Γιατί είναι επισφαλείς οι κρατήσεις τις πρώτες έξι εβδομάδες επαναλειτουργίας των ξενοδοχείων. Τα μηνύματα που εκπέμπουν οι προγραμματισμοί πτήσεων τσάρτερ. Αναζητείται «γέφυρα» εσόδων από Έλληνες παραθεριστές μέχρι τον Αύγουστο.

Τα… ρέστα τους τον Αύγουστο προετοιμάζονται να παίξουν οι Έλληνες ξενοδόχοι, για να σώσουν ό,τι μπορεί να διασωθεί από τη φετινή τουριστική περίοδο.

Το «ξεκλείδωμα» των πτήσεων από το εξωτερικό από 1η Ιουλίου προς τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας δεν έχει μεταφραστεί ακόμα σε κύμα κρατήσεων για τον Ιούλιο, παρά το γεγονός πως ενισχύεται βδομάδα με τη βδομάδα το ενδιαφέρον για διακοπές σε κρίσιμες αγορές όπως της Γερμανίας.

Πρόσφατες έρευνες στη γερμανική αγορά καθώς και ανεπίσημα στοιχεία για τον προγραμματισμό πτήσεων, την ίδια στιγμή, αποτυπώνουν τις δύο όψεις των στοιχείων που βλέπουν το φως τις δημοσιότητας.

Ενδεικτική είναι η εικόνα που διαμορφώνεται στην Κρήτη, η οποία αποτελεί τον βασικό προορισμό Γερμανών τουριστών στην Ελλάδα. Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο Euro2day.gr ο Νίκος Χαλκιαδάκης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, οι μέχρι στιγμής επιβεβαιωμένες πτήσεις τσάρτερ από Γερμανία προς το αεροδρόμιο Ηρακλείου για το σύνολο της τουριστικής περιόδου (σ.σ. μέχρι την πρώτη εβδομάδα Νοεμβρίου) εκτιμάται πως αντιστοιχούν σε περίπου 400.000 τουρίστες. Περίπου το 1/3, δηλαδή, σε σύγκριση με το 2019, όταν το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» υποδέχθηκε περί το 1,2 εκατ. ταξιδιώτες από Γερμανία. Ο ίδιος, ωστόσο, επισημαίνει πως τα στοιχεία μεταβάλλονται ανά εβδομάδα.

Ξενοδοχειακές πηγές του νησιού, την ίδια στιγμή, εμφανίζονται ιδιαίτερα προβληματισμένες, καθώς ευελπιστούσαν πως οι επιβεβαιωμένες πτήσεις από Γερμανία θα τους επέτρεπαν να διασώσουν περίπου το 50% της περυσινής κίνησης, δηλαδή 600.000-700.000 Γερμανούς ταξιδιώτες.

Ξενοδόχοι του νησιού, ιδιαίτερα της κεντρικής και ανατολικής Κρήτης, εμφανίζονται προετοιμασμένοι για «κακό» Ιούλιο, με την πληρότητα στις εν λόγω δημοφιλείς περιοχές να παραπέμπει σε μεγέθη Απριλίου των δύο προηγούμενων ετών. Ο προβληματισμός εδράζεται, κυρίως, στην επισφάλεια των κρατήσεων του Ιουλίου. Με το «παράθυρο» κρατήσεων να διαμορφώνεται σε 40 ημέρες, όπως εξηγούν οι ξενοδόχοι, είναι αδύνατον να «δουν» σε κρατήσεις οτιδήποτε πέραν του Ιουλίου.

Ο πήχης των προσδοκιών παραμένει τοποθετημένος σε χαμηλό ύψος για τον πρώτο 1,5 μήνα λειτουργίας των εποχικών ξενοδοχείων (εκκινούν από 15 Ιουνίου). Σ’ αυτό συντείνουν και οι πληροφορίες που λαμβάνουν οι ξενοδόχοι από Γερμανούς τουρ οπερέιτορ, οι οποίοι τους επιβεβαιώνουν πόσο επισφαλείς παραμένουν οι κρατήσεις του Ιουλίου.

Αντίθετα, τα στελέχη των ξένων ταξιδιωτικών ομίλων εμφανίζονται σίγουροι πως οι κρατήσεις που θα αφορούν στο διάστημα μετά τις 15 Αυγούστου θεωρούνται, μέχρι στιγμής, βέβαιο πως θα υλοποιηθούν. Με τους ξενοδόχους να θεωρούν ως πιθανότερο σενάριο τις χαμηλές έως μέτριες πληρότητες τις πρώτες έξι εβδομάδες του ξενοδοχειακού restart, αναζητούνται τουριστικές ροές-γέφυρα, που θα τους επιτρέψουν να καλύψουν αξιοπρεπώς το χρονικό διάστημα μέχρι τον Αύγουστο. Περίοδο κατά την οποία αναμένουν να κορυφωθεί η κίνηση από το εξωτερικό.

Με αυτό το δεδομένο, οι Έλληνες ταξιδιώτες δείχνουν να αποτελούν το μεγάλο στοίχημα για αρκετούς ξενοδόχους. Κατ’ αρχάς στην αφετηρία της φετινής σεζόν, αλλά και στη συνέχεια.

Προβάδισμα στη διεκδίκηση των Ελλήνων ταξιδιωτών εμφανίζονται να έχουν τα ξενοδοχεία της ηπειρωτικής Ελλάδας. Είναι χαρακτηριστικό πως ξενοδοχεία των δυτικών ακτών της Πελοποννήσου μετρούσαν κρατήσεις στα δάχτυλα του ενός χεριού πριν από δύο εβδομάδες για το πρώτο 15ήμερο του Ιουλίου, αλλά την περασμένη εβδομάδα είδαν τις κρατήσεις από Έλληνες να αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Εξέλιξη που οδηγεί τους ιδιοκτήτες τους να επισπεύσουν την επαναλειτουργία τους.

Πρόσφατες έρευνες από τη γερμανική αγορά αποτυπώνουν το momentum για την Ελλάδα και τους ανταγωνιστές της. Μια από αυτές παρουσιάστηκε στο κρατικό κανάλι BR3 της Βαυαρίας, με κεντρικό ερώτημα «Πού θα κάνετε διακοπές φέτος;». Ένας στους τρεις (34%) απάντησε πως θα κάνει διακοπές εντός συνόρων ενώ μόλις 19% απάντησε πως θα προτιμήσει κάποιο προορισμό εντός Ευρώπης. Ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο, ωστόσο, είναι πως το 44% των Γερμανών που ρωτήθηκαν, απάντησαν πως δεν θα κάνουν διακοπές φέτος…

Έρευνα της Trevo Trend, την ίδια στιγμή, αποτυπώνει το αυξανόμενο ενδιαφέρον για αναζητήσεις πακέτων διακοπών στη Γερμανία όσο περνούν οι εβδομάδες. Τα στοιχεία αναφέρονται σε αναζητήσεις πακέτων που έγιναν στο διάστημα 2/6/2020 έως 8/6/2020. Τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οι αναζητήσεις πακέτων διακοπών στην αγορά της Γερμανίας έφθασαν τα 8,5 εκατ. έναντι 5,8 εκατ., καταγράφοντας αύξηση 45,03%.

Η εβδομάδα που πέρασε ολοκληρώθηκε με θετικό πρόσημο για την Ελλάδα. Οι αναζητήσεις πακέτων για ελληνικούς προορισμούς αυξήθηκαν κατά 2,1%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Ελλάδα να αυξήσει το μερίδιό της στις αναζητήσεις πακέτων διακοπών που έκαναν οι Γερμανοί στα επίπεδα του 21%, έναντι 16% την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα.

Πρώτη σε αναζητήσεις ήταν η Τουρκία (27,5%), η οποία προσπέρασε την Ισπανία (26,6%). Με τους δύο συγκεκριμένους ανταγωνιστές της Ελλάδας να διατηρούν σε γενικές γραμμές τα μερίδιά τους στις αναζητήσεις, η μεγάλη άνοδος της Ελλάδας προήλθε κυρίως από το μερίδιο που απώλεσαν προορισμοί όπως η Αίγυπτος.

Στη μάχη των ελληνικών προορισμών, η Κρήτη πήρε κεφάλι την εβδομάδα που πέρασε, έναντι της Ρόδου και της Κω. Κι αυτό καθώς η Κρήτη αύξησε 1% το μερίδιό της στις αναζητήσεις των Γερμανών ενώ την ίδια στιγμή Ρόδος και Κως έχαναν μερίδιο 2% η καθεμία. Συνολικά η Κρήτη απέσπασε το 42,44% των αναζητήσεων Γερμανών υποψήφιων ταξιδιωτών.

Σχεδόν οι μισές αναζητήσεις διακοπών Γερμανών (44,07%) προσανατολίστηκαν σε ξενοδοχεία 4 αστέρων την εβδομάδα που πέρασε, αποτυπώνοντας τη σημασία που δίνουν οι Γερμανοί στην τιμή. Ενδεικτικό της στροφής των Γερμανών είναι το γεγονός πως τα ξενοδοχεία 4 αστέρων αύξησαν 2% το μερίδιό τους στις αναζητήσεις ενώ την ίδια στιγμή το αντίστοιχο των ξενοδοχείων 5* υποχωρούσε 1%.

Από την ίδια έρευνα της Trevo Trend προκύπτει πως την πρώτη βδομάδα του Ιουνίου, το 59,35% των αναζητήσεων πακέτων διακοπών έγινε από ζευγάρια ενώ 1 στις 3 αφορούσε οικογένειες με παιδιά. Σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα, οι αναζητήσεις που αφορούσαν οικογένειες αυξήθηκαν μόλις 3,1%.

Περισσότερες από τις μισές αναζητήσεις Γερμανών την εβδομάδα που πέρασε (52,34%) αφορούσε πακέτα all inclusive ενώ το 27,15% περιλάμβανε ημιδιατροφή και μόλις 3,16% των αναζητήσεων έγινε για πακέτα που αφορούσαν διανυκτερεύσεις με πρωινό και 3,16% μόνο διαμονή.

Πηγή: euro2day.gr

Παναγιώτης Δ. Υφαντής

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ