Εδώ και λίγες ημέρες, το Βερολίνο διαθέτει ένα νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο, 18 χιλιόμετρα έξω από τη γερμανική πρωτεύουσα, που έρχεται να αντικαταστήσει τους τρεις παλαιούς αερολιμένες της πόλης.

Για να ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο έργο, απαιτήθηκαν πολλά χρόνια. Τα πρώτα σχέδια καταρτίστηκαν αμέσως μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου τον Νοέμβριο του 1989 αλλά η κορδέλα των εγκαινίων του Berlin Brandenburg κόπηκε φέτος, στις 31 Οκτωβρίου. Η έναρξη των εργασιών της κατασκευής του έγινε το 2006, με στόχο να λειτουργήσει το 2011, πέντε χρόνια αργότερα. Είναι απορίας άξιον πώς μια χώρα σαν τη Γερμανία δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το έργο σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα και αντ’ αυτού ξεπέρασε τόσο τον αρχικό προϋπολογισμό όσο και όλα τα χρονοδιαγράμματα. Η καθυστέρηση άγγιξε τα 9 έτη.

Την ίδια ώρα, στη χώρα μας, η Fraport Greece, η εταιρεία διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (που παραχωρήθηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο μετά από διαγωνισμό αρχές του 2017 για 40 έτη), τα επεκτείνει συνεχώς. Αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει τις υποδομές τους με ταχύτατους ρυθμούς, εντός των προϋπολογισμών, υπερπηδώντας τα γραφειοκρατικά εμπόδια. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι απαιτήθηκαν και ελήφθησαν πάνω από 250 άδειες (!) και εγκρίσεις (συμπεριλαμβανομένων και των περιβαλλοντικών), προκειμένου να ξεκινήσουν και να συνεχιστούν ομαλά και αδιάλειπτα όλες οι εργασίες στα αεροδρόμια, όταν για το αεροδρόμιο στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας χρειάστηκαν μόλις δύο.

 

Η εικόνα του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης σήμερα

 

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το επενδυτικό πλάνο των 415 εκατ. ευρώ της πρώτης τετραετίας της σύμβασης παραχώρησης, που μάλιστα αυξήθηκε κατά 15 εκατ. ευρώ επιπλέον, έφθασε μόλις μέσα σε τρεισήμισι χρόνια στην τελική του φάση, καθώς ήδη έχουν αλλάξει πλήρως μορφή οι 13 από τους 14 αερολιμένες, ενώ μέχρι το τέλος του μήνα παραδίδεται και το 14ο αεροδρόμιο, αυτό της Σαντορίνης.

Ολοκαίνουργιες εγκαταστάσεις έχουν παραδοθεί με ασφάλεια στο επιβατικό κοινό και με σεβασμό στις τοπικές κοινωνίες. Και όλα αυτά, βάσει των υγειονομικών πρωτόκολλων που προβλέπονται στο πλαίσιο αντιμετώπισης της πανδημίας. Επιδεικνύοντας σχέδιο και στοχευμένες κινήσεις, η Fraport Greece ολοκλήρωσε τις προβλεπόμενες μελέτες κατά γράμμα και εντός των οριοθετημένων πλαισίων.

 

Η Fraport Greece παρέδωσε νωρίτερα τις ολοκαίνουργιες εγκαταστάσεις του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»

 

Πλέον, λειτουργούν πλήρως εκσυγχρονισμένα:

  • Το αεροδρόμιο Ακτίου
  • Το αεροδρόμιο Ζακύνθου «Διονύσιος Σολωμός»
  • Το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»
  • Το αεροδρόμιο Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος»
  • Το αεροδρόμιο Κέρκυρας «Ιωάννης Καποδίστριας»
  • Το αεροδρόμιο Κεφαλονιάς «Άννα Πολλάτου»
  • Το αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»
  • Το αεροδρόμιο Μυκόνου
  • Το αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδυσσέας Ελύτης»
  • Το αεροδρόμιο Ρόδου «Διαγόρας»
  • Το αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»
  • Το αεροδρόμιο Σαντορίνης (παραδίδεται τέλος Νοεμβρίου)
  • Το αεροδρόμιο Σκιάθου «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης»
  • Το αεροδρόμιο Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης»
Πηγή: newsbeast.gr

Ένα σχόλιο στο Fraport Greece: Το ελληνικό «θαύμα» των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

  1. Avatar Ο/Η Andreou Rigas λέει:

    Της Αλεξανδρούπολης δεν το πήρε;

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ