Γράφει ο
Εμμανουήλ Μοράρης
Διαιτολόγος-
Διατροφολόγος
Η γήρανση είναι κάτι που ουδείς μπορεί να αποφύγει. Εκείνο όμως που είναι εφικτό είναι η καθυστέρηση της και γι’ αυτό χρειάζεται σωστή διατροφή.
Με τις αντιγηραντικές τροφές θα πετύχετε φρεσκάδα στο δέρμα (λαμπερό δέρμα χωρίς ρυτίδες).
1. Μπρόκολο
Πλούσιο σε βιταμίνη C, ισχυρό αντιοξειδωτικό, σύμμαχος για το «χτίσιμο» ενός γερού ανοσοποιητικού συστήματος. Πλούσιο σε ασβέστιο , συμβάλλει στην προστασία των οστών. Επίσης, είναι πλούσιο σε σουλφοροφάνη, η οποία βοηθά στην αποβολή των τοξινών από το σώμα.
2. Καρότο
Η βιταμίνη Α που περιέχει είναι απαραίτητη για να παραμείνει η επιδερμίδα υγιής. Ορισμένες μελέτες που δείχνουν πως το β-καροτένιο, που το βρίσκουμε στα καρότα και στα υπόλοιπα λαχανικά με πορτοκαλί χρώμα, μπορεί να μειώσει τη ζημιά που κάνει ο ήλιος στο δέρμα μας. Προστατεύει επίσης τα μάτια από εκφυλιστικές ασθένειες που συνδέονται με τη γήρανση. Συμβάλλει ακόμα στη μείωση της χοληστερόλης και ενισχύει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και προστατεύει από τον καρκίνο και το εγκεφαλικό.
3. Αβοκάντο
Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε καλά λιπαρά οξέα, τα οποία είναι απαραίτητα για την υγεία μας.
Σε μια μελέτη σχετικά με το αβοκάντο, ερευνητές αποκάλυψαν ότι η κατανάλωση του μαζί με ωμές σαλάτες πολλαπλασιάζει:
• Το βαθμό απορρόφησης του λυκοπενίου επί 4 (το λυκοπένιο είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό το οποίο βρίσκεται σε μεγάλη ποσότητα στις ντομάτες)
• Το βαθμό απορρόφησης της βήτα καροτίνης επί 2,6 .
• η άλφα-καροτίνη επί 7,2
• η βήτα-καροτίνη επί 15,3
• η λουτεΐνη επί 5,1 (η λουτεΐνη είναι ένα πορτοκαλοκόκκινο αντιοξειδωτικό το οποίο βρίσκεται στους κρόκους των αυγών, στο καλαμπόκι, στα καρότα, στο σπανάκι και λάπαθο και προστατεύει τον αμφιβληστροειδή χιτώνα.4.
4. Νερό
Η ενυδάτωση είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες της καλής υγείας και της νεανικής εμφάνισης. Είναι απαραίτητο για όλες τις σωματικές λειτουργίες. Το νερό προσφέρει υγρασία στο δέρμα μας από μέσα προς τα έξω και το βοηθά να παραμένει πάντα νέο και ελαστικό!
5. Ψάρια
Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο τόνος, ο σολομός και η σαρδέλα, φροντίζουν για την καλή μας υγεία, όπως και για την εμφάνισή μας, λόγω των λιπαρών οξέων ωμέγα-3 που περιέχουν. Επιβραδύνουν τις βλάβες στο DNA και προστατεύουν από τις φλεγμονές που εκδηλώνονται με την πάροδο των ετών. Επιπλέον, προστατεύουν τις αρτηρίες για την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος. Προφυλάσσουν την υγεία της καρδιάς, και ελαττώνουν τον κίνδυνο αρθρίτιδας, όπως και μερικών ειδών καρκίνου, για αυτό και πρέπει να τρώμε τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα.
6. Μαύρη σοκολάτα
Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, τα οποία επιβραδύνουν τη γήρανση και την καταστροφή των κυττάρων. Το κακάο είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες, οι οποίες προστατεύουν το δέρμα από την ηλιακή ακτινοβολία. Περιέχει επίσης μαγνήσιο και φλαβονοειδή, συστατικά που διευκολύνουν την παροχή οξυγόνου στον εγκέφαλο.
7. Αυγό
Είναι πηγή πλήρους πρωτεΐνης, καθώς περιέχει όλα τα αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός. Είναι επίσης καλή πηγή λουτεΐνης, η οποία προστατεύει από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.
8. Σαφράν
Ένα πολύτιμο καρύκευμα με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες που βελτιώνουν εκτός των άλλων, τη μνήμη και την κυκλοφορία του αίματος.
9. Σκόρδο
Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά , συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης. Περιέχει επίσης βιταμίνες Α, Β και C, σελήνιο, ιώδιο, κάλιο, σίδηρο, ασβέστιο, ψευδάργυρο και μαγνήσιο. Απομακρύνει τα βαρέα μέταλλα από το σώμα, προλαμβάνει τον καρκίνο και ενεργεί ως ισχυρό αντιγηραντικό

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ