Πολιτιστικά

4ο Μαθητικό Φεστιβάλ «Καζούλλειο Λύκειο 2015: «Σχολείο και φόβος δεν έχουν… χημεία»!

To 4o Μαθητικό Φεστιβάλ «Καζούλλειο Λύκειο 2015: Σχολείο και φόβος δεν έχουν… χημεία», με τη συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ανοίγει τα φτερά του στις 22 Μαρτίου και σας προσκαλεί σε μια πτήση δημιουργίας και ευαισθητοποίησης μακριά από το κακοτράχαλο έδαφος του ρατσισμού και του εκφοβισμού. Το πρόγραμμά μας διαμορφώθηκε και με αφορμή τον εορτασμό, την 21η Μαρτίου, της «Διεθνούς Ημέρας για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού». Σχολείο για εμάς δεν είναι μόνο μετάδοση γνώσεων αλλά και αγώνας για τον περιορισμό των κοινωνικών ανισοτήτων και την αποδοχή της ετερότητας, μέσω της ανάδειξης των θεμελιωδέστερων ανθρωπιστικών αξιών.

4Ο Μαθητικό Φεστιβάλ «Καζούλλειο Λύκειο 2015:
«Σχολείο και φόβος δεν έχουν… χημεία»!

«Για ένα σχολείο με όλα τα «στοιχεία» του λειτουργικά και ισορροπημένα»

«Η σκέψη ξεβάφει, ο νους ποτέ», Ο. Ελύτης.

Πρόγραμμα 22ας Μαρτίου «Βία ή Παιδεία»
 
Έναρξη: 17:30
H Φιλαρμονική Δ.Ε. Ρόδου στρώνει το εξαιρετικό μουσικό χαλί της, για να… απλώσουμε τις δράσεις μας με τα έργα:
20th century band march (G.H. Gill)
Le Basque (Marin Marais). Solo Ηorn: Τάσος Νάνος
Miss Trombone (Henry Fillmore)
The Stars and Stripes forever (Sousa)
The magic of Mozart (Arr. by Darrol Barry)

Διεύθυνση Φιλαρμονικής : Δημήτρης Χαλκιάς
Εικαστική παρουσίαση «Η βία στα γήπεδα»: Οι μαθητές του 2ου ΓΕΛ Ρόδου εκθέτουν τα έργα τους βάζοντας… γκολ στη βία και το χουλιγκανισμό. Μέσα από συλλογικές διαδικασίες ευαισθητοποίησης, κάθε τάξη του σχολείου όρισε καλλιτεχνικές ομάδες, οι οποίες ανέλαβαν την ολοκλήρωση ενός έργου, με άξονα το ιδιαίτερα επίκαιρο ζήτημα της βίας στα γήπεδα.

Συντονιστής: Ρακόπουλος Γιώργος, σε συνεργασία με την Αναστασιάδου Τατιανή.

«Τα σπάσαμε… Τα κάναμε πλακάκια!» Περιβαλλοντική Ομάδα 2ου ΓΕΛ Ρόδου «Ατίθασα Πινέλα».

Αν το επίπεδο πολιτισμού μιας κοινωνίας συνδέεται με το πώς φέρεται στα πιο «αδύναμα» μέλη της, τότε και το επίπεδο ανθρωπιάς ενός αληθινά κοινωνικού σχολείου κρίνεται αντίστοιχα. Η περιβαλλοντική ομάδα του Καζούλλειου Λυκείου Ρόδου, συνεχίζοντας ακάματα δράσεις που έχει σχεδιάσει και που εκτελεί τα τέσσερα τελευταία χρόνια, βρέθηκε κοντά στο Κέντρο παιδικής μέριμνας Θηλέων Ρόδου και στον Οίκο Ευγηρίας – Χαραλάμπειο Γηροκομείο. Το σύνθημα της ομάδας «Όλοι διαφορετικοί και όλοι ίσοι» κυριάρχησε στις δράσεις ευαισθητοποίησης, δημιουργικότητας και προσφοράς, στο πνεύμα του εθελοντισμού. Έτσι, οι μαθήτριες και οι μαθητές, κατά τις εκεί επισκέψεις τους μοιράστηκαν μικρές καθημερινές χαρές και δημιούργησαν εντυπωσιακά ψηφιδωτά, με πρώτη ύλη υλικά που προέρχονται από «χρήσιμα σκουπίδια», με κυρίαρχο τα σπασμένα πλακάκια. Η ολιστική προσέγγιση στη μάθηση, σε καιρούς προκλήσεων και αλλαγών, αποτελεί στόχο της σύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας του σχολείου μας. Το «μάθημα» δεν εξαντλείται στην τάξη, με συμβατικές μεθόδους. Διασυνδέεται, εμπλουτίζεται, εκσυγχρονίζεται μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, τη διαθεματικότητα και την κοινωνική διάσταση.

Στην Περιβαλλοντική Ομάδα συμμετέχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες:  Γαρουφαλή Μαρία, Δημητράκη Θέμις, Ιωαννίδης Βασίλης, Καβουκλή Άννα, Καλογεράκης Μάριος, Καρελλάκη Νομική, Καφφάτος Γιώργος,  Κουτσάγια Κατερίνα, Μακράκη Μαρία,  Πουλλή Παρασκευή, Τερεζάκης Μιχάλης, Τουρατζίδης Λευτέρης,  Τσούλου Δέσποινα,  Ψυλλάκη Ελένη.

Συντονιστές: Βασιλείου Δημήτρης,  Κοτρέτσου Σταματία σε συνεργασία με τους: Αλεξίου Αλίκη και Αναστασιάδου Τατιανή.

Παρουσίαση των δράσεων του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων από τη Βλάχου Όλγα, κοινωνιολόγο, υπεύθυνη Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Δωδεκανήσου.

Οι συγγραφείς σε πρώτο πλάνο: παρουσίαση του βιβλίου «Ανατέλλει και στη Ντέια»
Οι    μαθητές   του   2ου   ΓΕΛ  Ρόδου  Βυζεντίνης  Αντώνιος και Κατζέ  Υπαπαντή  θα  παρουσιάσουν  το  βιβλίο  της   Δρ. Κοσεγιάν  Χαράς  «Ανατέλλει  και  στη  Ντέια». Μέσα  από  την  παρουσίαση  αυτή, θα αναδείξουν  το «ταξίδι» του  ήρωα,  το  οποίο  αποδεικνύει ότι  το όνειρο μπορεί να πραγματοποιηθεί, ότι  μπορεί  να  «ανατείλει και στη Ντέια», παρόλα  τα  προβλήματα, τις  δυσκολίες, την  ξενοφοβία. Αρκεί  να υπάρχει πίστη, υπομονή, ελπίδα.
Η Χαρά Κοσεγιάν σπούδασε Κλασική Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών κατά τα έτη 1982-1986 και το 2002 ανακηρύχτηκε διδάκτωρ του τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του ίδιου Πανεπιστημίου. Το θέμα της διδακτορικής της διατριβής ήταν το «Αναμορφωμένο πρόγραμμα διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στο Γυμνάσιο». Εξειδικεύτηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στη διδακτική της γλώσσας σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες, ενώ τώρα εργάζεται προς την απόκτηση μεταδιδακτορικού στο Πανεπιστήμιο Πατρών, με θέμα «Αρχαία Ελληνική Γραμματεία και Γεωεπιστήμες». Έχει εργαστεί σε ερευνητικά προγράμματα και δημοσιεύσει πλήθος άρθρων- τόσο επιστημονικών όσο και ευρύτερου κοινωνικού ενδιαφέροντος- σε εφημερίδες και περιοδικά. Στη λογοτεχνία έχουν κυκλοφορήσει τέσσερα βιβλία της. «Οι Πευκοβελόνες», Ρόδος, 1998, «Έχει κι άλλες όψεις το φεγγάρι», εκδ. Νέα Σύνορα, Λιβάνη, 1999, «Γλυκό με θλιμμένα Καρύδια», εκδ. Κοχλίας- Σαββάλας και «Ανατέλλει και στη Ντέια», εκδ. Κοχλίας- Σαββάλας. Από το σχολικό έτος 2007-2008 είναι σχολική Σύμβουλος φιλολόγων Δωδεκανήσου.

Παρουσιάζουν και συμμετέχουν οι μαθητές: Βεργαδή Πετράντα, Βυζεντίνης Αντώνης, Κατζέ Υπαπαντή, Κεσίδης Κωνσταντίνος.

Συντονίστρια: Οικονόμου Ευαγγελία

Βιωματικά, διεπιστημονικά σεμινάρια «Κίνδυνοι στο διαδίκτυο»  
Α. «eλεκτρονικός_Εκφοβισμός@2οΛύκειοΡόδου.edu»

Ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός (cyber-bulling) αποτελεί την πιο σύγχρονη μορφή εκφοβισμού, η οποία παίρνει εύκολα και γρήγορα διαστάσεις σε όλους τους τομείς της καθημερινής πρακτικής. Το εργαστήριο έχει ως στόχο τη συμμετοχή σε μία βιωματική διαδρομή, με προορισμό τη γνωριμία, την αναγνώριση και την αντιμετώπιση του φαινομένου του ηλεκτρονικού εκφοβισμού.

Υπεύθυνη οργάνωσης εργαστηρίου – Συντονίστρια:
Ασημίνα Τσιμπιδάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Βοηθοί οργάνωσης: Μιχαήλ Τερεζάκης και φοιτητές του ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Β. Εθισμός στο διαδίκτυο

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της  Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Δίοδος» υλοποιεί δράσεις με στόχο την ανάπτυξη προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων του σύγχρονου Ανθρώπου-γνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικών – που στοχεύουν στη συναισθηματική ευεξία, τη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων και αλληλεπιδράσεων, στη θετική στάση ζωής και στην πρόληψη και αντιμετώπιση καινοφανών προβλημάτων, όπως και ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόκειται να υλοποιηθούν δίωρα βιωματικά εργαστήρια με θέμα: «Εθισμός στο Διαδίκτυο», ενταγμένα στην ομώνυμη δράση του 2ου ΓΕΛ Ρόδου.
Πιο συγκεκριμένα, τα εργαστήρια απευθύνονται σε γονείς και μαθητές κι έχουν στόχο την προσέγγιση των αιτιολογικών παραγόντων που οδηγούν σε εξαρτητικές συμπεριφορές καθώς και την ανάδειξη υγιών μηχανισμών άμυνας.

Η διεπιστημονική ομάδα της «Διόδου» αποτελείται από τους:

Μαρία Φτάκα ,Ψυχολόγος, Στέλεχος Πρόληψης
Σωτηρία Κρητικού, Κοινωνική Λειτουργός, Στέλεχος Πρόληψης
Σπύρος Στογιάννης, Κοινωνικός Λειτουργός, Στέλεχος Πρόληψης και
Ιωάννα Μαρίνου, Παιδαγωγός, Επιστημονικά Υπεύθυνη της «Διόδου»
οι οποίοι και θα συντονίσουν τα εργαστήρια.

Βραβεύσεις μαθητών και συμμετεχόντων στο Φεστιβάλ.

«Γυρίζω την πλάτη μου στο φόβο»

Γυρίζω τις πλάτες μου στη βία- Λέω όχι στη βία, απ’ όπου κι αν προέρχεται.
Δεν είναι το δικό μου μέσο αντίδρασης.
Δε φοβάμαι, αντιδρώ σ’ αυτήν.
Λέω ναι στην αποδοχή και τη φιλία.
Ευαισθητοποιούμαι, μιλάω, αντιδρώ!
Στο πνεύμα αυτής της προσέγγισης, τα παιδιά του μαθήματος ‘Ερευνητική εργασία- project’ της Α΄ Λυκείου, με θέμα το σχολικό εκφοβισμό, «Η σιωπή τον τρέφει. Μη φοβάσαι, μίλα», θέλησαν να δώσουν το δικό τους μήνυμα. Πέρα από την έρευνα που διεξήγαγαν στο σχολείο τους για να διαπιστώσουν την έκταση του φαινομένου, τις αφίσες που έφτιαξαν, την παρέμβαση στην πρωινή προσευχή,  την παγκόσμια ημέρα  κατά της ενδοσχολικής βίας και τη δημιουργία σχετικού βίντεο, θέλησαν να ευαισθητοποιήσουν τους συμμαθητές τους, διασκευάζοντας κι ένα τραγούδι. Υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους, Μπάκα Μαρίας, επέλεξαν το τραγούδι του Διονύση Τσακνή, «Γυρίζω τις πλάτες μου στο μέλλον» και παροτρύνουν, όλοι, μεγάλοι και παιδιά, να πουν όχι στη βία και να «γυρίσουν την πλάτη» στη φρικτή γοητεία της…

Στην επεξεργασία- διαμόρφωση των στίχων έλαβαν μέρος οι μαθητές:

Αγγελίδης Μ., Αχλαδιώτης Δ., Γκούντα Αν., Θεοχάρη Μ., Μυλοχαράκτης Π., Ντέτσικα Δ., Ξανθόπουλος Ν., Παλαιολόγος Γ., Πατατούκου Β., Πολυκανδριώτη Σ., Πέτσας Στ., Ρόσσι Μ., Σκιαδά Δ., Σκλιβάκη Ε.,  Στέργου Στ., Τσαούση Δ., Τσαδήμα Μ., Χίντα Μ.

Το τραγούδι αποδίδουν: Καρδούλια Ει., Καραχανής Μ.,  Λούτσι Αλ., Μυρίσης Αλ., Μπαρδάνη Ει., Ντρέου Αλ., Μαυρογένη Γ., Σκιαδά Δ., Τσαούση Δ., Στρατή Στ., Σεβδαλάκη Ε., Τσιαλίκ Σ., Φτακλάκη Κ., Χίντα Μ., Χρυσού Δ.

Κιθάρες: Παπανικήτα Ρ., Σκλιβάκη Ε.

Ιδιαίτερη αξία έχουν τα λόγια του Διονύση Τσακνή, συνθέτη του τραγουδιού, ο οποίος ευγενικά μας παραχώρησε το δικαίωμα διασκευής του τραγουδιού του «… Αναρωτιέμαι πώς θα μπορούσα να αρνηθώ μια τέτοια προσφορά. Διότι περί προσφοράς πρόκειται, μιας προσφοράς των παιδιών, στους συμμαθητές τους, στο ευρύτερο κοινωνικό  περιβάλλον,  σε μένα, σε τελευταία ανάλυση.
Ευχαριστείστε τους εκ μέρους μου. Έτσι κι αλλιώς, όταν ένα τραγούδι φεύγει απ’ τα χέρια του δημιουργού και καταφέρνει να κάνει τη διαδρομή του στη διάρκεια του χρόνου, γίνεται κτήμα όλων. Υπ’ αυτήν την έννοια, το τραγούδι, τους ανήκει. Είναι δικό τους.»

Συμβολικό δρώμενο-διαμαρτυρία:

Απευθύνουμε ανοιχτή πρόσκληση στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους μαθητές, αλλά και σε κάθε ευαισθητοποιημένο πολίτη να συμμετάσχουν στο συμβολικό δρώμενο- διαμαρτυρία, με το οποίο θα ολοκληρώσουμε τις δράσεις της ημέρας, αφιερώνοντάς το σε όλα τα θύματα της ποικιλώνυμης βίας των καιρών μας. Είναι ύστατο χρέος και ευθύνη να μην εθελοτυφλούμε πλέον. Ενώστε τις φωνές σας με τη φωνή μας, για να διώξουμε μακριά τα σκοτάδια.

4Ο Μαθητικό Φεστιβάλ «Καζούλλειο Λύκειο 2015:
«Για ένα σχολείο με όλα τα στοιχεία του λειτουργικά και ισορροπημένα»

Η Διευθύντρια,
Δρ. Κοτρέτσου Σταματία

ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
Δήμος Ρόδου, ΔΟΠΑΡ, Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Πρασίνου
Διεθνές Κέντρο Συγγραφέων και Μεταφραστών Ρόδου (Δ.Κ.Σ.Μ.Ρ)
Ίδρυμα Υποτροφιών Ρόδου «Εμμανουήλ και Μαρίας Σταματίου»
Κέντρο Πρόληψης κατά των εξαρτήσεων και της Προαγωγής Υγείας «Δίοδος»
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου.

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
Καραγιάννη Χρύσα, διαιτολόγος-διατροφολόγος Λουτσιού Ήρα, ψυχολόγος, Μπακαρή Μαρία, ψυχολόγος/ραδιοφωνικός παραγωγός, Πουλλή Σταματία, διαιτολόγος-διατροφολόγος,  Σχολή Χορού Σοφίας Μελισσουργού, Χατζημανώλη Φλώρα, ψυχολόγος.
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΕΕΕΕΚ Ρόδου
Γυμνάσιο Κρεμαστής
2ο ΓΕΛ Κω
8ο Γυμνάσιο Περιστερίου
ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Ραδιόφωνο «Λυχνάρι»
Τηλεοπτικός Σταθμός ΙΡΙΔΑ TV
2ο  ΓΕΛ ΡΟΔΟΥ- ΚΑΖΟΥΛΛΕΙΟ, ΒΕΝΕΤΟΚΛΕΩΝ 51, ΡΟΔΟΣ Τ.Κ 85100,
ΤΗΛ.: 22410 27702, ΦΑΞ: 22410 77626, mail:  mail@2lyk-rodou.dod.sch.gr

[ PAGE   \* MERGEFORMAT 5]

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου