Ειδήσεις

Rafale και «οχιές» γίνονται ο τρόμος των Τούρκων στο Αιγαίο

Η ευρεία έγκριση από την Βουλή της Συμφωνίας με τη Γαλλία για την προμήθεια 18 μαχητικών Rafale συνέπεσε με ακόμη μία ευχάριστη είδηση που αποκλειστικά δημοσίευσε το enikos.gr, αυτό της πρώτης δοκιμαστικής πτήσης του πρώτου αναβαθμισμένου F-16 σε Viper ή «οχιά» ελληνιστί.

Η Τουρκία πλέον θα αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα από αέρος και το γνωρίζει. Δεν είναι μόνο ότι η Ελλάδα αποκτά πανίσχυρη Πολεμική Αεροπορία, με έναν συμπαγή στόλο αναβαθμισμένων F-16 είτε σε Viper είτε σε Block 52+ μαζί με τα υπερσύγρχονα 4+ γενιάς μαχητικά αεροσκάφη. Το αποτυχημένο (ή στημένο κατ’ άλλους) πραξικόπημα του 2016 πογκρόμ διώξεων πιλότων και τεχνικών πρώτης γραμμής της με αποτέλεσμα οι διαθεσιμότητες πλέον σε «έμπειρα χέρια» να είναι σε ιδιαίτερα χαμηλά ποσοστά.

Επιπλέον, μετά την ενεργοποίηση των κυρώσεων από τις ΗΠΑ, βάσει του νόμου CAATSA (Countering America’s Adversaries Through Sanctions) με αφορμή την προμήθεια κι ενεργοποίηση των S-400 αλλά και την παραγγελία και δεύτερης συστοιχίας των ρωσικής κατασκευής πυραύλων, έχει κλείσει ο δρόμος προμήθειας ανταλλακτικών για τα F-16. Και μπορεί όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα η Τουρκία να είχε προβεί σε αγορές ανταλλακτικών άνω των 3 δις. (σ.σ. ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες) για τα F-16, αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι αργά αλλά σταθερά θα έρθει η απαξίωση του στόλου της, ο οποίος ούτε να αναβαθμιστεί μπορεί κι από ένα σημείο και μετά θα πρέπει να προσφύγουν στον κανιβαλισμό για να έχουν διαθεσιμότητες. Βεβαίως, αυτό το ενδεχόμενο, βάσει των έως τώρα δεδομένων θέλει πολλά χρόνια για να συμβεί. Είναι όμως εξαιρετικά πιθανό.

Θα λέγαμε, ωστόσο, ότι θυμίζει την περίπτωση των ιρανικών F-14 Tomcat και F-5, που έμειναν χωρίς υποστήριξη και ανταλλακτικά μετά το 1979 και την άνοδο του Αγιατολάχ Χομεϊνί στην εξουσία.

Στο αντίποδα, η Ελλάδα θα έχει να αντιτάξει έναν στόλο 84ων F-16 στο τελευταίο στάδιο εξέλιξής τους, δηλαδή το Viper, τα οποία ενσωματώνουν αρκετές προηγμένες δυνατότητες και λειτουργίες των F-35 και F-22. Δηλαδή το μαχητικό γίνεται 4,5 γενιάς και το μόνο στο οποίο υπολείπεται είναι η απουσία των Stealth δυνατοτήτων.

Επιπλέον, όπως έχουμε γράψει στο enikos.gr, έπεται και αναβάθμιση των block 50 σε block 52+ με τα απάρτια των αναβαθμισμένων αεροσκαφών.

Και σε αυτά έρχονται να προστεθούν τα 4,5ης γενιάς μαχητικά Rafale με τους πυραύλους αέρος – αέρος METEOR, καθώς και τις απαραίτητες αναβαθμίσεις υπαρχόντων βλημάτων προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα νέα αεροσκάφη (“MICA”,“SCALP”,”EXOCET”), μαζί με τα ικανότατα Mirage 2000-5.

Ο προγραμματισμός της Ελλάδας προβλέπει και την ένταξη στο οπλοστάσιό της τα επόμενα χρόνια και μίας μοίρας F-35. Αυτό προβλέπεται περίπου για το 2025.

Στρατιωτικές πηγές εκτιμούν ότι σύντομα η Τουρκία θα απαντήσει. Δεν μπορεί να παραμείνει με σταυρωμένα χέρια. Έχει το εγχώριας ανάπτυξης μαχητικό TFX, το οποίο όμως εκτός από τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει δεν έχει ακόμη ούτε κινητήρα.

Τουρκικά δημοσιεύματα κατά καιρούς έχουν αναφέρει ότι η Τουρκία φλερτάρει με το Su-35 αλλά και το Su-57. Ωστόσο αυτό γνωρίζουν καλά ότι εάν μετατραπεί σε συμφωνία θα αποτελέσει ίσως και το εισιτήριό της για έξοδο από το ΝΑΤΟ χωρίς επιστροφή.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου