Ειδήσεις

Έτσι «βάφτισαν» τουρκικό το μισό αιγαίο–Ο νέος νόμος με υπογραφή Ερντογάν

Προσθέτει περιοχές ανατολικά της Κρήτης και δυτικότερα της Ρόδου, δυτικότερα της Καρπάθου και σύμφωνα με την τουρκική θεωρία αν κάποιο πλοίο έχει κάποιο πρόβλημα στα 8 ή 9 μίλια από την Κρήτη η αρμοδιότητα έρευνας και διάσωσης βρίσκεται στα χέρια της Τουρκίας.

Ένας νέος νόμος με υπογραφή του Ερντογάν δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως της Τουρκίας  όπως φαίνεται από την εικόνα-ντοκουμέντο του ΣΚΑΙ που εξασφάλισε ο ανταποκριτής Μανώλης Κωστίδης.

 

Αφορά πολλές λεπτομέρειες για την έρευνα και διάσωση της Τουρκίας , αλλάζει κάποιες αρμοδιότητες υπουργείων, όμως αφορά και την Ελλάδα διότι Ελλάδα διότι υπάρχουν όλες οι συντεταγμένες για την έρευνα και διάσωση από την Μαύρη θάλασσα μέχρι και την Μεσόγειο και εκεί είναι η αλλαγή η οποία αναφέρεται σε μια συγκεκριμένη παράγραφο και είναι και ο σχετικός χάρτης που δημοσίευσε ο υπουργός μεταφορών της Τουρκίας. Αυτή αναφέρει ότι: «H τουρκική περιοχή έρευνας και διάσωσης περιλαμβάνει τις περιοχές εντός ορίων που περιλαμβάνει τις θαλάσσιες περιοχές, τα νησιά της χώρας μας την υπειρωτική χώρα και τα ύδατα που υπάρχουν στην χώρα».

Ωστόσο, υπάρχει και ο σχετικός χάρτης που δείχνει τις περιοχές που η Τουρκία θεωρεί ότι έχει την αρμοδιότητα της έρευνας και διάσωσης η διαφορά με τις προηγούμενες απόψεις της Τουρκίας είναι ότι προσθέτει κάποιες περιοχές και ολοκληρώνει την θεωρία της Γαλάζιας Πατρίδας. Προσθέτει περιοχές ανατολικά της Κρήτης και δυτικότερα της Ρόδου, δυτικότερα της Καρπάθου και σύμφωνα με την τουρκική θεωρία αν κάποιο πλοίο έχει κάποιο πρόβλημα στα 8 ή 9 μίλια από την Κρήτη η αρμοδιότητα έρευνας και διάσωσης βρίσκεται στα χέρια της Τουρκίας.

Δύο κινήσεις δείχνουν ότι δεν είναι μόνο η έρευνα και η διάσωση αλλά είναι και οι γεωτρήσεις.

Αρχικά ο υπουργός μεταφορών της Τουρκίας χαιρετίζει πρώτα απ όλα το Γιαβούζ, το Κανουνί και το Φατίχ, τα γεωτρύπανα της Τουρκίας και λέει «Στη Γαλάζια Πατρίδα μας, την περιοχή ερευνών και διάσωσης την επεκτείναμε με τρόπο που θα περιλαμβάνει και τις περιοχές όπου πραγματοποιούν εργασίες τα ερευνητικά μας πλοία. Καλορίζικο το νέο σχέδιο έρευνας και διάσωσης!». ‘Άρα δεν κρύβεται ότι σε αυτή την περιοχή θέλουν να κάνουν και γεωτρήσεις όπως δεν κρύβεται και από τις δηλώσεις του ΥΠΕΞ Τουρκίας που ανέφερε πως «η περιοχή έρευνας και διάσωσης της χώρας μας έχει επεκταθεί για να διασφαλίσει την ασφάλεια και των επιχειρήσεων στην υφαλοκρηπίδα ΜΑΣ στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ερντογάν: Η Τουρκία κινείται με βάση τους στόχους της κι όχι προς εκεί που τη σπρώχνουν οι άλλοι

«Η Τουρκία κινείται με βάση τους στόχους της κι όχι προς εκεί που τη σπρώχνουν οι άλλοι’» δήλωσε μεταξύ άλλων ο Ταγίπ Ερντογάν σε πρόσφατη ομιλία του και προειδοποίησε ότι η Άγκυρα θα συνεχίσει να είναι παρούσα στο Ναγκόρνο Καραμπάχ, το Ιράκ, τη Λιβύη, τα Βαλκάνια, τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο

Επικίνδυνη κλιμάκωση τουρκικών προκλήσεων: Το «σκληρό παιχνίδι» Ερντογάν – Η αντίδραση Αθήνας

Οξύτατη ήταν η αντίδραση της Αθήνας σχετικά με την εξαγγελία νέας παράνομης περιοχής έρευνας και διάσωσης από την Τουρκία. Η Άγκυρα ανήρτησε νέο χάρτη, στον οποίο φαίνεται να έχει «μαρκάρει» το μισό Αιγαίο και όλη την περιοχή από την Κρήτη μέχρι την Κύπρο.

Η ανακοίνωση του ελληνικού ΥΠΕΞ:

«H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο  Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint  Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.

Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί».

Σημειώνεται ότι τον χάρτη ανήρτησε ο υπουργός Μεταφορών της Τουρκίας Αντίλ Καραϊσμαΐλογλου με το παρακάτω μήνυμα:

«Χαιρετίσματα στο Φατίχ, στο Γιαβούζ και στο Κανουνί. Στη Γαλάζια Πατρίδα μας, την περιοχή ερευνών και διάσωσης την επεκτείναμε με τρόπο που θα περιλαμβάνει και τις περιοχές όπου πραγματοποιούν εργασίες τα ερευνητικά μας πλοία. Καλορίζικο το νέο σχέδιο έρευνας και διάσωσης!»
Fatih’e, Yavuz’a, Kanuni’ye selam olsun.✋#MaviVatanımızda arama ve kurtarma sorumluluk sahamızı, Doğu Akdeniz’de faaliyet gösteren milli gemilerimizin arama sahalarını kapsayacak şekilde genişlettik.

Yeni Ulusal Arama ve Kurtarma Planımız ülkemize hayırlı olsun. pic.twitter.com/EkDqxZaY1c

— Adil Karaismailoğlu (@akaraismailoglu) October 17, 2020
Σημειώνεται πως το Ορούτς Ρέις βρίσκεται όλο και πιο κοντά στο Καστελόριζο.

Αθήνα: Τι βλέπει πίσω από χάρτη-πρόκληση Τουρκίας και νόμο που τον συνοδεύει

Είναι η πρώτη φορά, και με την αποκάλυψη του ΣΚΑΙ για το ΦΕΚ που πήρε επί της ουσίας αυτός ο χάρτης, που το δόγμα της Γαλάζιας Πατρίδας μετατρέπεται σε ένα κείμενο με την όποια νομοθετική ισχύ έχει.

Σύμφωνα με κυβερνητικές και διπλωματικές πηγές νομικά δεν έχει ιδιαίτερη σημασία σε τι μπορεί να δίνει ΦΕΚ η Τουρκία διότι υπάρχουν περιοχικές συμφωνίες αεροναυτιλίας από την δεκαετία του 1950 που έχουν δηλωθεί και στους αρμόδιους οργανισμούς από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 που ορίζουν ρητά ποιες είναι οι ελληνικές περιοχές ευθύνης για την έρευνα σε αεροναυτικά ατυχήματα. Συνεπώς στην Ελλάδα εκτιμούν ότι αυτή η κίνηση του Ερντογάν δεν παράγει κανένα νομικό αποτέλεσμα

Στην πραγματικότητα η περιοχή που σημειώνεται στον χάρτη περνά τα όρια και πέρα του Ελληνογυπτιακού συμφώνου απλώς επειδή η περιοχή έρευνας και ευθύνης περιορίζεται από τους κανόνες του FIR θεωρείται ότι δεν υπάρχει καμία νομική υπόσταση αυτό το ζήτημα.

Υπάρχουν όμως και άλλες παράμετροι που πρέπει να επισημανθούν:

1.    Η Τουρκία φορτώνει το τραπέζι του διαλόγου
2.    Σε μια επιχείρηση έρευνα και διάσωσης είναι ασαφές σε ποιον θα απευθύνει το mayday ένα σκάφος που βρίσκεται στις περιοχές που έχει δεσμεύσει η Τουρκία.

Συνεπώς το όποιο «θερμό επεισόδιο» μπορεί να είναι μια ένταση, μια τριβή με φόντο μια επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.

Δεν θα πέσουμε στην παγίδα με τον νέο χάρτη

Αρμόδια κυβερνητική πηγή ανέφερε πως κεντρική στρατηγική και δόγμα της κυβέρνησης είναι αναγνωρίζοντας ποιες είναι οι κινήσεις της Τουρκίας να μην πέσει στην παγίδα που στήνει η Άγκυρα με πολλαπλά μέσα.

Σημειώνεται πως το Ορούτς Ρέις βρίσκεται όλο και πιο κοντά στο Καστελόριζο.

Γεωργιάδης σε ΣΚΑΪ για τουρκικές προκλήσεις: Στο τέλος η Ευρώπη θα φτάσει σε κυρώσεις

Για τις νέες τουρκικές προκλήσεις μετά τις εξαγγελίες Ερντογάν και την ανάρτηση χάρτη με τον οποίο η Άγκυρα διεκδικεί το μισό Αιγαίο, μίλησε στον ΣΚΑΪ και τον Γιώργο Αυτιά ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης.

«Είναι προφανές ότι ο Ερντογάν και η Τουρκία είναι ανεξέλεγκτοι», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης λέγοντας πως «όσα κάνει η Τουρκία είναι ανεύθυνα. Ο Ερντογάν έχει χάσει το νου του και τη λογική του.»

Όπως εξήγησε, το σημαντικό για την Ελλάδα είναι ότι έχει αναγάγει το ζήτημα αυτό σε Ευρωτουρκικό και όχι μόνο Ελληνοτουρκικό.

Η Ευρώπη έχει καταλάβει ότι αυτό είναι πρόκληση προς εκείνη. «Η Ευρώπη είναι ένα αργό καράβι και αργεί να στρίψει, αλλά έχει αρχίσει να στρίβει», είπε ο υπουργός.

Τέλος, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι ακόμα και οι μεγάλοι υποστηρικτές της Τουρκίας, λόγω των συμφερόντων τους, έχουν βάλει όριο τη Σύνοδο του Δεκεμβρίου.

«Στο τέλος η Ευρώπη θα φτάσει σε κυρώσεις.»

Όπως σχολίασε και ο Διεθνολόγος Άγγελος Συρίγος, η πορεία που έχει ακολουθήσει ο Ερντογάν, τον οδηγεί στην καταστροφή.

Ο χάρτης επεκτείνεται και περιλαμβάνει τη «Γαλάζια πατρίδα».

«Σέρνει τη χώρα του προς την καταστροφή. Ενδεικτικό αυτό που έκανε με τους S-400. Ανοίγει μέτωπο με όλη την Ευρώπη και με την Αμερική λίγο πριν τις εκλογές. Είναι καταστροφικό αυτό το πράγμα.», τόνισε.

Πηγή: skai.gr

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου