ κατάσχεση από ΔΟΥ.
Τέλος, για το συγκεκριμένο τμήμα αναφέρθηκε ότι δεν υπάρχει η προβλεπόμενη καλή συνεργασία με το τμήμα πρωτοκόλλου και γραμματείας.
Στο τεχνικό τμήμα διαπιστώθηκε ότι το 2014 δεν έγινε κανένας έλεγχος σε σχολές οδηγών καθώς και σε παράνομα συνεργεία. Ο εξωτερικός έλεγχος κατέδειξε ότι παράνομα συνεργεία λειτουργούν χωρίς άδεια και ενώ  έχουν εκδοθεί αποφάσεις διακοπής λειτουργίας δεν έχει γίνει η άμεση διενέργεια της σφράγισης από την υπηρεσία. Στο τμήμα γραμματείας διαπιστώθηκε ότι τα εισερχόμενα έγγραφα δεν πρωτοκολλούνται άμεσα, όπως προβλέπεται. Έχει αναφερθεί ότι αυτό γίνεται για τις απλές υποθέσεις μετά από 2-3 ημέρες για τα δε διπλώματα ακόμα και μετά την πάροδο μηνών.
Υπάρχει πρόβλημα με την εκτέλεση του ταχυδρομείου της διεύθυνσης, (διχογνωμία για την αρμοδιότητα) και αυτό γίνεται ευκαιριακά από όποιον υπάλληλο είναι διαθέσιμος.
Ο χώρος υποδοχής δεν ενδείκνυται για γραμματεία και πρωτόκολλο καθώς είναι μικρός (2 μικρά γραφεία) και δεν υπάρχει κλιματισμός! Επίσης δεν υπάρχει χώρος αναμονής για τους πολίτες πλην 4 πλαστικών καθισμάτων στον διάδρομο.
Δεν υπάρχει πρόσβαση για ΑΜΕΑ στην γραμματεία (όπως και για οπουδήποτε αλλού στο κτήριο) και πολλές ήταν οι περιπτώσεις που αναφέρθηκε ότι υπάλληλοι από τα τμήματα έβγαιναν εκτός κτηρίου προκειμένου να εξυπηρετήσουν πολίτες που ανήκουν στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Δεν υπάρχει fax και φωτοτυπικό και δεν γίνεται χρήση του υπάρχοντος τηλεφωνικού κέντρου από τους υπαλλήλους του τμήματος.
Στο τμήμα ΚΤΕΟ δεν υπάρχει γραμμή ελέγχου για δίκυκλα και οι πολίτες οδηγούνται αναγκαστικά, μη έχοντας εναλλακτική επιλογή, στα   ιδιωτικά ΚΤΕΟ Τα φρεάτια περιμετρικά του ΚΤΕΟ είναι κλειστά, (μπαζωμένα σε πολλά σημεία) και κατά συνέπεια τα νερά της βροχής οδηγούνται εντός των εγκαταστάσεων ελέγχου.
Στα μηχανήματα δεν έχει προβλεφθεί να υπάρχει πάγια και διαρκής συντήρηση.
Ο συναγερμός δεν καλύπτει τον χώρο του ΚΤΕΟ και κατά συνέπεια και όλα τα έγγραφα ασφαλείας. Υπάρχει συναγερμός μόνο για πυρασφάλεια και όχι για κλοπή.
Η κινητή μονάδα ΚΤΕΟ που αγοράσθηκε το 2007 και κόστισε περίπου 300.000 ευρώ δεν λειτούργησε παρά μόνο το 2011 και μέχρι τον Ιούνιο του 2012. Από τότε βρίσκεται εκτός λειτουργίας στον προαύλιο χώρο της υπηρεσίας.
Κατά δήλωση των στελεχών της Διεύθυνσης τα έξοδα για να μετακινηθεί δεν ξεπερνούν τα 15.000 ευρώ ετησίως και απαιτεί την παρουσία 2 εργαζομένων. Τα δε έσοδα κατά την διάρκεια της λειτουργίας της ξεπέρασαν τα 400.000 ευρώ.
Στο τμήμα χορήγησης αδειών οδήγησης ο χώρος του αρχείου είναι διασκορπισμένος από το υπόγειο μέχρι τον πρώτο όροφο. Δεν υπάρχει στατική μελέτη για το βάρος και στον χώρο του υπογείου συσσωρεύονται μαζί με τις άδειες οδήγησης, πινακίδες προς απόσυρση και αρχείο του ΚΤΕΟ. Επίσης ο χώρος έκδοσης, προσωρινής αλλά και μόνιμης αρχειοθέτησης των διπλωμάτων δεν καλύπτεται από ολοκληρωμένο σύστημα ασφάλειας στο σύνολο του (συναγερμό κλοπής και πυρός), αλλά αποσπασματικά και σε ορισμένα μόνο σημεία.
Οι αποβιώσαντες κάτοχοι διπλώματος εξακολουθούν να καταλαμβάνουν χώρο στο αρχείο μια και δεν υπάρχει διασύνδεση και συνεργασία με τον Δήμο (ληξιαρχείο).
Οι τοποθετήσεις εξεταστών για την πρακτική εξέταση υποψηφίου οδηγού δεν γίνεται με την προβλεπόμενη από τον νόμο ηλεκτρονική κλήρωση (σύστημα ATLAS), αλλά με πρόχειρη χειροκίνητη κλήρωση στο γραφείο του διευθυντή, όπως αρμοδίως δηλώθηκε. Το γεγονός επιτείνει την καχυποψία στους πολίτες για πιθανή μεροληπτική συμπεριφορά εξεταστών είτε προς τους πολίτες, είτε προς τις σχολές οδηγών.
Το σύστημα RESPER του Υπουργείου Μεταφορών το οποίο διαπεραιώνει την ανταλλαγή πληροφοριών για ξένα διπλώματα οδήγησης καθώς και για την αντικατάσταση αυτών, αν κριθεί απαραίτητο, δεν λειτουργεί.
Ο χώρος πρακτικής εξέτασης για απόκτηση διπλώματος δικύκλου είναι παντελώς ακατάλληλος και επικίνδυνος.
Υπάρχει παντελής έλλειψη χώρου αναμονής για τους πολίτες, (καθώς και συναλλαγών), και ο κλιματισμός είναι ανεπαρκής. Αναφέρθηκε δε από υπάλληλο ότι η τελευταία επιδιόρθωση του υπάρχοντος κλιματιστικού πληρώθηκε από τους ίδιους τους υπαλλήλους του τμήματος.
Τέλος αναφέρθηκε κάκιστη συνεργασία του τμήματος αδειών οδήγησης με   το   τμήμα   γραμματείας.
Διαπιστώθηκαν και τα ακόλουθα προβλήματα:
Το ασανσέρ του κτηρίου είναι χαλασμένο για άγνωστο χρονικό διάστημα.
Οι τουαλέτες στην διεύθυνση είναι κοινές για πολίτες και προσωπικό και από τις 4 λειτουργούν οι 3 οι οποίες είναι σε πολύ κακή κατάσταση.
Το κτήριο τόσο εσωτερικά αλλά κυρίως εξωτερικά βρίσκεται σε κακή, εμφανισιακά, κατάσταση και υπάρχει άμεση ανάγκη ελαιοχρωματισμού.
Είναι άγνωστο στα στελέχη της υπηρεσίας, τα οποία δήλωσαν άγνοια, πότε, και αν έγινε απεντόμωση και απολύμανση του κτηρίου.
Σοβαρότατο πρόβλημα ασφάλειας και λειτουργίας της υπηρεσίας αποτελεί η μη λειτουργία κλιματιστικού στον κεντρικό server της διεύθυνσης.
Οι χώροι αρχειοθέτησης όλων των τμημάτων βρίσκονται παντού διασκορπισμένοι και κατακερματισμένοι. Επίσης υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας   από  το   βάρος  του   αρχείου   τόσο  του   τμήματος   αδειών κυκλοφορίας όσο και του τμήματος αδειών οδήγησης τα οποία βρίσκονται στον Α’ όροφο και δεν υπάρχει μελέτη στατικότητας του κτηρίου.
Παρατηρήθηκε το φαινόμενο να έχουν κωδικούς πρόσβασης στο μηχανογραφικό σύστημα του Υπουργείου μεταφορών υπάλληλοι οι οποίοι ενώ μεταφέρθηκαν από θέσεις και αρμοδιότητες διατήρησαν τον κωδικό τους.
Από 11/11/2013 έως 15/11/2013, ειδικό κλιμάκιο ελεγκτών από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών (Σ.Ε.Υ.Μ.Ε) πραγματοποίησε έλεγχο συνολικά στην Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Ρόδου. Παρά το γεγονός ότι πέρασαν σχεδόν 2 χρόνια κανένα πόρισμα δεν εστάλη στην υπηρεσία σύμφωνα με τα όσα δήλωσαν στελέχη της Υπηρεσίας.
Τέλος, θα πρέπει να αναφερθεί ότι ο συναγερμός κλοπής που υπάρχει και σπάνια βρίσκεται σε λειτουργία (αναφέρθηκε από τον τεχνικό ασφαλείας ότι σχεδόν ποτέ δεν λειτούργησε από την εγκατάσταση του) και καλύπτει μόνο τους διαδρόμους και την είσοδο. Δεν καλύπτει το ΚΤΕΟ που είναι η μεγαλύτερη είσοδος στο κτίριο, όπως επίσης δεν υπάρχει κάλυψη για τα αρχεία, πινακίδων και αδειών κυκλοφορίας. Επίσης δεν υπάρχει σύνδεση με το κέντρο λήψεως σημάτων συναγερμού το οποίο και είναι αυτό που ειδοποιεί άμεσα την ασφάλεια αλλά και επιβλέπει ποιοί χρήστες και πότε πληκτρολογούν κωδικό εισόδου-εξόδου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου