Ειδήσεις

Κρουαζιέρα: Το αυξημένο κόστος πλήττει τον ανταγωνισμό στην Ελλάδα

Αν και σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες προβλέψεις θα αυξηθεί το 2019 η κίνηση κρουαζιερόπλοιων-επιβατών προς τους ελληνικούς προορισμούς περίπου 6% – 8 % σε σύγκριση με το 2018, υπάρχουν παράγοντες που λειτουργούν ανασταλτικά. Ας μην ξεχνάμε ότι το 2017 η μείωση άγγιξε το 20% σε σύγκριση με το 2016 οπότε υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος να διανύσουμε ως χώρα στον κλάδο αυτόν.

«Στην Ελλάδα μιλάμε για αυξήσεις κόστους σε κύριους λιμένες και ελάχιστες βελτιώσεις υπηρεσιών, εφαρμόζοντας τιμολογιακές πολιτικές μακράν της ανταγωνιστικότητας» επισημαίνει ο Θεόδωρος Κόντες, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας:

«Οι υποδομές σε αρκετούς προορισμούς της Χώρας μας είναι σχεδόν ανύπαρκτες αλλά και σε κύριους προορισμούς με πολύ περιορισμένες υποδομές εξυπηρέτησης πελατών» και προσθέτει:

«1.Είναι άκρως επιβλητικό να εφαρμοσθεί μια λιμενική πολιτική που θα βοηθήσει την ανάπτυξη του κλάδου.

2. Η τουριστική πολιτική παρόλο που έχει γίνει αρκετή προσπάθεια απαιτεί εντατικοποίηση και εφαρμογή πολιτικής που θα αναπτύξει περαιτέρω την κρουαζιέρα αλλά και τον τουρισμό γενικότερα με τα γνωστά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες και στην οικονομία της Χώρας γενικότερα.

3. Επιπλέον υπηρεσίες και προμήθειες που θα βοηθήσουν τον τόπο μας. Αναφέρομαι στην προμήθεια καυσίμων ιδιαίτερα μετά το 2020 που απαιτείται ιδιαίτερα προδιαγραφής προϊόντων συμπεριλαμβανομένων και το LNG ως καύσιμο μια που η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων με καύσιμο LNG συνεχώς αυξάνετε.

4. Οι επισκευαστικές βάσεις είναι ακόμη ένας λόγος προσέλκυσης πλοίων στην περιοχή μας με τα ανάλογα οφέλη στην οικονομία μας. Η πρόσφατη λειτουργία του ναυπηγείου της Σύρου και η πιθανή επαναλειτουργία των ναυπηγείων Ελευσίνος και η βελτίωση της επισκευαστικής βάσης Περάματος είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

5. Δεν πρέπει να ξεχνάμε το περιβάλλον σε όλες τις πλευρές και στους κύριους προορισμούς. Υπάρχουν τρόποι που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες και προωθούν λύσεις με πολύ θετικά αποτελέσματα. Το Cold Ironing δηλαδή η ηλεκτροδότηση πλοίων από την στεριά κατά τη διάρκεια παραμονής των πλοίων στους λιμένες και κυρίως στους λιμένες μεγάλης παραμονής (Home Porting).

Η ανακύκλωση των στερεών αποβλήτων είναι και αυτό θέμα σωστής διαχείρισης από τη στεριά μια που τα πλοία και ιδιαίτερα τα νεότευκτα έχουν ολοκληρωμένα συστήματα για την εκμετάλλευση και σωστή διαχείριση αποβλήτων.

Η ηλιακή ενέργεια και η αιολική ενέργεια σε όλους τους Ελληνικούς προορισμούς θα μπορεί να βοηθήσει στα μέγιστα στο περιβάλλον με οικονομικές λύσεις ηλεκτροδότησης πλοίων αλλά και λιμένων και πόλεων γενικότερα».

πηγή newmoney.gr

του Μηνά Τσαμόπουλου

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου