Ατάκτως Ερριμμένα

Καλή η προσπάθεια, αλλά…

Η επαναλειτουργία των σχολείων αποδεικνύεται ένα δύσκολο εγχείρημα καθώς οι ψυχολογικές, μαθησιακές και κοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας για τα παιδιά είναι μεγάλες και πρέπει ν’ αντιμετωπισθούν. Βαθιά τα σημάδια της αποχής από το σχολείο, μεγάλο το πισωγύρισμα για τα παιδιά που αντιμετώπιζαν ήδη προβλήματα λένε οι ειδικοί. Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Παιδείας έστειλε σχετικές οδηγίες στα σχολεία όλων των βαθμίδων τόσο για να διαπιστωθεί η αφομοίωση της ύλης από την πλευρά των μαθητών, όσο και για τη  ψυχολογική τουε στήριξη. Δόθηκαν οδηγίες, οι οποίες εκπονήθηκαν από το πανεπιστήμιο της Αθήνας -Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας- με τίτλο  «Ενισχύοντας την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των παιδιών κατά την επιστροφή στο σχολείο στην περίοδο της πανδημίας Covid-19». Σύμφωνα με τις οδηγίες προτείνεται να δοθεί βάρος σε δραστηριότητες που αφορούν συναισθηματικές δεξιότητες αντιμετώπισης και διαχείρισης αγχογόνων και κρίσιμων καταστάσεων, στην προσαρμοστικότητα και στην ικανότητα επίλυσης κοινωνικών θεμάτων σε έναν κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται. Καλή η προσπάθεια, αλλά ποιος θα τα κάνει αυτά, από τη στιγμή που στα ελληνικά σχολεία λείπουν οι ψυχολόγοι – η αναλογία είναι ένας για πέντε σχολεία; Με το να αποστέλλονται εγκύκλιοι στα σχολεία, δεν λύνεται το πρόβλημα. Εκτός και εάν θέλεις σε τυχόν απολογισμό να διατρανώνεις πως στάθηκες αρωγός στην στήριξη των παιδιών μεταθέτοντας το πρόβλημα στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα πρέπει να έχουν και θέση… ψυχολόγων. Αυτών που ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να υπάρχου στα σχολεία και να αντιμετωπίζουν όχι μόνον τις πρόσφατες απόρροιες της πανδημίας, αλλά θέματα βίας ή bullying που τόσο συχνά εμφανίζονται στα ελληνικά σχολεία.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου